Hyviä liikkeitä käsipainoilla kotona

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HoF
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

HoF

Ostaa päräytin sitten 20kg:n säädettävät käsipainot kotiin. Jotain hyviä liikkeitä pitäisi nyt keksiä perussetin lisäksi. Ja saako näillä painoilla mitenkään treenattua yla - tai alaselkää? Ne olis melki tärkeimmät (skolioosi, yms selkäkipujen vuoksi).

Hauiskääntöön, pystypunnerrukseen, ranskalaisiin punnerruksiin, yms. lisäpainoiksi kyykkyyn olen lähinnä näitä nyt käytellyt. Nyt pitäisi keksiä vaan lisää liikkeitä, ettei käy tylsäksi. Koko kropan pienimuotoinen treenaus tavoitteena kotona. Tulee sitä salillakin välillä käytyä, mutta jos koittaisi rajoittaa sen pelkkiin isoihin liikkeisiin kuten penkkiin kerran, max 2 kertaa viikossa ajanpuutteen vuoksi. Ja sitten heiluisi himassa noitten painojen kanssa muuten.

HoF: -Saa treenattua oikeinkin hyvin. Mutta huomattavasti tärkeämpää on se miten ne liikkeet tekee, entä se mitä liikkeitä tekee. Ja netin kautta kun tuo liikkeiden tarkastelu ja ohjaus on aikasta hankalaa, joten siksipä suosittelen hakemaan nuo ohjeet ammattilaiselta, joka nuo suoritustekniikat tarkastaa ja katsoo mihin kannattaa erityisesti panostaa ym.

"Jotain hyviä liikkeitä pitäisi nyt keksiä perussetin lisäksi. Ja saako näillä painoilla mitenkään treenattua yla - tai alaselkää? Ne olis melki tärkeimmät (skolioosi, yms selkäkipujen vuoksi)."

Käsipainoilla voi tehdä, Hauiskääntö,Ranskalainen,pystypunnerrus,viparit sivulle,viparit taakse,viparit eteen,kulmasoutu,askelkyykky,pohjenousu,viparit sivulle maaten, jos joku penkki! tossa nyt jotain liikkeitä.

Eikä kannatta unohtaa lattiapunnerrusta käsipainoilla, mikä on erittäin hyvä liike rinnalle. Pienet tyynyt tai pyyhkeet kyynärpäitten suojaksi, ettei kulu lattia puhki ja siitä vääntää menemään. :rock:

Pari vinkkiä, ei tosin käsipainoilla. Vedä leukoja, pitäisi selkä kasvaa. Ja seiso yhdellä kädellä seinän vieressä, ottaa olkapäihin mukavasti. Tsemppiä.

Tilasin vielä leuanvetotangon ja punnerruskahvat tämän topikin innoittamana. Innolla odottelen saapumista, eiköhän noilla jo jotain reenaa himassa.

Tilasin vielä leuanvetotangon ja punnerruskahvat tämän topikin innoittamana. Innolla odottelen saapumista, eiköhän noilla jo jotain reenaa himassa.
Jos rahaa löytyy, hommaa 30kg painoliivit. Hinta tosin on aika kauheaa katsottavaa, noin 180€. Itsellä tarkoitus hommata semmoiset liivit tuossa joulun kieppeillä. Kotona kun kanssa treenaan, saa tehtyä monipuolisemmin liikeitä yms.

Tuohon kotona treenaamiseen sopii hyvin dippi penkillä. Ottaa mukavasti ojentajiin. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

E: Niin ja jos puristusvoimaa haluat kehittää, osta sormipuristimet. Captains of Crushit taitaa olla laadukkaimmat. Kokoa en ainakaan itse noilla ole saanut forkkuihin, mutta puristusvoima on kasvanut todella paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edelleenkin korostan samaa mitä risumies. Voit tehdä noilla painoilla monipuolisesti ja lähes mitä vaan (mielikuvitus rajana), mutta on AIVAN SAMA kuinka paljon liikkeitä väännät, jos teet ne väärin.

Mikä olisi hyvä käsilihastreeni tollasella 4kg painolla? Lähiaikoina olis tarkotus ostaa 15kg säädettävät käsipainot. Tähän asti olen tehnyt kummallakin kädellä 3x20 hauista, ojentajaa ja olkapäitä eli onko tuo sopiva määrä ja monena päivänä viikossa olis hyvä? Tähän asti olen tehnyt 4 kertaa viikos. Onko parempi tehdä hauiskääntö siten, että ranne kaartuu aina alaspäin mennessä vai ihan vaakasuorana kokoajan? Ojentajia olen tehnyt, että käsi on suorana ylöspäin ja siitä hitaasti alaspäin niin pitkälle kuin menee ja sama uudestaan. Olkapäitä taas, että käsi sivulla ja siitä ylös ja alas. Pitäskö käsiä aina venytellä jälkeen? Sitten on tuo crosstrainer joka on ollut vasta vähän aikaa ja jolla olen tehnyt 20min 6 päivänä viikossa. Onko hyvä määrä ja olen ton jälkeen tehnyt aina noi käsitreenit. Vastauksia tarvitaan kun vielä alottelija olen. Kevään aikana olis tarkotus alkaa salilla käymään kunhan kuntoa ja lihasta saisi lisää.

Kahvakuulakaan ei varmasti ole paska vaihtoehto, jos haluat kuntouttaa selkää! Voimatasotkin kulma nousevat hurjasti

Kahvakuulakaan ei varmasti ole paska vaihtoehto, jos haluat kuntouttaa selkää! Voimatasotkin kulma nousevat hurjasti
Ei alkuunkaan paska; kymmenen viikkoa kahvakuulan heiluttelua (n. 3krt/viikko) takana, vilkaisu peilin avulla selkään -> :eek::eek::eek::hyvä: Myös kädet ja keskivartalo muotoutuneet todella hyvin! Muutaman kymmenen toiston jälkeen reidet ja pakarat huutaa leipää..
Toistoja jaksoin alussa 8/käsi, tänä aamuna meni 160/käsi.
Suosittelen lämpimästi kaikille, joilla ei ole niin kovasti aikaa treenaamiseen. Peruskuulan (8kg) saa n.15 eurolla (Tarjoustalosta:)) Ja noin kaksi neliötä tyhjää lattiaa riittää reenitiloiksi.
:whip:Sen jälkeen kun tämä erinomainen väline keksittiin, ei kenelläkään voi olla minkäänlaista tekosyytä olla reenaamatta!:worship:
Netistä löytyy erinomaisia ohjeita liikkeisiin.

Tuo "lattiapunnerrus" on ojentaja liike. Ja joku joka kysy että mitä noi viparit on ni ota selvää, koska sillä saat olkapäät käsipainoilla.

Viparit=Vipunostot. Vipunostossa nostetaan käsipainoja käsivarsi suorana tai hieman koukussa.

Viparit sivulle:
http://www.youtube.com/watch?v=X9H72_QQkS0

Viparit taakse:
http://www.youtube.com/watch?v=2QplU2o9ouM&feature=related

Viparit eteen:
http://www.youtube.com/watch?v=QiJ9n6UApC8

Joo, tänks. Selvisi tämäkin. Noita sivulle versioita on tullu tehtyäkin. Rupesin tosin vuoden alusta käymään kuntonyrkkeilyssä, kaks kertaa viikossa. Yläselkä ja muukin kroppa huutaa leipää oikein huolella pari päivää ton jälkeen, nyt on täytynyt vähän vähentaa painojen kanssa heilumista....

Katotaan nyt kuitenkin jos tolla sais selkää kuosiin ja ryhtiä paremmaksi. Liikunnasta se ainakin käy, helevetin raskaalta tuntuu. Kai sitä on on vaan heikossa kunnossa. Kerran viikossa kuitenkin käyn vielä duunin punttiksellakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom