Hyvä urheilulaji aloittelijalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä ois hyvä urheilulaji aloittelijalle näin kunto mielessä? Jotai voi alotella kotona(ei tarvitse mikään maailmanhuippu olla, oishan se kivaa:))

Oon 12v, joten mikään voimaharjoittelu tuskin onnistuu, vai?
Tykkään hirveesti kaikista todella fyysisitä lajeista ja muutenkii lihaksia vaativasta urheilusta. Yleisurheilusta en pidä, joten sitä tuskin lähden harrastamaan.

Oon ajateelu jotain triathlonin tapasta. Voiskohan sitä harjotella kotona?

Ps. Anteeksi tämä sekava esillepano. En ole mikään hyvä kirjottelija.

Voihan sitä punttisalillakin vähän käydä, tosin ei varmaan mitenkään sun iässä hätää ole vielä kö ehit vähän vanhempanakin. Ja punttien kanssa olisi hyvä olla joku näyttämässä miten homma toimii. Mutta suosittelisin että joku mitä voi kavereiden kanssa pelata. Olisko sähly mitään? Voi reenata myös lämimistä kotona ja jos innostuu niin sitten on pelikavereita tuhansia ympäri Suomea.

Harjoittele kaikkea mikä vaatii vaan notkeutta ja liikettä kaikkiin mahollisiin suuntiin. Jos ymmärrät yhtään mitä tarkoitan esim paini, kiipeily yms.

Mikä ois hyvä urheilulaji aloittelijalle näin kunto mielessä? Jotai voi alotella kotona(ei tarvitse mikään maailmanhuippu olla, oishan se kivaa:))

Oon 12v, joten mikään voimaharjoittelu tuskin onnistuu, vai?
Tykkään hirveesti kaikista todella fyysisitä lajeista ja muutenkii lihaksia vaativasta urheilusta. Yleisurheilusta en pidä, joten sitä tuskin lähden harrastamaan.

Oon ajateelu jotain triathlonin tapasta. Voiskohan sitä harjotella kotona?

Ps. Anteeksi tämä sekava esillepano. En ole mikään hyvä kirjottelija.
Jos haluat kuitenkin pattia kasvattaa joskus, tuskin kannattaa mitään maraton/triathlon kaltasta alotella. ( Sen takia koska yli 120 sekuntia kestävät liikehommat käyvät vain 1-tyypin soluihin jotka eivät kasva oikein minnekään ja voimakaan ei kasva. )Tosi hyvä alotus punttitreenille ois 2-5 kertaan viikossa etunojapunnerruksia/vatsoja/selkiä/kyykkyjä ja muita liikkeitä joita voi tehdä omalla painolla. Itse alotin 10 vuotiaana tuommosen ja tosi hyvät lähtökohdat kun alotin punttitreenin 13 vuotiaana.

Triathlon kuulostaa hyvältä, mutta jos ei teillä ole uima-allasta niin uimista vaikee harjotella kotona. En kyllä näe mitään syytä mikse voisi salille mennä, kunhan vaan unohdat ne raskaat, lyhyet sarjat ja varsinkin maksimiykköset. Itsekin olisin sinun ikäisenä jo ruvennut käymään salilla jos olisin kehdannut, mutta nyt kun ajattelee 4 vuotta myöhemmin niin katuu sitä kuinka tyhmä on ollut. Nyt olisin paljon edistyneempi jos olisin aloittanut edes vuotta aiemmin.

Edellä mainittuja liikkeitä etunojia, vatsoja yms. voi tehdä kyllä tuossa vaiheessa ihan surutta. Kannattaa aloittaa tekniikkatreenillä. Tangolla / jumppakepillä ja joku kokeneempi mukaan neuvomaan hieman tekniikoita. Ensimmäisellä kerralla, kun kyykyn tekniikkaa harjotellaan niin pelkkä jumppakeppi riittää varmasti ja siitä sitten hitaasti siirtyy, vaikka naisten tankoon (15kg) ja hetken perästä normaaliin 20kg tankoon.

Se on tietysti paljon ihmisestä kiinni, mutta ite jos saisin päättää vielä niin olisin aloittanut ton ikäsenä futiksen. Toki näitä lajeja löytyy, kuten salibandy ja jääkiekko. Joukkuelajia suosittelen mutta sekin riippuu täysin itestäs että minkälaisesta tykkäät, mutta joukkuelajeissa löytää yleensä uusia kavereita ja kunto pysyy hyvänä.

Eikös painiminen olisi hyvä harrastus? Lihakset hermottuvat melko monipuolisesta ja keskivartalokin vahvistuu. Lisäksi painiminen on kivaa. Saa kosketella toisten poikien hikisiä vartaloita :kuola:

Olisin halunnut 10-vuotiaana aloittaa jääkiekon tai jalkapallon, mutta vanhempani eivät antaneet, koska en kuulemma kuitenkaan olisi jaksanut käydä treeneissä. :(

Vastasin jo tuonne "aloittelijan peruskysymykset tänne"-triidiin, mutta kun sama kysyjä on kyseessä, niin vastataan tännekin.
Beastskills.com. Tuolta löytyy monenlaista liikettä.
Tätä suosittelisin itsekin. Tuossa iässä on hyvä alkaa harjoittelemaan kaikkea kropan painolla tehtäviä notkeutta vaativia kikkailuita. Harvinaisen tuskaista alkaa aikuisiällä treenaamaan, jos notkeus on nollassa ja painoakin liikaa voimatasoihin nähden.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kaikkea kannattaa kokeilla olet sen verran nuori vielä niin itse kokeilemalla tiedät sitten mikä on sinulle sopiva laji!

Pitää sitä ensimmäinen viesti tänne foorumeille laittaa.:)

Tota hiihtoa minäki suosittelen, ite alotin tossa iässä ja olin hyvä hiihtämään (itse kehu haisee)
Sitten vatsa/selkä lihaksien teko ja punnertaminen on sellasia mitä kotona voi tehdä.
Ehkä sitten joku paini jalkapallo jääkiekkoki voi olla mukava.
Ite en oo koskaan voinut harrastaa mitään noista, ja nyt haluaisin alkaa harrastamaan jalkapalloa tässä treenailun ohella, muttei polvi kestä..:/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom