Hyväksi koetut (matka)laukut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wombut
  • Aloitettu Aloitettu
Reissu lähestyy ja piipahdan tosiaan 2 viikon aikana 8 eri hotellissa, ja matkustelen junalla niin olin tässä ajatellut että en todellakaan ala raahaa matkalaukkuja yms, niin olin päätynyt ottamaan emännän laadukkaan rinkan mukaani. Sitten paluumatkalle ostan vikasta kohteesta myös matkalaukun ja teen hemmetisti tuliais/vaate shoppailua ja heitän sen ruumaan rinkan kanssa kun lippu mahdollistaa 2 ruumalaukkua.

Anyways, tä on niin erilainen reissu kuin missä koskaan ollut niin ajattelin kokeneemmilta kysyä että jos tietää liikkuvansa kohdemaassa paljon, ja on kuitenkin 2 viikkoa, mutta koittaa myös pestä pyykkejä niin onko ihan tavallinen rinkka hyvä? Meneekö se lentokentällä hyvin läpi (luin että irtonarut/remmit tulisi ainakin suojata ja peittää ettei jää kuljettimiin yms)

Vai onko teillä suositella tälläiseen reissuun jotain mitä itse ottaisitte mukaan?

Kohde maa on Japani, ja tiedän että pystyisin periaatteessa myös käyttää maksullisia palveluita matkalaukun lähettämiseen seuraavaan kohteeseen, mutta vaikka sitä palvelua kehutaan, niin vähän liikaa jännittäisi jatkuvasti miettiä ehtiikö tavarat ajoissa jos olen esim kohteessa vain 2 päivää ja taas seuraavaan.

Rinkka on vaan niin hiton suppilomallinen että se pitää käytännössä aina räjäyttää täysin kun tarviit sieltä pohjalta jotain. Kävi mielessä jopa tuo mun Friba reppu, se on suunniteltu pysymään "isona" ja on jumalaton luukku mistä pääsisi kamoihin käsiksi, mut on se sit kuitenkin aika pieni =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä rinkalla menisin.

Yleensä niihin pääse kyllä myös alakautta käsiksi ja muutenkin kannattaa vaan pakata fiksusti ja ryhmitellä rinkan sisään pikkupusseihin kamat, esim. yhteen sukat ja kalsarit jne. ja ne mitä tietää tarvitsevansa useammin pakkaa aukkojen lähelle.

Lentokentällä menee joko:
a) kunhan kiristää hihnat ja vähän irtopäitä solmii/kätkee
b) rinkka pussiin
c) erikoistavarahihnalle
Tuo on ihan tuurissaan, toki jos on kiire ja/tai ei halua olla virkailijan armoilla, niin pussittaa sen jo valmiiksi, niin menee ihan normilinjaa.

Ohhoh, toi on kyl aika täydellisen oloinen (reppuviilekkeillä). Täytyypi viel koeponnistaa toi rinkka mut meinasin jo klikkaa tilaa nappia.

Japanissa menisin ja menen itse spinnerimatkalaukulla, rinkan kanssa on tympeä tunkea ruuhkassa junaan/metroon.

Kerran about samanlaisen reissun rinkan kanssa Japaniin tein ja en tee enää. Tokalle reissulle otinkin sitten pystymallin matkalaukun + pienen repun..ja kolmannelle sama.

Japanissa melkein joka hotellissa on kolikoilla toimiva pyykkikone ja pärjää helposti vähemmällä tavaralla kuin luulis, kun pyykkäämään pääsee melkein koska vaan.

e: tietenkin pitää miettiä missä ja miten on ajatellut liikkua.. Isoissa kaupungeissa rinkka selässä...tuli itselle aika urpo olo, norsu posliinikaupassa..

Viimeksi muokattu:
Japanissa menisin ja menen itse spinnerimatkalaukulla, rinkan kanssa on tympeä tunkea ruuhkassa junaan/metroon.

Kerran about samanlaisen reissun rinkan kanssa Japaniin tein ja en tee enää. Tokalle reissulle otinkin sitten pystymallin matkalaukun + pienen repun..ja kolmannelle sama.

Japanissa melkein joka hotellissa on kolikoilla toimiva pyykkikone ja pärjää helposti vähemmällä tavaralla kuin luulis, kun pyykkäämään pääsee melkein koska vaan.

e: tietenkin pitää miettiä missä ja miten on ajatellut liikkua.. Isoissa kaupungeissa rinkka selässä...tuli itselle aika urpo olo, norsu posliinikaupassa..

Joo siis tarkoitus oli mahdollisimman paljon pitää isoa laukkua hotellilla, ja mennä kylillä joko ilman laukkua, tai pienen repun tai pienen järkkäriolkalaukun kanssa. Illalla jos tulee olla vähän fiinimmin ni reppu toki dumpattu hotlalle.

Kävin kokeilemassa partioaitassa reppuja ja duffeleita ja pitää viel hetken miettiä. Kolme vahvaa ehdokasta joista yksi on vähän enemmän rinkkamallinen

Tuo yllä mainittu Savotta.
Sitten reppumaisempi

Ja tä vaikutti tosi päheeltä 60l mallissa, harmi että tätä 95 ei ollu myymälässä, se olis saattanut lähteä matkaan

Ajattelin tosiaan käyttää hyödyksi pesumahdollisuuksia tehokkaasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom