Oon käyny salil sellasen vähä päälle vuoden ja ikääki vasta 15v, mutta ei oikee tahdo löytää sellast oikeata treeniohjelmaa itelle ku pitäs olla tarpeeks vaativa kun käyn puntilla 5viikossa 2h:n treeni.
Pystypunnerrus smithissä
Kyykky / prässi
Reidenkoukistukset
Kulmasoutu
Ylätalja eteen
Alaselän ojennukset koneessa (tai vastaava)
Mave
Tuossa on minun ohjelma. Toistoja tai sarjoja en kyllä ala tuohon laittamaan -- sen verran saat itse duunata että tiedät mikä sinulle sopii, mutta tuo on 2-jakoinen eli jos käyt viitenä päivänä viikossa niin saat 2.5x viikossa käytyä kehon läpi. Niin juu, ja tuo on varmasti "tarpeeks vaativa" jos teet liikkeet kunnolla..
Tässä ihan tekee mieli kysyä että miksi käyt 5 kertaa viikossa ja varsinkin miksi 2h kerrallaan, joka ei oo kovinkaan suositeltavaa. Vähempikin riittää ja veikkaisin jopa että toimis paremminkin. 3-4 kertaa viikossa salilla, 1-1,5 tuntia kerrallaan maksimissaan ja ohjelma sellainen jossa kroppa käydään läpi 2-3 kertaa viikossa eli käytännössä suosittelisin sua nappaamaan jonkin 1- tai 2-jakoisen ohjelman käyttöön. Löytyy täältä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394. Pelkkä liikevalikoimahan ei sinällään kerro mitään ohjelman vaativuudesta, vaan se, miten sen toteuttaa.
Tuosta salilla vietetysä ajasta vielä: tuolla minun postaamalla ohjelmalla et kyllä saa kahta tuntia kulumaan millään, ja ehkä ihan syystäkin kuten marde jo mainitsi.