Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa ottaa kinkun kanssa vähän vahvempaa tummaa, pieni alkoholikkuus huuhtoo hyvin rasvaisen lihan alas. Meillä oli joulupöydässä Gouden Carolus Classiccia, joka muistutti kyllä aika hyvin "tuplavahvaa velkoa". Suosittelen.

Tänään sitten. Kaapissa Seriously Bad Elf, Chimay Blue, Pauwel Kwak ja London Meantime Porter, kunhan päättää mitä noista särpis :rolleyes: Olin eilen kuskina ni ei viittiny ihan kauheesti ottaa sitä lirkettii.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa ottaa kinkun kanssa vähän vahvempaa tummaa, pieni alkoholikkuus huuhtoo hyvin rasvaisen lihan alas. Meillä oli joulupöydässä Gouden Carolus Classiccia, joka muistutti kyllä aika hyvin "tuplavahvaa velkoa". Suosittelen.

Meillä oli ruoan jälkeen Gouden Carolus Christmasta ja se oli kyllä aika järkyttävään. Hirveän makeata, eikä mitään puraisua. Hyi! :itku:

Miten on, tykkääkö porukka täällä Fostersista?
se on minusta sopivan raikas eikä ollenkaan tunkkaisen makunen olut.

puolustuspuheeksi voin sanoa, että ymmärrän oluista yhtä paljon kuin keskiverto lestaadiolainen ehkäisystä

puolustuspuheeksi voin sanoa, että ymmärrän oluista yhtä paljon kuin keskiverto lestaadiolainen ehkäisystä

Kyllähän se nyt alas menee mut mun mielestä aika makee, ettei sillä ihan dokaan lähtis.

Mut joo enhä mäkään noista oluista hirveesti tajua.

Yhä puolustan käyttökamana KOFF litea. n. 1,5g hiilareita / 0,5l tötsä. Aina voi nautiskella hienommilla oluilla, mutta perus saunavirvokkeena putoaa milloin vain. Ja eipähän pauku hiilarit yli.

Yleensä aivan hirveätä kuraa, mutta kyllä pakko myöntää, että on pari kertaa maistunut oikein hyvältä. Eipä nykyään kyllä oikeen peruslagerit uppoa. Mieluummin panostaa sitten, kun sitä bisseä ostaa.

Fuller's Honey Dew

Tämä olut nousi tuossa uutena vuotena ihan ehdottomaksi suosikiksi mulla ja asian varmisti juuri nauttimani toinen kappale kyseistä herkkua. Ensin voi tietysti kuvitella tätä liian makeaksi olueksi tuon hunajan takia, mutta sitä se ei oo kyllä ollenkaan, vaan se hunaja tulee sellaisena miellyttävänä aromina ja oikeastaan ollenkaan makeaa tavaraa. Ite diggaan tästä kylmänä, lämpimänä en ole toistaikseksi kyllä maistanut, mutta ainakin näin imo hyvää. Suosittelen!

attachment.php

Liitteet

• Fuller's Honey Dew.webp
    Fuller's Honey Dew.webp
    31,1 KB · Katsottu: 790
Kyllähän se nyt alas menee mut mun mielestä aika makee, ettei sillä ihan dokaan lähtis.

Mut joo enhä mäkään noista oluista hirveesti tajua.

Myyrmäen S-marketissa Fosters 0,5l tölkeissä on kaupan halvinta olutta.
Mielestäni nimenomaan dokattavaa olutta :dance2:

Myyrmäen S-marketissa Fosters 0,5l tölkeissä on kaupan halvinta olutta.
Mielestäni nimenomaan dokattavaa olutta :dance2:
hän

Halvinta myös omassa lähi-Alepassa, tosin vaan noista 6x0.5 tölkkiseteistä. Kyllähän se Fosse maistuu. Ite tykkään nimenomaan tölkistä juoda jostain syystä. Hanassa ei niin kovin yleistä baareissa. Australiassa kun oli serkku vaihdossa, ei siellä kyllä tota merkkiä juotu, hyvä kun kaupasta tai pubista löytyi, vaikka sitä täällä niin aussina mainostetaan.

Pari olutta joihin olen tykästynyt viime aikoina on vaalea Mallaskosken kuohu (täysmallas) ja vaalea Keisari. Tavallaan voi kai pitää "perusoluina", kun nyt ovat vaaleita lagereita, mutta noista löytyy aika lailla luonnetta. Kummankaan merkin tummat versiot ei ole läheskään yhtä hyviä, ehkä olen vähän tummiin lagereihin kyllästynytkin.

Aussioluista mitä tuossa äsken kommentoitiin, Foster's on tosiaan vientiolut, mutta ei se mikään hullumpi kesäolut itse asiassa ole. Mutta ausseissa taitaa myydyin merkki ainakin itärannikolla olla Victoria Bitter, Toohey's ja Carltonin panimon oluet varmaan myös kärkipäässä, ja Queenslandissa myydyin olut ainakin joskus oli merkiltään XXXX. Coopersilla on myös äärimmäisen hyviä oluita, mutta ei ole varmaan ihan myyntitilastojen kärkipäässä. Coopersia löytyy nykyään joistain paikoista Suomessakin, mm. Sparkling Ale on loistava olut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fuller's Honey Dew
Hitto, tuota pitäis päästä testaamaan. Mitään pahaa olutta Fuller's:lta ei oo vielä tullu vastaan..

Tuli taas käytyä viikonloppuna kavereiden kaa st. Michaelissa maistelemassa viskejä/oluita ja kas kummaa, tänään piti sitten mennä pitkäripaseen hamstraamaan hyväksi havaittuja yksilöitä.. Tota Kievarin mämmioluttakin tuli testattua mutta ei ainakaan meikäläisen suuhun sopinu :urjo:
Ite oon tykästyny enämpi bittereihin; Fuller's ESB (paras olut IMO), Innis & Gunn, Nøgne Ø jne..

Itse tykkään pohjahiivaoluista joista ehdottomasti kärkisijan saa legendaarinen tumma vehnäolut Aventinus 8% , sitten vaaleista vehnistä lista menee omien makunystyröiden mukaan jokseenki näin:

1. Weihenstephaner hefe weiss
2. Franziskaner
3. Paulaner
4. Leffe Myöskin tumma, tämä on hunajainen luostariolut susittelen lämpimästi jos vehnistä tykkää
5. tätä viimeistä en muista joku "skibidipipi" siis nää tsekki oluiden nimiä ja varsinkin
lausumista on helvetin vaikea muistaa varsinkin yhden alle ottaneena ja relaxoituneena. Baarimikot aina huvittuneena koittaa ymmärtää räkivästä sopertelusta "yks sshyshhensshyfflerRh"

Perusbisseistä corona, sol, san miquel ja carlsberg, suomibisset nyt menee ellei muuta ole tarjottavana ;)

...legendaarinen tumma vehnäolut Aventinus 8%...

Heh, niin ne maut vaihtelee - itselle tuo on taas legendaarinen lähinnä sen järkyttävän banaanisuuden vuoksi...yhden ostin viime syksynä, toiste en koske! On vaan NIIN suosittu ja arvostettu olut, että piti testata, vaikka arvelinkin juuri tuon banaanin tökkivän :urjo:

Itsellä kymmenen viikon mittainen kuiva kausi (selkärankaa "testasin") päättyy huomenna - suu napsaa aika pahasti tälläkin hetkellä :lol2:

Ihme juttu, ja taas mun mielestä aivan perkeleen hyvää...jopa muija dikkas ku sille annoin maistaa vaikka siis on sellasten perusbissejen ystävä jos ollenkaan.

Periaatteessa tämä keskustelu kyllä kuulostaa melkoisen pahalta liikuntafoorumilla klo.10.15 aamulla :D

Zone-sarja -42%
Itse tykkään pohjahiivaoluista joista ehdottomasti kärkisijan saa legendaarinen tumma vehnäolut Aventinus 8% , sitten vaaleista vehnistä lista menee omien makunystyröiden mukaan jokseenki näin:

2. Franziskaner
3. Paulaner
4. Leffe Myöskin tumma, tämä on hunajainen luostariolut susittelen lämpimästi jos vehnistä tykkää

Melkein kun multa kopioitu, etenkin Aventinus on suurin suosikkini, sitä meneekin useampi pullo viikossa. :rock:

Siksihän tässä treenataan ettei kaljanjuonti näy ulospäin ;)

Hmm, saanko ottaa ton siguksi? :lol2:

Kaappi on niin täynnä kaikkea hyvää, ettei oikein tiedä mistä aloittais huomenna duunin jälkeen - hyvää sapuskaa ja pari Liberty Alea, saunajuomana vois hörästä vaikka La Chouffen ja loppuillan sisäisenä lämmittäjänä saattais toimia vaikka Rochefort 8 + Slottskällans Imperial Stout :thumbs:

2. Franziskaner
3. Paulaner

Vitun pätevä lista:rock:. Leffeä en tosin ole maistanut, pitää korjata tilanne mahdollisimman pian. Listaan voisin lisätä vielä König Ludwig Weissbierin, on hyvää tavaraa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom