Hyvät jalat, huonot kädet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen n. 18 v. ja ongelma on se että olen koko ikäni harrastanut vain juoksulajeja, joten käsiin tarvis saada kipeästi massaa.. Vatsa ja selkä ovat myös suhteellisen hyvässä kunnossa. Äkkiseltään vois heittää arvion että jalat on mulla melkein 2x paremmassa iskussa kuin kädet, yleiskunto on myös hyvä mulla....

Jalkoja en salilla mielellään muutenkaan treenaisi sillä lenkillä käynti/muut urheilulajit on paljon mukavampia mun makuun.

Eli mikä olis semmonen ohjelma missä olis mahdollisimman paljon käsille rasitetta, ja onko antaa muita vinkkejä?

Treenaa vaan koko kroppaa tasasesti. Juoksu antaa ihan erilaista rasitusta jaloille ku voimaharjoittelu, juoksemassa käyminen ei ole mikään syy jättää jalkoja treenaamatta.

Itse olen kanssa harrastanut juoksulajeja paljon, mutta kappas kappas. Kyllä ne jalat näyttää voima mielessä olevan jäljessä, kun niitä en ole sillä tavalla aiemmin juurikaan treenannut. Sen nyt jo näkee siitä että perusvoiman toisto alue on siellä 4-12, eli jos juoksu kehittäisi jalkoja siinä mielessä et jaksaisi ottaa kuin maksimissaan 4-12 juoksuaskelta. Ja keskivartalo on taas semmoinen että se ei ikinä ole tarpeeksi hyvässä kunnossa.

Mitä tarkoitat sillä, että tällä hetkellä "jalat ovat 2x paremmassa iskussa, kuin kädet" ?
-Lihasmassa isompi? Siis aivan suhteetttoman isot jalat verrattuna käsiin?
-Lihaskestävyys?

Nyt tollaset löpinät pois, ja alat treenaamaan koko kroppaa, eihän juokseminen ole voinut kasvattaa jalkojasi massiivisiksi, ja kun alat treenaamaan koko kroppaa niin sulle tulee tasapainoinen kroppa eli tulee lihaa joka puolelle tasasestim ja se "harhakuva: jalat paremmassa iskussa kuin kädet" lähtee, kun lihashermotuskin paranee. Tuo SS (Starting Strenght) on hyvä ohjelma aloittelijalle ja siihen tarkoitukseen!

Mitä tarkoitat sillä, että tällä hetkellä "jalat ovat 2x paremmassa iskussa, kuin kädet" ?
-Lihasmassa isompi? Siis aivan suhteetttoman isot jalat verrattuna käsiin?
-Lihaskestävyys?

Nyt tollaset löpinät pois, ja alat treenaamaan koko kroppaa, eihän juokseminen ole voinut kasvattaa jalkojasi massiivisiksi, ja kun alat treenaamaan koko kroppaa niin sulle tulee tasapainoinen kroppa eli tulee lihaa joka puolelle tasasestim ja se "harhakuva: jalat paremmassa iskussa kuin kädet" lähtee, kun lihashermotuskin paranee. Tuo SS (Starting Strenght) on hyvä ohjelma aloittelijalle ja siihen tarkoitukseen!
Lihasmassa ja etenkin kestävyys ovat jaloissa paljon parempia kuin käsissä. Ei kuitenkaan aivan suhteettomasti, mutta aika paljon on kuitenkin jalat paremmassa kunnossa. Katsoin tuota Starting Strenghtiä ja vaikutti olevan kyllä aika hyvännäköinen treeniohjelma viikkoon.

Suosittelen, että alat treenaamaan pelkkiä jalkoja.

Itse ostaisin leuanvetotangon kotiin ja käsipainot ja veivailisin niitä - kyllä takuulla tulee ruutia hihoihin.

Huvittavaa, kun kaveri kertoo omaavansa omasta mielestään hänelle tarpeeksi suuret jalat niin jokaikinen tulee ensin vittuilemaan, että ne ei voi olla isot :D Mielipidekysymys? Ja kyllä, kannatan jalkojen treenaamista..

Normaalia treeniä vaan ja ruokaa koneeseen. Vaikka olisikin jalat isommat niin treenillä saat muun kropan samalle tasolle. Jalat kun rasittuu muutenkin koko ajan enemmän muuhun kroppaan verrattuna. Kun olet vetänyt pari vuotta kovaa treeniä niin katellaan sitten uudestaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huvittavaa, kun kaveri kertoo omaavansa omasta mielestään hänelle tarpeeksi suuret jalat niin jokaikinen tulee ensin vittuilemaan, että ne ei voi olla isot :D Mielipidekysymys? Ja kyllä, kannatan jalkojen treenaamista..

Pitäis varmaan saada jotain mittoja tai tuloksia (esim. hauis 30 cm, reisi 65 cm tai penkki 70kg, kyykky 160kg), mistä voisi todeta että kyllä ne jalat vaan on edellä. :)
Itsellä on vähän samaa ongelmaa aloittajan kanssa, eli isot jalat ja pienet kädet.

Lihasmassa ja etenkin kestävyys ovat jaloissa paljon parempia kuin käsissä. Ei kuitenkaan aivan suhteettomasti, mutta aika paljon on kuitenkin jalat paremmassa kunnossa. Katsoin tuota Starting Strenghtiä ja vaikutti olevan kyllä aika hyvännäköinen treeniohjelma viikkoon.

joo, koko kroppaa kannattaa treenata sit ja SS on hyvä! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom