Hyväntekeväisyyssivuja Afrikkaan

Tiedän kyllä että pakkiksella ei saa mainostaa, mutta ajattelin että hyväntekeväisyyssivujen linkittäminen olisi poikkeus, näillä sivuilla kun ei muutenkaan hirveästi näkyvyyttä ole. Itsekin googlettelin nämä ja nyt on tullut ihan tapa ostaa aina välillä tuolta jotain Afrikkaan, ja tuohon kummihankkeeseenkin ajattelin ryhtyä heti kun saan töitä :) Kokeilkaa edes, tulee ihan hyvä mieli kun miettii että joku köyhä saa sinunkin lahjoituksellasi päivittäisen elantonsa tai parhaassa tapauksessa pysyy sen ansiosta hengissä. Eli seuraavat sivut keskittyvät hyväntekeväisyyteen Afrikan köyhille ja lahjoitus on helppo tehdä verkkopankin kautta:

www.toisenlainenlahja.fi

www.parempilahja.fi

World Vision kummihanke

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No onhan se helppoa ostaa itselleen hyvä mieli kun osallistuu kummitoimintaan yms. mutta kyllä itse epäilen sitä avun todellisuutta.

Noihin en kyllä laittas penniäkään.

joo sinne vaan, osta mugabelle kana! :D en suosittele auttamista kun se ei yksinkertaisesti auta. meet sinne neuvomaan viljelyä yms niin mugabe "ottaa pellot kansalle" ja soronoo viljasadot. velkome inflaatio ja nälänhätä. taidettiin painaa jo 10 miljardin dollarin seteleitä siellä hiljattain..

niin kauan kun siellä diktaattorit sählää niin kukaan ei voi taata minkään avun perillemenoa.

Huom. Nuo sivut ei yleensä tosiaankaan laita sinne rahaa vaan konkreettisia asioita: kotieläimiä, puita, työkaluja jne jne jne.
Kannattaa ainakin lukea ennen kuin kokonaan tuomitsee paskaksi.
Se, lahjoittaako, on sitten ihan eri asia ja jokaisen oma päätös.

Itseltäni menee pieni summa kuukausittain Unicefille sekä Kirkon Ulkomaanavulle suoraveloituksena. Meidän perheelle se ei tee mitään eroa mutta jos se edes joskus tekee sitä jollekin joka on aidosti hädässä, on se mun mielestä hyvä juttu ja sen arvoista. Lähipiirille on meiltä joululahjat olleet viimeiset pari vuotta lehmiä ja vuohia. Ei työssäkäyvät/juuri eläköityneet aikuiset oikeasti mitään enää tarvitse. Vielä naurettavampaa ostaa sitten jotain turhaa krääsää. Lapset toki erikseen.

Nokun kuule ei sinne kannata lähettää mitään muuta kun hyviä neuvoja ja ohjeita. Jos jotain ite lähettäsin niin kirjoja.

Jos ette usko suoraan hyväntekeväisyyteen, mikroluotottakaa edes hyvät ihmiset. Itse sijoitan epäsäännöllisen säännöllisesti www.kiva.org:iin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mikroluotto
No jos noi luotot pitää maksaa takaisin niin tälle aiheelle kannattais perustaa oma threadi... Ainakin vilkuillessa wikilinkkiä tuli semmonen fiilis että just tommosia systeemeitä ne afrikassa tarttee eikä vastikkeettomia lahjoituksia.

noille alkupostauksen linkkien jäsenille:menisitkö töihin jos voisit vaihtoehtoisesti vaan olla möllöttää ja saada bout saman elintason?...

noille alkupostauksen linkkien jäsenille:menisitkö töihin jos voisit vaihtoehtoisesti vaan olla möllöttää ja saada bout saman elintason?...

No nyt puhutaan ihan eri asiasta.

Täällä Suomessa on ehkä edellytyksiä siihen - täällä pystyy myös elämään kotona möllöttämällä. On kuitenkin niitä paikkoja joissa ihan oikeasti ei ole vaihtoehtoa. Ei ole duunia mitä hakea.

Täällä olen itse ensimmäisten joukossa haukkumassa työtäpakoilevia lusmuja jotka elää tuilla varsin mukavaa elämää - mutta kuten sanottu, se ei kuulu tähän threadiin ollenkaan. Ei noissa linkeissä olla rahaa lyömässä kehitysmaiden ihmisille että "ota tää fyrkka ja osta itsellesi jotain mukavaa". Lue mitä niillä rahoilla tehdään-

Lisäksi ainakin omat kohteet on lähinnä a) lapsien rokotus/terveydenhuoltojuttuja ja b) luonnonkatastrofi -ym. kriisialueille menevään apuun suunnattuja.

Onko siinä kyse laiskuudesta?

Meidänkin huushollilla taitaa muuten olla tommonen Wolrd Vision kummimuksu jossain päin maailmaan. Menikö sitä 30 eemeliä kuussa tai jotain.

Jos järjestetään keräys, jolla rahoitetaan 100000000000000000 AK47:ää Afrikkaan, olen mukana.
Mieluusti vielä sellaiset jotka räjähtävät samaan aikaan niin päästään niistä sodistakin.

Nää on kyl ehkä tyhmimpii asioita mihi rahasa laittaa koko maailmas.

On se kyllä joo toi ihmisten auttaminen idioottimaista. Vitun pellet saatana..... :curs:

Pakko myöntää että oon aika yllättynyt teiän mielipiteistä. Luulin että Suomessa oltiin älykkäitä mutta eipä kai sitten :david:

Hyvä ajatus ketjun aloittajalta, mutta avun perille meno ja se, että onko siitä kuinka paljon oikeasti hyötyä, vähän mietityttää.

Kuten aikaisemmin mainittiin, noissa "paremmissa" sivustoissa on tarkoitus saada rahaa jolla maksetaan esim lapsen koulutus. Tai perheelle eläin. Eikä valtiolle ruokarahaa. Sen rahan minkä kummilapselle laittaa, pitäisi turvata lapselle koulutus.

Noihin en kyllä laittas penniäkään.
Ei kukaan pakotakkaan. Muutenkin yllättävän vastustavia mielipiteitä täällä näköjään hyväntekeväisyyttä koskien, muutamaa lukuunottamatta. Itse en henkilökohtasesti jaksa ajatella vaan omaa napaa, kun ei se oma elämä kuitenkaan romahda jos muutamia kymppejä lähettää sinne missä siitä on tuhat kertaa enemmän hyötyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom