Hyvät geenitkö ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DreAxl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllähän tulosta saa aikaan ku alkaa treenaan pitkän tauon jälkeen. Itsellä ei tauon aikana paljoaakaan tippunu tulokset. jos penkin haluat 160kg niin kannattaa treenata tekniikkaa, voimalla tuskin jouluun mennessä vielä nousee. Kannattaa kuitenki asettaa tavoitteet niin pääsee jotakin kurkottaan. :hyvä:

En tiedä tuosta perimästä, mutta jos tauon aikana olet syönyt oikealla tavalla, niin lihakset eivät hetkessä haihdu, kokemusta on. Iso runko ei lähde vaikka kaikki lihakset häipyisivät. Ja kyllähän se tosiasia on, että joillakin sitä kykyä kasvaa on enemmän kuin toisilla vaikka siitä ei mitään ruotsalaistutkimusta ollakaan tehty. :david:

Kiitos kommenteista. Se tuossa tauossa olikin niin huvittavaa, kun päästi ittensä totaalisen rapakuntoon ( ei minkään näköistä liikuntaa) ja massaa tuli vaan lisää. Nyt seuraan itse suurella mielenkiinnolla että mihin asti rahkeet ns. riittää, koska tuntuu että vieläkin viikko viikolta saisi laittaa lisää romua. Tottakai järki pidetään mukana ja kuunnellaan kroppaa niin vältytään ylikunnolta ja rasituksilta, tai jos ei vältytä niin ainakin pyritään ennaltaehkäsemään niitä.

Minun mielestäni DreAxl:n kehitystahti on ollut hulvaton ottaen huomioon millaisia hilppeitä hän liikutteli ennen neljän vuoden taukoaan. Siis toi viiden kuukauden jaksohan on ihan julmetun kova:

3 vuotta salia: pena 100kg -> 4 vuotta taukoa: 90kg ei liikahdakaan -> 5kk treeniä: pena 140kg :whip:

jos on totta niin todella hyvä kehitys, mikähän tuollaisen voisi aiheuttaa onko nuorempana vaan luontaisesti niin paljon heikompi <21 kuin dreaxl nyt eli >25 vai oletko nuorempana treenannut ja syönnyt ihan päin vittua?

jos on totta niin todella hyvä kehitys, mikähän tuollaisen voisi aiheuttaa onko nuorempana vaan luontaisesti niin paljon heikompi <21 kuin dreaxl nyt eli >25 vai oletko nuorempana treenannut ja syönnyt ihan päin vittua?

Ihan totta on.
Massaa on tullut tauon aikana lisää noin 10 kiloa, mikä tuo oman lisänsä varmasti tuloksiin. Treenasin ennen taukoa kyllä tosissaan ja sen 4-5 krt per viikko, joten intensiivisyyteen ei ole tullut muutosta.
Esimerkiksi faija (entinen kehonrakentaja) kommentoi asiaa viime näkemältä, että muutos on selkeästi nähtävissä kuin pelkästään romuissa.
Luulen että iso muutos entiseen on lisäravinteiden monipuolisuus, lepo ja oikea painopiste harjoittelussa. Penkkiä oon saanu tehostettua sillä, että oon keskittyny yhtälailla vahvistamaan tukevia lihasryhmiä esim. ojentajia ja yleisesti koko kroppaa, joka taas näkyy selkeesti kyykyn ja maven tulosten nousussa. Jalkakyykyn suurin kehitys oli viime kuukauden aikana + 25 kiloa.

Kyllähän tuo on nopeesti tullu. Tauon aikana kertynyt massa auttaa varmasti. Itekkin aikoinaan muutaman vuoden tauon jälkeen paransin entiset ennätykset muutamassa kuukaudessa mutta ei nyt aivan noin järettömällä tahilla. Toki mulla on painoakin 15 kg vähemmän, kuin sulla. Jotakuinkin tuohon 140 kg:n pääsin vuoden sisällä (entinen oli 107,5 kg) mutta siitä seuraava 5 kg:n parantaminen vei melkein pari vuotta! Vuoden takaisen onnettomuuden jälkeen oon nyt pystyny treenaan uudestaan täyspainoisesti toukokuulta. Sairastelun aikana penkki putos 115 kg:n ja nyt 147,5 ja nousukunto päällä. Sun painolla ja iällä pitäs noiden tulosten parantua vielä kokolailla pitkälle mutta hidastuuhan se varmasti. Onnitella silti voi ja yhtyä iloon sillä mikään ei ole mahtavampaa, kuin kunnollinen nousukunto! Elämä hymyilee sillon joka alueella aivan toisella tapaa.
Mavesta ja kyykystä en erityisemmin tässä mainostele..maven sain aikanaan 75 kg painosena 185 kg:n mutta sitten tuli osittainen halvaus sormiin ja piti lopettaa se leikki. Nykyään ei selkä kestä kyykkyä, eikä maastavetoa välilevy vian takia. Vika toki on ollu olemassa yli 10 vuotta mutta nuorempana viitti silti rääkätä itteään. Enää ei viitti.
Hyvää jatkoa vaan treeneille!

Kyllähän tuo on nopeesti tullu. Tauon aikana kertynyt massa auttaa varmasti. Itekkin aikoinaan muutaman vuoden tauon jälkeen paransin entiset ennätykset muutamassa kuukaudessa mutta ei nyt aivan noin järettömällä tahilla. Toki mulla on painoakin 15 kg vähemmän, kuin sulla. Jotakuinkin tuohon 140 kg:n pääsin vuoden sisällä (entinen oli 107,5 kg) mutta siitä seuraava 5 kg:n parantaminen vei melkein pari vuotta! Vuoden takaisen onnettomuuden jälkeen oon nyt pystyny treenaan uudestaan täyspainoisesti toukokuulta. Sairastelun aikana penkki putos 115 kg:n ja nyt 147,5 ja nousukunto päällä. Sun painolla ja iällä pitäs noiden tulosten parantua vielä kokolailla pitkälle mutta hidastuuhan se varmasti. Onnitella silti voi ja yhtyä iloon sillä mikään ei ole mahtavampaa, kuin kunnollinen nousukunto! Elämä hymyilee sillon joka alueella aivan toisella tapaa.
Mavesta ja kyykystä en erityisemmin tässä mainostele..maven sain aikanaan 75 kg painosena 185 kg:n mutta sitten tuli osittainen halvaus sormiin ja piti lopettaa se leikki. Nykyään ei selkä kestä kyykkyä, eikä maastavetoa välilevy vian takia. Vika toki on ollu olemassa yli 10 vuotta mutta nuorempana viitti silti rääkätä itteään. Enää ei viitti.
Hyvää jatkoa vaan treeneille!

kiitos ja kumarrus kommenteista ja kokemuksista :)

Tuli mullakin n. 50% lisää joka liikkeeseen vuodessa kun intin jälkeen aloitin kunnolla uusiksi treenaamaan. Tulokset meni ohi vanhoista PR-nostoista lähes heittämällä. Oi niitä aikoja, oi sitä kehityksen tuomaa tyytyväisyyttä. En pitänyt sitä mitenkään kummallisena asiana ja meitä "hyvägeenisiä" on varmasti paljon. Aika harva meistä laittaa asiasta threadin pystyyn.

Tuli mullakin n. 50% lisää joka liikkeeseen vuodessa kun intin jälkeen aloitin kunnolla uusiksi treenaamaan. Tulokset meni ohi vanhoista PR-nostoista lähes heittämällä. Oi niitä aikoja, oi sitä kehityksen tuomaa tyytyväisyyttä. En pitänyt sitä mitenkään kummallisena asiana ja meitä "hyvägeenisiä" on varmasti paljon. Aika harva meistä laittaa asiasta threadin pystyyn.

---------------------
Arvostan mielipidettäsi. Nopeasti foorumia silmäillen on varmasti helkutisti huonompiakin viestiketjuja, mutta en sano ettäkö omani olisi todellakaan parhaasta päästä. Se mikä oli tosin jännä huomata, oli että aiheesta syntyi ihan kohtuullista keskusteluakin, mikä mun mielestä on myös osittain foorumin tarkoituskin ? Tiedänpähän jatkossa olla tarkkaavaisempi, jos näin ei ole :)

Hyvää keskustelua ei siinä mitään.

Tuli huonona hetkenä laitettua vähän turhan terävästi tuo viimeinen lause. Eli ei herneitä, ja jos näin kävi niin pahoitteluni :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Morjens,
Ajattelin herättää keskustelua omasta kehityksestä ja siitä miten pitkälle näinkin nopea kehitys voi johtaa. Voinen sanoa että ravintopuoli ja treenimetodit ovat hyvällä mallilla, mutta osan voi perustella varmasti hyvällä perimälläkin.

Elikä, ikää on tällä hetkellä 25vuotta, omapaino 97kg ja treenitaukoa ennen maaliskuun loppua oli 4 vuotta.
Nyt on reilut 5 kk tehty aktiivista reeniä ja tulokset ovat massaliikkeissä : penkkipunnerrus 140kg,
maastaveto 200kg,
jalkakyykky 200kgx 2.

Pystypunnerrus smithissä nostettiin tänään 100kg x 3.

Tarkoitus olisi nostaa penkki jouluun mennessä 160kiloon. Onko aiheesta ajatuksia tai kommentteja, voiko noita tuloksia pitää kohtuullisina ?

Kiitos vastauksista.

Pientä päivitystä, jalkakyykky 215kg x 2, penkki 120kg x 7

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom