Hyvä rasvanpolttovalmiste?

Asiaa

Mikään tutkimus ei koskaan paljasta apsoluuttista totuutta, mutta mihinkä perustuu väite, että aamulla juostu lenkki polttaisi enemmän rasvaa: Eräässä tutkimuksessa HUOM! Ei apsoluuttinen totuus! 20 viikon harjoittelujakso, jossa koehenkilöt juoksivat aamulla nk HIIT: tekniikalla (suorasuomennos korkea intensiivi intervalli harjoittelu) 1.vk kesto 4 min, alku 20-30s alkulämmöksi -> 20-30s 75-85% maksimisykkeestä toistetaan 3x. joka viikko lisätään 1 minuutti treenin kestoon. Tämä aamulenkki siis tehdään aina välipäivinä. Itse en ole kokeillut, mutta kai tuo kokeilemisen arvoinen juttu voi olla ja tuloksia varmasti näkee jos niitä on tullakseen jo viikolla 10. Tutkimuksen kliininen vaihe eli "elimistön toiminta" kun olet edellisenä päivänä kuluttanut salilla. Lihakset täyttävät varastot (verestä yön aikana[tästä siis johtuu aamulla alhaiseksi mitatut verensokerit ja proteiinipitoisuudet]). Kun siellä veressä ei ole hiilareita ja proteiineja, vaan ne on lihaksessa. Nopealla shokki kuormituksella ajetaan varastot tyhjiksi (täysinhän elimistö ei anna hiilihydraattivarasoja tyhjentää) jolloin astuu kuvaan rasvanpoltto, koska vatsassa ei ole mitään mitä ottais. Eli elimistö polttaa varastojaan. Kun pitäydytään syömästä 30-60 min rasvanpoltto edelleen jatkuu. Kunnes syödään aamupala ruispuuroo (kuitua ja pitkiä hiilihydraatteja). Ensimmäiset "lyhimmät" hiilihydraatit alkavat pilkkoutua jo suun syljenjohdosta jolloin ne imeytyvät hyvinkin nopeasti elimistöön (verenkierto -> lihakset). Jolloin vältytään lihaksiatuhoavalta vaikutukselta. Koehenkilöt ovat jopa onnistuneet kasvattamaan lihasmassaa ja samalla pienentämään rasvaprosenttiaan.

Hi dear,
Morning running and morning exercise with the empty stomach is very effective for the health.
It is effective for the fat burning and weight losing. Morning running burn the belly, legs and thigh fat and shape up your body.

aamulenkki joku 5x viikos+illal yleensä futistreenit. 1-2x viikossa sali. Penkki 80-> 105, mave 140-> 170, kyykky 130-> 170. Salilla ainoastaan pääliikkeitä ja kyykkyä en ees treenannu, ku jalat oli muutenki aika valmiit. Nää tulokset siis vajaassa viidessä kuukaudessa.

Kyykky 130->170 alle viidessä kk, pelkällä juoksemisella samalla kun paino tippuu 10 kg ? Unen näit :D

Omakohtaset kokemukset: 87kg-> 77kg (186cm), aamulenkki joku 5x viikos+illal yleensä futistreenit. 1-2x viikossa sali. Penkki 80-> 105, mave 140-> 170, kyykky 130-> 170. Salilla ainoastaan pääliikkeitä ja kyykkyä en ees treenannu, ku jalat oli muutenki aika valmiit. Nää tulokset siis vajaassa viidessä kuukaudessa.

Kyykky 130->170 alle viidessä kk, pelkällä juoksemisella samalla kun paino tippuu 10 kg ? Unen näit :D
kyykky nousi samaan kuin mave ilman että sitä edes treenasi, taitaa muutenkin olla aikamoisia niiauksia.

Elikkä oon 17 vuotias, oon reenaillu painojen kans n. 1kk vasta ja jonkin näköistä pientä tulosta on havaittavissa,
Mutta oon alottanu paremman ruokavalion kuin ennen eli jättänyt mässäilyt sikseen.

Eli jotain päivittäisestä syönnistä:
- 1-2 Omenaa
- 1-2 Jougurttia
- Muutama lasi Novelle Omena kivennäisvettä
- Lounas, Broileria, Riisiä, munakasta tai muuta proteiini pitoista ruokaa.

Treenaamista / Urheilua päivittäin:
- Painoilla treenaamista 3-4 krt viikossa 30-60min riippuen raskaasta/kevyestä reenistä.
- Vatsalihaksia 3x siihe asti kun jaksaa
- Joko 2-4km lenkkeily tai umpihankihiihtoa 20-60min riippuen kelistä ja jaksamisesta.

Eli olen + 180cm pitkä jäpikkä, painoa 72-73kg aamupainona. Rasvaa on kertynyt mahan tienoille, ja jonkinlaiset "man boobsit" ovat muttei mitkään jättimäiset.

ELIKKÄ

Tarvitsisin apua, vinkkejä ruokavalioon, kuinka polttaa rasvaa nopeammin,paremmin,varmemmin?- ja miten pääsisin tavoitteeseeni eli pieni rasvaprosentti ja jonkinlaiset 6-packit sais näkyviin KEVÄÄSEEN/KESÄÄN MENNESSÄ!
Arvostaisin kaikkia jotka viihtisivät auttaa minua.. tulen päivittämään tätä ketjua joka viikko kehittymisestäni.

Luin ja nuo selventi jo muutamia tärkeitä asioita joita en tienny aikasemmin.
Mutta pääseekö tällä rantakuntoon kesään mennessä, mitä ootte mieltä?
Oon laskeskellu että syön päivittäin 1500-2500 kcal päivässä ja kulutan puolet.

Luin ja nuo selventi jo muutamia tärkeitä asioita joita en tienny aikasemmin.
Mutta pääseekö tällä rantakuntoon kesään mennessä, mitä ootte mieltä?
Oon laskeskellu että syön päivittäin 1500-2500 kcal päivässä ja kulutan puolet.
sanoisin että syö mielummin lähemmäs 3000, kuin 1500kcal. Ainakaan alle 2500kcal ei treenipäivinä ole mielestäni mitään syytä mennä. Aloittelevalla nuorella patti kasvaa todella nopeasti ensimmäisten kuukausien aikana, kunhan panostaa kunnolla riittävään ja oikeanlaiseen ravintoon. Lihasten kasvaessa se rasvaprosenttikin alenee ja tissitkin näyttää ihan erilaisilta kun saat vähän rintakehään ryhtiä. Alun nopeaa kehitysvaihetta on turha heittää hukkaan syömällä 1500kcal, joka ei riittäisi ikäisellesi tytöllekään.

Mitä tuohon kesäkuntoon tulee, niin sanotaan vaikka näin: Ammentamalla täältä foorumilta tietoa ja panostamalla 100% treeniin, ravintoon ja lepoon, olet 4kk päästä heinäkuun alussa hyvin tyytyväinen kehitykseesi.

sanoisin että syö mielummin lähemmäs 3000, kuin 1500kcal. Ainakaan alle 2500kcal ei treenipäivinä ole mielestäni mitään syytä mennä. Aloittelevalla nuorella patti kasvaa todella nopeasti ensimmäisten kuukausien aikana, kunhan panostaa kunnolla riittävään ja oikeanlaiseen ravintoon. Lihasten kasvaessa se rasvaprosenttikin alenee ja tissitkin näyttää ihan erilaisilta kun saat vähän rintakehään ryhtiä. Alun nopeaa kehitysvaihetta on turha heittää hukkaan syömällä 1500kcal, joka ei riittäisi ikäisellesi tytöllekään.

Mitä tuohon kesäkuntoon tulee, niin sanotaan vaikka näin: Ammentamalla täältä foorumilta tietoa ja panostamalla 100% treeniin, ravintoon ja lepoon, olet 4kk päästä heinäkuun alussa hyvin tyytyväinen kehitykseesi.

Juurikin näin. Ja voin sanoa, että se sixpack ei ole mikään avain onneen, nimittäin laihalla jätkällä sixpack näyttää yhtä makeelta kuin isot tissit läskillä naisella. Grrr...... -.-
Jos haluaa pelkän sixpackin näkyviin pitää rasvojen olla aivan himo alhaalla ja silloin näyttää kyllä todella siimalta jos ei ole yhtään lihasta. Eli vähän sitä kyykkyä kans kehiin ennen kuin mitään dieettejä kantsii miettiä ;)

"rantakuntoon" joo, mutta en ikinä ole ymmärtäny näitä kesäksi kondikseen hommia. eikö olisi paljon mukavampaa olla kuosissa vuoden ympäri?

kovaa reeniä, raskaita moninivel liikkeitä, hyvää ruokaa ja vähän aerobista nii hyvä tulee. tsemppiä reeneihin!

Kyllä aamuaerobinen on ihan kuningasjuttu, ottaa BCAAt ja burnerit tyhjään vatsaan veden kera, tekee 30-45 minuutin kävelylenkin, jossa mäki puolessa välissä, siellä vetää 10 mäkijuoksua ja kävelee takas kotiin. Kevyet n. 15 sek. venyttelyt koko keholle, sitten aamupala naamariin, ainakin herää päivään ja rasvaakin palaa, jos syömiset kohillaan. Jälkipolttokin on enemmän koholla, ku pelkällä kävelyllä, joka sekin on toimiva systeemi.

Morjens kaikki. Minulla on pulma olen 183cm/95kg ja rasvaprosentti 20. Haluaisin joskus vielä ainakin 10% kehonrasvoihin. Olen epätoivoinen kun en tiedä mistä lähtisin liikkeelle :(. Miten rasvat saisi tiristettyä ilman että lihakset häviää? Minkälainen pudotus kaloreissa? Voiko voima lisäytyä samalla kuin rasva palaa? :puntti:

Pudotat kaloreita maltillisesti eli jotain -500kcal luokkaa. Käyt puntilla ja jos haluat vielä luoda enemmän kalorivajetta, jottei tartteisi pienillä ruokamäärillä kituutella niin HIIT treeniä siihen päälle. Kaikkein oleellisinta kuitenkin rasvanpoltossa on kalorivaje. Ihminen kevenee aina, jos energiaa tulee vähemmän kuin kulutus on. Lihas taas säilyy, kun sitä aktivoidaan tuon dietin aikana.

Epätoivoon auttaisi ehkä pakkiksen lukeminen kuten tuo sticky tuolla ylhäällä, jossa kerrotaan mitkä asiat ovat merkityksettömiä dietillä ;)

- - - Updated - - -

Ja voima voi kasvaa dietilläkin

200-1000kcal alle kulutuksen. Mitä lähemmäs mennään tota -1000kcal sitä enemmän lihaksetkin kärsii, mutta sitä nopeammin taas rasva palaa. Siks joku tolta väliltä, esim. -500kcal, on hyvä keskitie. Kyllä voimat voi lisääntyä sillon, mutta huomattavasti hitaammin ku plussakaloreilla, jos ollenkaan. Syö proteiinia 2g/painokilo ja tee salitreeniä ni lihakset pysyy parhaiten.

Morjens kaikki. Minulla on pulma olen 183cm/95kg ja rasvaprosentti 20. Haluaisin joskus vielä ainakin 10% kehonrasvoihin. Olen epätoivoinen kun en tiedä mistä lähtisin liikkeelle :(. Miten rasvat saisi tiristettyä ilman että lihakset häviää? Minkälainen pudotus kaloreissa? Voiko voima lisäytyä samalla kuin rasva palaa? :puntti:

puoli kiloa läskiä on noin 3500 kcal joten 500 kalorin päivittäisellä vajeella saat pudoteltua tuon puolikiloa viikossa. Laske kalorilaskuri.fi kulutuksesi ja vähennä siitä 500 kaloria joko syömällä vähemmän tai liikkumalla enemmän. Seuraa kehitystä peilin, vaa'an sekä mittanauhan avulla. Jos painonlasku/mitat jumittaa voit laskea kaloreita tai liikkua enemmän. MUISTA! että painonpudotus ei tapahdu hetkessä! tässä kestää useita kuukausia.
Jos olet aloittelija niin lihakset sekä voima lisääntyvät tiettyyn pisteeseen asti mutta jo pidempään harrastaneelle tuo yhtälö on aika epätodennäköinen.
Onnea pudotukseen!

Alle kympin ei kannata edes mennä jollei ole kilpailemassa, kympin rasvoissa sixpack on syvä ja säikeet paukkuu olkapäissä.

Semmoinen - 300-500 kaloria pudotat päivittäisestä kalorimäärästä ja otat pitkäkestoisempaa aerobista reeniiä mukaan ohjelmaan niin pitäisi alkaa paino/rasvaprosentti putoamaan maltillisesti.

Esim. 30min crosstraineris on ihan hyvä tai tunnin pituinen reipas kävelylenkki sillä tavalla että syke ei missään vaiheessa nouse yli 120:n kävellessä.

Back
Ylös Bottom