Hyvä polkupyörä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Man78
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.5.2006
Viestejä
2 066
Kaupunki
Vantaa
En löytänyt aiheesta juuri mitään, niin millaisia pyöriä pakkislaisilla on? Itse ajattelin sijoittaa hybridiin noin 500-600€ ja oikeastaan levyjarrut ois ainoa pakollinen juttu, ehkäpä myös iskarit edessä. Mistähän mahtaisi löytyä vertailua ton hintaluokan pyöristä tai yleensäkin tietoa. Myyjät liikkeissä ku kehuvat vaan aina omia merkkejä. :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En löytänyt aiheesta juuri mitään, niin millaisia pyöriä pakkislaisilla on? Itse ajattelin sijoittaa hybridiin noin 500-600€ ja oikeastaan levyjarrut ois ainoa pakollinen juttu, ehkäpä myös iskarit edessä. Mistähän mahtaisi löytyä vertailua ton hintaluokan pyöristä tai yleensäkin tietoa. Myyjät liikkeissä ku kehuvat vaan aina omia merkkejä. :rolleyes:

Minä aloittaisin tuolta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?f=57
Oman sangen suppean käsitykseni mukaan saman hintaluokan pyörät on kasattu aikalailla samoista osista. Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa pyörät itse, jotta tietää onko rungon geometria itselle sopiva. Mukava ajoasentohan on myös omista mieltymyksistä kiinni. Foorumeilta on sitten hyvä kysellä, onko omissa suosikeissa jotain ilmeisiä sudenkuoppia ja saada vinkkejä hyvistä tarjouksista. Myös lukkopolkimia kannattaa harkita, polkemiseen saa niillä mukavasti lisää tehoa ja monipuolisempaa rasitusta jaloille. Aika-ajotanko on myös omassa hybridissä käytössä ympäri vuoden, se on etenkin vastatuulessa oikein kiva :D
 
En löytänyt aiheesta juuri mitään, niin millaisia pyöriä pakkislaisilla on? Itse ajattelin sijoittaa hybridiin noin 500-600€ ja oikeastaan levyjarrut ois ainoa pakollinen juttu, ehkäpä myös iskarit edessä. Mistähän mahtaisi löytyä vertailua ton hintaluokan pyöristä tai yleensäkin tietoa. Myyjät liikkeissä ku kehuvat vaan aina omia merkkejä. :rolleyes:

Ihan yleisesti kaikista tärkein on se rungon laatu ja miten se itelle sopii, sitä ei oikeen voi enää vaihtaa mutta kaikki muut osat voi. Ei kannata tuijottaa vaan sitä missä on parhaat osat. Fillarifoorumilta löytyy varmaan ihan vitusti juttua.

Etuhaarukka on oikeesti aika turha, ellet hypi tai jotain. Ilman sitä on paljon parempi tatsi tiehen ja ne halvat keulat mitä jossain hybrideissäkin monesti on, on aika huonoja ja sit ne katkee jossain vaiheessa ja meet naama edellä katuun ja kuolet. Jos haluu ni ottaa sit aika hyvän ettei oo sitten joku ihan turha tehoa vievä pomppukeppi siinä edessä.
 
Noi fillarifoorumit on sitten vähän sellaisia paikkoja tyyliin että tänne treeniosiolle joku kirjoittaisi että kannattaako alkaa käydä salilla ja kuinka monta kertaa viikossa, niin porukat vastailisi että dual-factorilla vain kannattaa treenata ja seuraava että doggcrappi on se ainoa oikea.

Varmasti saa tietoa mutta voivat olla fanaattisia omalle asialleen. Itellä on perushybridi (tunturi) perusosasarjalla (alivio), jonka ei pitäisi kestää mitään ja olla muutenkin paska, mutta kummasti sillä on 10+ vuotta jo ajeltu kesät talvet ilman huolen häivää. Suosittelen hyväksi tunnetun merkin laitetta jossa ajoasento tuntuu toimivalta ja jossa on tukevat vanteet, ne kun tuppaa useimmiten kieroilemaan kaupungissa kanttareita jyrätessä.
 
jos hybridin ostat, älä ota siihen mitään halpisjoustokeulaa, ne on kuraa.
Yks kokeilemisen arvonen olisi ainakin merida speeder t3, jota myy velosport helsingissä.
Cyclocrossari voisi myös olla hyvä vaihtoehto

E: mulla siis on tuo merida ja oon siihen hyvin tyytyväinen
 
Viidellähuntilla saa ihan toimivan perushybridin. Ajatko fillarilla ympäri vuoden? Jos et, levyjarrut eivät välttämättä tuo rahallisen satsauksen mukaista lisäarvoa. Raskaampikin kuski pysähtyy hyvillä vannejarrulla ihan asiallisesti. Jos ajoa tulee paljon kurakeleillä ja talvella, silloin levyjarrut puolustavat mielestäni paikkaansa hybridissäkin. Tuon hintaluokan vehkeissä levyjarrut ovat yleensä mekaaniset, eivätkä mitään supertehokkaita. Pysäyttävät toki. Jos ajelu on lenkkeilyä ja hyötyajoa kesällä, mielestäni kannattaisi satsata hyvän rungon omaavaan, keveähköön vannejarrulliseen hybridiin. Ai niin, muista ostaa itsellesi oikean kokoinen pyörä!
 
Joo, haluan pyörään ne levyjarrut, varmaan mekaaniset riittää. Mitä merkkejä kannattas tsekata; Nishiki, Tunturi, Helkama.......Insera....?
 
Hybridi, se on mun käyttöön paras vaihtoehto ja hintaluokka tosiaan 500-600€.

Tämä tuli jo selväksi aloitusviestistä.
Hybridin nimellä kun kuitenkin on myynnissä tuhat ja yksi erilaista pyörää hieman erilaiseen ajoon niin voisi auttaa valinnassa jos tietäisi ajatko pääasiassa 20km:n työmatkaa maantiellä, alle 5 km:n matkoja jonkin isomman kaupungin keskustassa vai jotain siltä väliltä.
 
Mää ostin tammikuussa hybridin, Kona Dew Deluxen 2010 mallin kuuellasaalla ja oon kyllä tykänny. Niin taisiis 700 mä siitä maksoin, kun ostin samaan pakettiin lokarit, järeän U-lukon ja nastarenkaan vaihdettuna eteen. Työmatkat vaihtelee 5-8km väliltä / suunta ja ilman duuniakin tulee se lähemmäs 10km melkein päivittäin poljettua. En harrasta pyöriä, vaan halusin käytännöllisen hybridin lyhyeen (työ)matkapyöräilyyn, sekä ehkä kesäisin muutamaan pitempään lenkkiin. Pyörästä on tullut parempi, mitä enemmän sillä on ajanut. Ainoa ongelma etujarrussa, jonka säätö on ollut vähän vituilleen kaupasta ostettaessa, mutta tän saan korjautettua kunhan ensihuoltoon jaksan fillarin polkasta lähiaikoina. Ostin 181cm pitkänä 58-kokoisen ja on juuri passeli, 56:nen oli liian lyhyt/tuli "liian eteen" testiajossa. Karkeasti arvioituna reiluun kolmeen kuukauteen ehkä lähemmäs 500km poljettuani voin suositella kyseistä pyörää!
 
Cyclocrossari. Surly Cross-Check tai Specialized Tricross käy 99%:iin kaikesta ajosta mitä pyörällä voi ylipäätänsä suorittaa. Se 1% jää pyöräharrastajille jotka pommittaa jossain montulla.
 
Joo kevyt kapiarenkainen alle jos pääasiallinen ympäristö ei ole joku kuoppainen soratie. Jotain maastotyylistä hybridiä vaan kiroaa ku pitäis enempi polkea.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom