Hyvät leffat ja parhaat näyttelijät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 323443
  • Aloitettu Aloitettu

323443

Banned
Oottekos te muut huomanneet, että nykyään ei enää oikein ole toimintaleffoissa sellasia "muskelimiehiä" niinkuin ennen oli? Ja ei myöskään niitä taistelulajien harrastajia? Ja oikein kuin miettii niin alkaa muutenkin olemaan kaikki ne parhaat näyttelijät jo kohta eläkeiässä?
Mitä mieltä muuten ootte siitä, että onko elokuvat nykyään huonompia vain parempia kuin ennen?
Ite oon kyllä sitä mieltä, että ennen leffat oli parempia. Ei enää oikein oo tullu sellasia huippuelokuvia, joita tekis mieli katsoa uudelleenkin. Nykyään suurin osa leffoista on vaan räminää ja räiskettä... ammutaan ja hajotetaan autoja jne. Suurin osa leffoista myös on vähän liiankin yliammuttuja ja sellasia yliluonnollisia jutskuja on aivan liikaa. Vai oonko väärässä? Toki kaikilla on omat mielipiteensä, mutta omiin suosikkeihin kyllä kuuluu näyttelijöistä Sean Connery, Steven Seagal, John Travolta, Nicolas Cage.... siis noi on oikeesti hyviä näyttelijöitä, mutta kyllä mä oon aina tykänny katella Van Dammen ja Iso-Arskan leffoja, vaikka ei noiden kahden näyttelijätaidot tietty oo ihan huippua, mutta leffat on hyviä kuitenkin. Yks mun suosikkielokuvista on The Rock- Paluu Helvettiin ja myös Con Air on aikasta hyvä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salitytsy sanoi:
Oottekos te muut huomanneet, että nykyään ei enää oikein ole toimintaleffoissa sellasia "muskelimiehiä" niinkuin ennen oli? Ja ei myöskään niitä taistelulajien harrastajia? Ja oikein kuin miettii niin alkaa muutenkin olemaan kaikki ne parhaat näyttelijät jo kohta eläkeiässä?
Mitä mieltä muuten ootte siitä, että onko elokuvat nykyään huonompia vain parempia kuin ennen?
Ite oon kyllä sitä mieltä, että ennen leffat oli parempia. Ei enää oikein oo tullu sellasia huippuelokuvia, joita tekis mieli katsoa uudelleenkin. Nykyään suurin osa leffoista on vaan räminää ja räiskettä... ammutaan ja hajotetaan autoja jne. Suurin osa leffoista myös on vähän liiankin yliammuttuja ja sellasia yliluonnollisia jutskuja on aivan liikaa. Vai oonko väärässä? Toki kaikilla on omat mielipiteensä, mutta omiin suosikkeihin kyllä kuuluu näyttelijöistä Sean Connery, Steven Seagal, John Travolta, Nicolas Cage.... siis noi on oikeesti hyviä näyttelijöitä, mutta kyllä mä oon aina tykänny katella Van Dammen ja Iso-Arskan leffoja, vaikka ei noiden kahden näyttelijätaidot tietty oo ihan huippua, mutta leffat on hyviä kuitenkin. Yks mun suosikkielokuvista on The Rock- Paluu Helvettiin ja myös Con Air on aikasta hyvä :)

No toi Seagal nyt ei mene meikäläisen asteikolla ihan kärkipäähän, mut Connery, travolta, Cage on kyl loistavia.

Toi on vähän toi leffojen huonontuminen verrattavissa ku ennen James Bonditkin oli oikeesti hyviä vrt. Octopussy, Live and let die, License to kill(mää ainakin tykkäsin) yms. ja nykyään ne on täysin sieluttomia IMO!

Mä kyl diggaan yliluonnollisista kunhan ne on hyvin tehty ja tietyllä tapaa realistisia eli vois ns. teoriassa mahdollista. Joskus yliampuvat draama/ romanttiikka elokuvat on enemmän epärealistisia kuin hyvä sci-fi.

Mää tykkäsin Matrix trilogiasta, Sormusten herroista, starwarseista, X-meneistä ja jopa aliens versus predatorkin oli mielestäni jännä ja hieno elokuva ja äänentoisto siinä leffassa....huh ku jytisi!! Anime on mulle suht uus tuttavuus mut Liikkuva linna ja henkien kätkemä-elokuvat vie mun sydämen kokonaan. Nyt hyllyssä on lisäksi Spriggan, Steamboy, animatrix ja blood-the last vampire!

Eipä tosiaaan ole muskelimiehiä juuri nähty elokuvissa ei. ...ellei joku palkkaa mut johonkin rainaan näyttelemään pahista, joka kuolee lopussa!!!..tai hyvistä joka pelastaa päivän!:hyper: :hyper: :hyper:...ja saa tytön!

Salitytsy sanoi:
...Steven Seagal... siis noi on oikeesti hyviä näyttelijöitä...

:hyper:

Rober De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Ray Liotta...listaa vois jatkaa vaikka kuinka - mafialeffat = :thumbs:

Tänään tulee hyvä leffa kolmoselta: Narc - Ray Liotta on siinä NIIN hyvä, ettei edes Jason Patrick onnistu sitä pilaamaan :kuola:

Bisley sanoi:
Anime on mulle suht uus tuttavuus mut Liikkuva linna ja henkien kätkemä-elokuvat vie mun sydämen kokonaan.

Nuo ovat kyllä loistavia elokuvia... Muutenkin olen jotenkin jämähtänyt piirrettyihin, esim. molemmat Shrekit, Monsters Inc., Ariel, Tarzan, Leijonakuningas, Hain tarina ja monet muut on ihan loistavia. (Ja mun ikä oli... ? :nolo: )

Näyttelijöistä parhaat on Sean Connery ja Robert DeNiro (olin nuorempana totaalisen rakastunut siihen, vanhaan äijään!) sekä Ewan McGregor. Omalla tavallaan todella taitava on Mike Myers. Jos Johnny Knoxvillen voi luokitella näyttelijäksi niin nostaisin sen ykköseksi, tietyistä syistä. :haart: :kuola:

Bisley sanoi:
jopa aliens versus predatorkin oli mielestäni jännä ja hieno elokuva ja äänentoisto siinä leffassa....huh ku jytisi!!
Tosta täytyy kyllä kanssa sanoa, että tykkäsin. Efektit oli loistavat ja vanhana aliens fanina oli ihan pakko käydä leffassa kattomassa ja myöhemmin ostaa. Predatorista tykkään hahmona (aika äijä), mutta leffat on olleet vähän harmaita. Tässäkään predator ei pettänyt. Noi näyttelijät oli vaan ihan susia kaikki paitsi mr. Wayland. Varsinkin se emäntä.

Mutta aiheeseen...

Nyt ei enää tule uusia sellaisia leffojen puolijumalia, kuten Mel Gibson (omalla listallani ehdoton ykkönen). Siis kyllähän herra vielä leffoja tekee mutta toimintaleffoihin kaipaisi jo uutta verta (Mad maxit ja tappavat aseet on vieläkin ihan legendaarisia). Colin Farrell olisi aika lähellä karismansa takia mutta leffat on ollut pettymyksiä. Se Transporterin ja Snatchin brittikaveri on myös aika potentiaalinen. (Huom Transporteria en ole katsonut kuin ehkä 5 minuuttia, kun alku oli niin scheibee, että oli pakko lopettaa)

Ehkä noiden vanhojen tähtien hohto perustuu siihen, että pikkupoikana kaikki 80-luvun parhaat leffat tuli katsottua esim. 7 vuotiaan haavoittuvassa iässä.

Viimeinen näkemäni todella hyvä elokuva oli kaunis mieli, josta pöllin sigun. All-time favoritti on eka Indiana Jones. Esim se tappelukohtaus lentsikan alla on :thumbs:. Harrison Ford toimii roolissa kuin roolissa, Frantic, takaa-ajettu, jne. Lisää leffoja joissa on natseja ja entisajan meininkiä. Nykyelokuvat yleensä ryssitään jo käsikirjoitusvaiheessa, pitää sitä nyt prkl elokuvassa kuin elokuvassa jonkinmoinen juoni sentään olla. Toinen selkeä ryssimispaikka on taistelukohtaukset, joissa on pakko olla Matrix-hiipivätiikeri ihmestuntteja. Se nyt ei vaan edes naurata enää.

Loistoesimerkki paskasta elokuvasta on Charlien enkelit. Alkoi harvinaisen nopeasti vituttaa sen katsominen.

E: predator ykkönenkin oli hyvä, gladiaattori ja ... tohtiiko sanoa? englantilainen potilas :nolo:

kyllähän ne huonompaa päin on menossa..aikasemmin oli asennetta elokuvissa..kyllähän nykyäänkni on poikkeuksia ja hyvää näissä uusissa on että tehosteet on kyl mahtavia:rock: itsellä on just Stallone, Arska, Van damme siinä vasta äijä:worship: suuria suosikkeja...

Bloodd in blood out on hyvä leffa, tosin näyttelijät ihan nevahöödejä (paitti samuel jaksoni). Nikolas Kakku ja Pruus vilis on kans hyviä.

nCh sanoi:
Bloodd in blood out on hyvä leffa, tosin näyttelijät ihan nevahöödejä (paitti samuel jaksoni). Nikolas Kakku ja Pruus vilis on kans hyviä.

Ootko nyt varma ettet sotke Samul L. Jacksonia Delroy Lindoon? Niin eipä tuo Benjamin Pratt ihan nobody myöskään taida olla :) tai Billy Bob Thornton. Hyvä leffa anyway.

http://www.imdb.com/title/tt0106469/

Bisley sanoi:
Anime on mulle suht uus tuttavuus mut Liikkuva linna ja henkien kätkemä-elokuvat vie mun sydämen kokonaan. Nyt hyllyssä on lisäksi Spriggan, Steamboy, animatrix ja blood-the last vampire!

Jos Anime nappaa niin testaappa vaikka Ghost in the Shell 1 & 2 ja Final Fantasy VII: Advent Children. Jälkimmäinen on todella hienoa jälkeä. Onhan noita toki miljoona muutakin mutta nuo tuli mieleen.

nCh sanoi:

Hyvä leffa juu, mutta minua häiritsee ihan äärettömän paljon pääosan esittäjän Damian Chapan näyttely. Jotenkin vaan ihan paska ja epäluonnollinen.

Itseäni kyllä vähän häiritsee että nykyään ei ole ketään arskan vertaista näytteliää. eikä kyllä koskaan tuu olemaan. ainut action tähti jonka elokuvia tykkään katsoa on the rock. Arska on vaan niin kurko :rock:

SniffDaddy sanoi:
Fight Club on ykkönen. Edward Norton näyttelijöistä suosikki. Pystyy vetää lähes mitä tahansa rooleja.

Mun mielestä Edward Nortonin leffoista paras on American History X. Se on mun mielestä aivan huippu! :hyper:

Salitytsy sanoi:
Mun mielestä Edward Nortonin leffoista paras on American History X. Se on mun mielestä aivan huippu! :hyper:

Totuus tuli julki, American History X on huippu leffa :rock: Edward Norton on loistava näyttelijä :worship: (ylisanoja on kiva käyttää).

Mielstäni Jack Nicholson on yksi parhaista näyttelijöistä. Hänen elokuvistaan esim. "Yksi lensi yli käenpesän" on erittäin hyvä.

Kolmas suosikki näyttelijä on Benicio Del Toro.

Benicio Del Toro on hyvä, Mickey Rourke on kova, Desperadossa Antonio Banderas on aivan helvetin hauska. Kevin Spaceyn roolisuoritukset on ihailtavaa katseltavaa (Epäillyt, Amercian Beaty). Kyllähän noita riittää.

Jackie Chan. Robert de Niro.
Huonoimpia näyttelijöitä toiminta elokuviin on Cage Travolta ja Clooney. Siis kyseisten näyttelijöiden katu uskottavuus on samaa tasoa Poutiaisen kanssa.

JP Fux sanoi:
Itseäni kyllä vähän häiritsee että nykyään ei ole ketään arskan vertaista näytteliää. eikä kyllä koskaan tuu olemaan. ainut action tähti jonka elokuvia tykkään katsoa on the rock. Arska on vaan niin kurko :rock:
Niin tää oli varmaan vitsi? Äijä puhuu, kävelee, "näyttelee" kuin suuri kehitysvammainen lapsi.
Malliesimerkki siitä, että toimintaleffoihin päästäkseen ei tartte osata näytellä. Tai puhua.

SerialLoser sanoi:
Niin tää oli varmaan vitsi? Äijä puhuu, kävelee, "näyttelee" kuin suuri kehitysvammainen lapsi.
Malliesimerkki siitä, että toimintaleffoihin päästäkseen ei tartte osata näytellä. Tai puhua.

Toinen esimerkki on Chuck Norris :D ..ja yhden lehvan tehnyt Bas Rutten , jonka pätkä on ehkä yksi huonoimmista mitä koskaa on tullu katottua.

Yks loistavimmista on The Gladiator , kovinkaan montaa elokuvaa ei ole onnistuttu kursimaan kasaan niin aidontuntuisesti ja laajasti rooman ympärille kuin sitä.

SerialLoser sanoi:
hahahah. arvasin että joku tarttuu tuohon :D Kyllä tykkään arskan leffoista. en voi mitään itselleni :(
edit. eli ei ollu vitsi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom