Hyväksytyn kyykyn syvyys voimanostossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pikkasen offtopic...

Luulin ennen tätä viikkoa kyykänneeni "oikein" ja syvältä mutta totuus olikin jotain ihan muuta kun kävin voimailija kaverini kanssa salilla kyykkäämässä. Jumalavita et olikin hakemista, tuntu ettei siltä pääse ylös, mut pikkuhiljaa se löyty. Jonkun verran tippu painot kun vertaa niiauskyykkyyn......Oikeesti hattua nostan voimamiehille jotka kyykkää isoilla romuilla pohjasta.
:worship:

PS. Siirryn itse ainakin hetkellisesti voimapuoleen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Max Powers sanoi:
Tuli tuossa kaverin kanssa väittely kyykyn oikesta syvyydestä voimanostossa. Kaveri väittää, että ns. puoli kyykky ( takareiden ja säären kulma 90 astetta ) olisi oikea suoritustapa... Itse taas muistelin, että voimanostokyykyssä reiden tulisi olla kyykyn alasennossa lonkkaluun kohdalta alempana kuin polven kohdalta.

Kaverini perustaa väittensä tähän tekstiin:

Suoritus lähtee liikkeelle siitä, että tanko otetaan telineestä niskaan (ei liian ylös eikä liian alas). Nostajan ruumiinrakenne määrää lähinä tangon paikan harteilla. Tämän jälkeen nostaja astuu yhden tai korkeintaan pari askelta taaksepäin ja jää odottamaan tuomarin merkiä, joka on käden liikahdus alaspäin ja komento "squat". Tuomarin annettua luvan nostajalle tehdä suorituksensa, kilpailija vetää syvään henkeä ja menee kyykkyyn. Jotta nosto olisi hyväksyttävä, on kilpailijan kyykyn syvyyden käytävä 90 asteen kulmassa. Tämän jälkeen kilpailijan päästessä vielä kyykystä ylös, on hänen odotettava tuomarin merkkiä ennenkuin saa tuoda painot takaisin telineeseen. Tuomarin antama merkki on käden veto itseensä päin ja lausahdus "track".

Joka on peräisin tältä sivulta:
http://batman.jypoly.fi/~petkah/kyykky.html#kyykky

En löytänyt searchilla tai netistä mitään sellaista sivua, jolla voisin todistaa väitteeni oikeaksi. Pitäisi olla luotettava lähde, eikä mitään juniorien kotisivuja.

Auttakkee hyvät ihmiset, kunnia on uhattuna!
:D

Kyykyn syvyys pitää olla tämmönen:
Reisien yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alempana kuin polvien yläpinta

pevelius sanoi:
kerrassaan mainiosti nostettu threadi. vihdoinkin sai miekkonen asiantuntevaa apua kysymykseensä, jonka esitti vuonna 2003. vaan tuskinpa on tuo kunnia-asia enään ajankohtainen.

:hyper: :D :hyper: :D :hyper: :D :hyper:

Hyvähän se on, että vastataan, mutta tainnut oikea tieto tulla tässäkin threadissa jo kolme neljä kertaa. EHKÄ vähän vanhakin.

.... No, mä menen sanomaan, että painonnostajilla on parempi voimataso kuin voimanostajilla. Kaikinpuolin (paitsi ei ehkä penkki). Ass to the grass and through the floor, se on ainut oikeasti tehokas kyykky MINUN mielestä, jos venytys tehdään rauhallisesti alas asti eikä pongauteta.

Kattokaa nyt tuota kuvaa, ja ei ole shopattu.

attachment.php

Kovarääpäle sanoi:
.... No, mä menen sanomaan, että painonnostajilla on parempi voimataso kuin voimanostajilla. Kaikinpuolin (paitsi ei ehkä penkki). Ass to the grass and through the floor, se on ainut oikeasti tehokas kyykky MINUN mielestä, jos venytys tehdään rauhallisesti alas asti eikä pongauteta.

attachment.php
:zzzz:

Kovarääpäle sanoi:

No, mä menen sanomaan että kenguruillla on parempi ponnistusvoima kuin lumileopardeilla(paitsi ehkä 4 jalalla). Pussi vatsassa, tasasella hiekalla, Australian Outbackissä, se on ainoa tehokas tapa hyppiä MINUN mielestä.

Kattokaa vaikka Animal Planetin dokkareita, ei ole digitaalisesti muunneltuja.

Miettisit nyt vähän mitä postaat, 99% täysin älyttömiä viestejä.

Kovarääpäle sanoi:

attachment.php

Voi jeesus sentääsä taas...
Olikos se massamaken threadissa kun törmäsin näihin sinun "totuuksiin" viimeksi?juu taisipa olla...mahtavaa, että joku kertoo totuuden!

Varsinkin kun tuossa aiemmin todettiin jo, että tämä juttu on kolmevuotta vanha!

Zone-sarja -42%
Kovarääpäle sanoi:

attachment.php

Jos nyt puhutaan kyykystä, penkistä ja mavesta niin taitaa voimanostajat olla vähän kovempia luita omassa lajissaan kuin painnonostajat? :)
Mitäs tossa kuvassa on ihmeellistä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin...kuvan nostajan kyykkysyvyys on vain nippanappa hyväksytty vn-kisoissa. syvyys kärsii rutkasti polvien matkustellessa noin paljon eteenpäin. eri lajien nostajien vertailu on yhtä hedelmällistä ja antoisaa kuin pallikarvojen nyppiminen... mutta kuten isäni tapaa sanoa: "mies se on hävinnytkin... ja huono mies onkin!" :D eli mahtuu maailmaan kaikenlaisia rääpäleitä. se, että munkin piti tähän threadiin osallistua, onkin sitten yhtä tärkeää... taidankin painua nyppimään...
:)

jto sanoi:
niin...kuvan nostajan kyykkysyvyys on vain nippanappa hyväksytty vn-kisoissa. syvyys kärsii rutkasti polvien matkustellessa noin paljon eteenpäin. eri lajien nostajien vertailu on yhtä hedelmällistä ja antoisaa kuin pallikarvojen nyppiminen... mutta kuten isäni tapaa sanoa: "mies se on hävinnytkin... ja huono mies onkin!" :D eli mahtuu maailmaan kaikenlaisia rääpäleitä. se, että munkin piti tähän threadiin osallistua, onkin sitten yhtä tärkeää... taidankin painua nyppimään...
:)

Mihin ihmeen shaolinmunkkeihin se JTO on liittynyt, kun tuolla lailla itteään rankaisee?Osta sinäkin "nosecare", maksaa n.5e...tarkoitettu korva ja nenäkarvoille, mutta toimii myös palleihin:thumbs:

Keiko- sanoi:
Jos nyt puhutaan kyykystä, penkistä ja mavesta niin taitaa voimanostajat olla vähän kovempia luita omassa lajissaan kuin painnonostajat? :)
Mitäs tossa kuvassa on ihmeellistä?

No se, että toi sälli tuskin painaa edes 90kg... ja tuossa selässä on vähän enemmän kuin 90kg :D

Kovarääpäle sanoi:
No se, että toi sälli tuskin painaa edes 90kg... ja tuossa selässä on vähän enemmän kuin 90kg :D

jos noin tarkkaan tiedät ton sällin painon ni kerros paljon siinä tangossa on.. ja mistä tiedät, että tuo nousi ylös.. ja mistä ylipäätänsä tiiät, että ei oo shopattu?

No voi vittu, eikö siinä nyt 300 taida olla, 7 levyä per puoli, painonnostajalle kova mutta täysin mahdollinen rauta. Ota nyt huomioon, että ne yleensa ottaa työnnössäkin etukyykystä päälle 200 ylös ja heittämällä.

Edit: Jto, entä liikeradan pituus? Vaikka reisi olisi vain kisasyvyydessä niin eikö tuo nyt kuitenkin enemmän pohjasta ota kuin voimanostajat? Kumpaa arvostat enemmän, kapeata vai sumoa, jos korkeus on sama?

Ps. Ei sitten ole vittuilua...

painonnosto- ja voimanostokyykkyjä ei voi eikä kannata verrata. mm. polvi- ja lantiokulmat sekä nostokriteerit sanelee ihan liikaa.

arvostan yhtälailla kaikkia ällistyttäviä voimasuorituksia ja voimailua yleensäkin oli kyseessä sitten 450 kilon kyykkääjä tai mummo, joka on päättänyt treenata itsensä parempaan kuntoon. VERTAILUA suoritan ainoastaan lajin ja lajiliittojen sisällä.

noista levyistä nyt sitten ei voi sanoa, onko ne 10kg vai 25kg, joten se siitä. tankokin voi olla vanha ja valmiiksi kaarella. hieno kuva kuitenkin.

jto sanoi:
VERTAILUA suoritan ainoastaan lajin ja lajiliittojen sisällä.

Minäkin ole kovasti sitä mieltä että kaikki kovat nostajat lajista ja liitosta riippumatta ovat kovia nostajia ja arvostan heitä kaikkia vaikka olisivatkin järkyttävät tulokset nostaneet vaikka rattorilla! Pääasia on se, että he ovat kovia omassa porukassaan!

Näin sen pitäisi olla mun mielestä ihan yleisesti mutta aina vain silti jaksetaan vääntää "mutku silläkin oli semmosta ja tämmöstä ja kyllä tuo pellehermanni on oikeesti kaikkein kovin ku se syö mantsikoitaki".

jto sanoi:
noista levyistä nyt sitten ei voi sanoa, onko ne 10kg vai 25kg, joten se siitä. tankokin voi olla vanha ja valmiiksi kaarella.

Jossain oli ton kuvan yhteydessä mainittu tangossa oleva rautakin, mutta en nyt muista oliko se 280 vai 260.

mainita saa toki. täälläkin on mainittu jo välillä 160-300kg :) . noo... se siitä.

Niin, tokihan se riippuu siitä kuka sen mainitsee. Jos kyseessä oli esim. kuvan ottanut tai noiden lätkien värit livenä nähnyt henkilö, niin tilannehan muuttuu täysin. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom