Hyvät Herrat, tarvitsen apuanne.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli satuin eilen oikeen pysähtymään peilin eteen ja huomasin että, ei saatana... Tarttis saada lihaa luitten ympärille!!! Pit. 186cm ja pai. 70kg.

Salilla oon käyny pari vuotta sitten hyvinkin ahkerasti ja tuloksiakin tuli vaikkei mulla sillo ollu mitään ohjelmia, tein mitä huvitti. Penkiltä 75kg ja hauiskääntöjä pystyy tekemään 10kg:n käsipainoilla 8-10*4.
Mutta joka tapauksessa olisin kiinnostunut erityisesti sellaisista kuin hartiat, selkä, kädet(ranteen ja kyynärpään välinen alue erityisesti), sekä perse(en siinä mielessä, mutta sellanen ois kiva olla itsellä) :thumbs:

Sali jossa käyn on vanhan aikainen eikä sieltä oikeastaan löydy juuri muuta kuin rautaa, eli esim. mitään hienoja jalkavehkeitä ei oo. Mut jalkaprässi, vinopenkki, penkki, käsipainot, taljat ainakin löytyy...Taljat on niin ettei niitä pysty käyttämään ristiin.

Salille ois aikaa mennä vaikka 7 kertaa viikosssa...

Eli tarvitsen nyt paljon vinkkejä ja erityisen kiitollinen olisin jostain reeniohjelmasta!

Haluaisin vaan niin paljon pois tästä ruikun kropasta, ja siirtyä jo pikku hiljaa johonkin kunnon kroppaan... :wall:

peltsi85 sanoi:
Eli satuin eilen oikeen pysähtymään peilin eteen ja huomasin että, ei saatana... Tarttis saada lihaa luitten ympärille!!! Pit. 186cm ja pai. 70kg.

Salilla oon käyny pari vuotta sitten hyvinkin ahkerasti ja tuloksiakin tuli vaikkei mulla sillo ollu mitään ohjelmia, tein mitä huvitti. Penkiltä 75kg ja hauiskääntöjä pystyy tekemään 10kg:n käsipainoilla 8-10*4.
Mutta joka tapauksessa olisin kiinnostunut erityisesti sellaisista kuin hartiat, selkä, kädet(ranteen ja kyynärpään välinen alue erityisesti), sekä perse(en siinä mielessä, mutta sellanen ois kiva olla itsellä) :thumbs:

Sali jossa käyn on vanhan aikainen eikä sieltä oikeastaan löydy juuri muuta kuin rautaa, eli esim. mitään hienoja jalkavehkeitä ei oo. Mut jalkaprässi, vinopenkki, penkki, käsipainot, taljat ainakin löytyy...Taljat on niin ettei niitä pysty käyttämään ristiin.

Salille ois aikaa mennä vaikka 7 kertaa viikosssa...

Eli tarvitsen nyt paljon vinkkejä ja erityisen kiitollinen olisin jostain reeniohjelmasta!

Haluaisin vaan niin paljon pois tästä ruikun kropasta, ja siirtyä jo pikku hiljaa johonkin kunnon kroppaan... :wall:

Seitsemää kertaa viikossa ei tietenkään kannata käydä, että kerkiää palautumaankin jossain vaiheessa.
Treeniin vinkkejä vaikka tuolta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=50

Lue sivuston antia ja käytä searchiä...Tämän jälkeen kannattaa kysellä ohjeita, jollei jokin asia selviä!

Edit: Olinpas hidas :)

Itsekin olen melko aloittelija, mutta muutama perusasia pitää olla kunnossa, (näitä kannattaa käyttää hakusanoina): ravinto (proteiini, bulkkaus, palautusjuoma), raskaat perusliikkeet (jalkakyykky, maastaveto, leuanveto, kulmasoutu, penkkipunnerrus) ja riittävä lepo (palautuminen, nukkuminen)

Meillä tosi kyniksillä se edistyminen on hidasta, mutta kyllä niitä tuloksiakin alkaa näkyä kun jaksaa vain syödä, treenata ja levätä. Tsemiä!

ookkohan reenannu penkkiä vähän reilummin, ku habaa? Mulla nousee ehkä just ja just 55kg penkistä, mutta teen hauiskääntöö 16kg painoilla. Vai minäkö tässä oon epäbalanssissa?

nojoo aika :anssi:

itel nousee just ja just 102,5kg penkistä ja teen hauiskääntöä 15kg painoilla..... meitä on moneksi, hauislihas on turha lihas. (varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni jos käsivarsi joskus sattuu vahingossa kasvamaan). :)

"Pyhä kolminaisuus" Treeni, ruoka ja lepo.
Nämä kun ovat keskenään sopusuhtaisessa kunnossa niin lihaa luitten päälle syntyy.

Varsinaista treeniohjelmaa en tähän rupea rakenteleman, näitä on pilvin pimein pakkiksen sivuilla.
Treenaamisen tulisi olla vaihtelevaa....eli ei viikosta toiseen tehdä kaseja tietyllä liikkeellä, vaan vaihdellaan painoja, toistomääriä, treeniliikkeitä 3-4 viikon välein.
Esim. (painot hihasta tempastuja ja näiden 3 x 10:n lisäksi tehtävä myös muuta treeniä)
1.vko 50kg x 3 x 10
2.vko 52,5kg x 3 x 10
3.vko 55kg x 3 x 8-10
4.vko 57,5 x 3 x 7-10
5.vko kevyttä..esim. pelkkiä apuliikkeitä.
6.vko - 9.vko 65-72,5kg x 3 x 6-8
10.vko jälleen kevyttä.
11-14.vko 75-82,5kg x 3 x 4-6
15.vko kevyttä.
sitten palataan jälleen 3 x 10 sarjoihin uusin painoin, tai toisenlaista treeniä tehden. (esim. 1-15vkot penkkiä tangolla ja 16vkosta eteenpäin penkkiä käsipainoilla.)

Ravinnosta sen verran, että n. 6 ateriaa / vrk. ja jokaisen aterian energiapitoisuudet voisivat suurinpiirtein olla yhtäsuuret.
Proteiinit vuorokaudessa n.2g/rasvaton painokilosi..tässä tapauksessa 150g/vrk on kyllä varsin sopiva määrä.
Hiilihydraatit pääosin aamupäivän aikana, sekä treenin yhteydessä.
Rasvat taasen pääosin iltapäivän puolella.

Lepo ei ainoastaan tarkoita yöunia, vaan treenatulle lihakselle annettua palautumisaikaa, ennen seuraavaa siihen kohdistuvaa treeniä.
palautumisaikaa tulisi kohtalaisen treenin jälkeen antaa n. 48h
Sikakova treeni esim jaloille voi vaatia palautumisiakaa yli viikon ennen kuin lihas on jälleen valmis ottamaan treeniä kunnolla vastaan.
Tarvittavaan palautumisaikaan vaikuttaa ratkaisevasti juuri treenin kovuus.
Sopivan vähäisellä treenillä voi koko kropan treenata vaikkapa kolmekin kertaa lävitse viikon aikana..kun taasen kova treeni sallii koko kropan treenattavan vain kerran viikossa lävitse.

nelkku sanoi:
itel nousee just ja just 102,5kg penkistä ja teen hauiskääntöä 15kg painoilla..... meitä on moneksi, hauislihas on turha lihas. (varaan oikeuden muuttaa mielipidettäni jos käsivarsi joskus sattuu vahingossa kasvamaan). :)

Mulla toi suhde aikalailla sama ja silti kädet tuntuu kasvavan parhaiten. Aika harvoin saa hauiksen sarjapainoja olla nostamassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom