Hyvä pizzaresepti

En tiedä onko :wanha: , mutta seuraavassa erinomaisen pizzan resepti:

- Purkki Ehrmannia
- Kananmuna
- 1 dl sämpyläjauhoja
- 1 tl leivinjauhetta

Em. ainekset sekoitetaan löysäksi taikinaksi ja levitetään ohuesti leivinpaperille pienelle uunipellille.

Päälle esim.

- Tomaattipyree
- 2 purkkia tonnikalaa
- Ananasta
- Juustoa / raejuustoa
- Pizzamaustetta

Paistetaan 225°C uunissa 10-15 min.

Mainituilla päällisillä valmiissa pizzassa on proteiinia juuston määrästä ja laadusta riippuen 100-150 g :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maistuukos tuo taikina oikeasti hyvältä? Maitorahka pizzataikinassa hieman epäilyttää...

mxm sanoi:
Maistuukos tuo taikina oikeasti hyvältä? Maitorahka pizzataikinassa hieman epäilyttää...

Muakin vähän epäilyttää toi. Ite oon joskus käyttäny heraprotskua vehnäjauhojen seassa :D Hyvää tulee niinkin.

Pitää testata v.loppuna kuitenkin =)

Ja miten löysä tuo taikina on, kun sanoit että "aineet sekoitetaan löysäksi taikinaksi", onko se siis tyyliin sämpylä-/pulla-/pizzataikina vai tyyliin kakku-/torttutaikina?

Pohjasta tulee niin ohut, ettei se juuri maistu. Se on kuitenkin yllättävän hyvää aineksiinsa nähden. Käytän tosin itse tavallisessakin pizzapohjassa vain sämpyläjauhoja.

Taikina jää tuolla reseptillä huomattavasti löysemmäksi kuin tavallinen pizzataikina, mutta pysyy kuitenkin kohtuullisesti kasassa. Taikinaa ei voi kaulia, vaan se on levitettävä lastalla tms. leivinpaperille.

Vaimo löysi tuon joskus toiselta keskustelupalstalta ja monesti on tuolla ohjeella tehty pizzaa. Ilmeisesti kai Painonvartijoiden resepti. Ne tosin laittavat pelkkiä valkuaisia.

Mielestäni pohjaa kannattaa vähän esipaistaa ennenkuin siihen laittaa täytteet.

SIC- sanoi:
Entäs jos pistäisi pohjaan kaurahiutaleita ja heraa ton maitorahkan tilalle?
Itse olen menestyksellä korvannut n.30% vehnäjauhoista protskujauhoilla, ja hyvää tuli. Eroa normipitsapohjaan en ainakaan minä huomannut.

Protskun määrästä en ole varma, kun mitään en ikinä mittaile, vaan pistän näppituntumalla. Eli kaikkea niin paljon kunnes mössö haisee, tuntuu ja maistuu taikinalta :)

Pari kysymystä nyt ennen kuin teen tuota (tarkoitus olisi tehdä tänään tai huomenna).
Tuleeko tuolla ohjeella sellainen määrä taikinaa, että riitää koko pellille?
Mitenkäs reilu kerros sitä tonnikalaa tulee tuolla määrällä? Kun tuntuisi että tuo on aika paljon....

Käyttäkää ihmiset ruisjauhoja. Osa ruista ja osa jotain muuta paskaa, kyl siitä ihan perinteisen näköinen tulee, mut laadukkaammilla hiilareilla.

Tomaattipyre on vihoviimeinen aine mitä pizzan päälle laitetaan.

Kokeilin tuota, mutta käytin jauhoja n. 1,3 desiä, joista kolmasosa heraa. Olisi varmaan pitänyt kurmottaa sitä uunissa enemmän ennen täytteiden laittamista, koska reunoilta se oli ihan ok, mutta keskelät jäi aika höttöiseksi.

Ja jos laittaa kaksi purkkia tonnikalaa, niin proteiinia kyllä tulee, mutta ei se kyllä enää pitsaa muistuta, jos nyt muutenkaan tuolla pohjalla muistuttaa. Ihan syötävää noin kuitenkin saa. Ja normaaliin pitsapohjaan kuitenkin jauhoja menee todella paljon, että on tuossa se etu kaloreidenkin puolesta.

Suositut

Back
Ylös Bottom