Tuskin tätä kukaan lukee kun kaikki vaan listan heittävät mutta laitan kuiteski tänne omanikin.
Hyveitä:
Viisaus: 11
Anteeksiantavaisuus: 10
Oikeudenmukaisuus: 10
Kohtuullisuus: 8
Hiljainen tieto: 7
Rakkaus: 7
Urhoollisuus: 7
Jalo joutilaisuus: 6
Lojaalisuus: 6
Pyhä huolettomuus: 6
Suhteellisuuden taju: 3
Syntejä:
Hengen velttous: 11
Murehtiminen: 10
Ylpeys: 10
Kateus: 9
Välinpitämättömyys: 9
Vihamielisyys: 8
Vatsan palvonta: 5
Tietämättömyys: 4
Ahneus: 3
Hekumallisuus: 3
Huumorintajuttomuus: 3
Todettakoon että en ymmärrä tuota hengen velttouden merkitystä. Murehtimistakaan en ainakaan tiedosta mutta tarkemmalla pohtimisella kyllähän tuotakin tulee turhan usein tehtyä. Mielestäni kuitenkin juuri tämä ylpeys on pahin synti mikä itselläni on. Tahtoo olla vaan niin helvetin vaikeaa niellä oma ylpeys ja usein se jää nielemättä vaikutti se asiohin miten vain. Tämähän on todella huono asia, mutten mitään tuolle voi jos luonteeni on tämmöinen.
Viisaaksi nyt jotkut minua haukkuvat ja pidänkin itseäni monia muita viisaampana josta olen myös varmasti suuressa määrin oikeassa. Tosin tässäkin tuo ylpeys tahtoo olla todella suuressa määrin mukana kun joku viisaampi tulee jotain selittään. Siis tässähän ei varmaankaan viisaudella tarkoiteta mitään matematiikan laskujen ratkaisua vaan ihan maanpäällistä viisautta joka on mahdollista käyttää kokoajan. En toki huono ole koulussakaan, mutta olen saatanan laiska mitään tekemään.
Anteeksi annosta ja oikeudenmukaisuudesta en oikeen perusta mutta kyllä tahdon olla juuri molempia kun tilanne tulee vastaan.
Tuota en ymmärrä että en muka ymmärrä huumoria. saattaa johtua siitä että minulla on vähän tämmöinen erilainen huumorintaju joka on vähän tosikkomainen ja vitsit joita kerron menee seitsemältä kymmenestä ohi tajunnan ja ne ovat useimmiten loukkaavia.
Mitäs tuo urhoollisuus oikeen meinaa?