Hyvä miniläppäri luennoille, ulos jne?

Mikä olisi edullinen ja hintaansa nähden hyvä miniläppäri? Tarkoitus ottaa lähinnä luennoille ja matkoille mukaan. Näyttökoko alle 12" ja ei mielellään mikään lelua ulkonäöllisesti muistuttava. Win 7 käyttis ja kovotilaa ja muistia sen verran, että pystyy asentamaan esim Linuxin taustalle pyörimään kouluhommia varten. Ei mikään laiskin mahdollinen prossukaan, kiitos.

Oma läppäri sanoi sopimuksensa irti kesken koulutentin, joten tarttisi luotettavan ja hiljaisen vehkeen tilalle. Kotona on uusi iMac, joten en nyt tehojen puolesta tarvitse mitään superhienoa. Kunhan sillä pärjää kouluhommissa, kevyttä kuvankäsittelyä Photoshopilla, pyörittää YouTubessa hd-videon ilman ongelmia jne. Ei Aceria.

Paljoa ei tähän ole varaa nyt pistää, vaikka se uusi Macbook Pro olisikin luontevampi valita niin pakko mennä sen mukaan mihin ylimääräistä riittää juuri tällä hetkellä. Hintahaarukka muutamissa sadoissa euroissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asus 1215N voisi olla pätevä peli, varsinkin kun muistit vakiosta päivittää maksimiin (2gb-4gb, huutonetistä 40e). Itse olin jo hankkimassa, mutta ajattelin sitten ostaa tehokkaamman 14" läppärin.

Onhan tuo miniläppäriksi suht 'tehokas', mutta ei ehkä kuitenkaan sitä mitä haen. Oikeaan suuntaan sentään. En tiedä onko näissä tän kokoluokan malleissa HDMI-liitäntää, mutta se olisi tietty yksi plussa lisää. Ja näppäimistö mieluusti jämäkkä ja hyvä. Sitä ainakin tuossa Asuksen mallissa on haukuttu. Voisi tuon Acer-kiellonkin toisaalta poistaa, jos sieltäkin löytyisi jotain sopivaa kandidaattia.

edit. Onkos noista Samsungin leluista mihinkään? Ja onko tuosta Asuksesta tullut uutta seuraajaa? Tuo malli kun on jo vuoden vanha.

Itellä olis kohta puoliin edessä läppärin ostaminen ja oon tässä vähän miettinyt, että ostaisko ihan normiläppärin vai minin. Käytän konetta ainoastaan kouluhommien kirjottelemiseen, sähköpostin lueskeluun, nettisurffailuun, musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun (Piuhalla tv:n kautta). Onnistuuko noi edelliset toiminnot miniläppärillä vai kannattaako hommata suoraan normiläppäri ja laittaa vanhempi vekotin roskiin?

Eikö tuo ole vielä vanhempaa mallia kuin tuo Asuksen? Näin itse ainakin pikaisella selauksella sain selvitettyä(vm.2009).

Kyllähän toi kai muutaman vuoden vanha malli on, eikä oo tietoa että onko vastaavaa tullut ulos esim. viime vuonna. Parilla kaverilla on kyseinen kone (ainaki luulisin samaksi :D) ja molemmat on kyllä kehuneet kovasti koneitansa.
http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet/745266-kevytlappareiden-parhaimmistoa-11-14-a-3.html eikun threadia selaamaan, eiköhän sieltä joku sulle löydy. :)

Jees kiitos. Ei nyt muuten, mutta ei ehkä huvita maksaa 3 vuotta vanhasta Acerista kovinkaan paljoa ;)

Näinhän se on. Ite ostin tossa reilu puoli vuotta sitten muutamalla sataselle käytetyn hp:n, joka oli vielä pari vuotta vanhaa mallia. Ajanut kuitenkin täysin asiansa juurikin luentokoneena ja telkkarin jatkeena. Onnea etsintään!

Tuossa asuksessa on HDMI-liitäntä ja jaksaa muron testin mukaan jouhevasti rullata 1080p matskua taulutv:lle. Kannattaa käydä testaamassa jos vaan suinkin jossain kaupassa tuota pystyisit hypistelemään. En henkilökohtaisesti usko että näppäimistö on niin susi, kuin muron testissä väitetään.

Tuosta piikin laittamasta linkistä löytyvä Thinkpad x220 hintaan 690 eur on kyllä aika houkutteleva tarjous. Vaikkakin pitäisi näppis vaihtaa(36eur) ja toimitus(20eur). Tosin sitten haluaisi sen tehokkaamman ja hintaa tuliskin tonni. :)

Itellä olis kohta puoliin edessä läppärin ostaminen ja oon tässä vähän miettinyt, että ostaisko ihan normiläppärin vai minin. Käytän konetta ainoastaan kouluhommien kirjottelemiseen, sähköpostin lueskeluun, nettisurffailuun, musiikin kuunteluun ja leffojen katseluun (Piuhalla tv:n kautta). Onnistuuko noi edelliset toiminnot miniläppärillä vai kannattaako hommata suoraan normiläppäri ja laittaa vanhempi vekotin roskiin?
Vastatkaas mulle tähän. Missä se raja menee, että millon kannattaa hommata miniläppäri ja millon sitten ihan normaali kannettava?

Oma kannettavakin taitaa olla niin vanha ja hidas, että tuskin niin huonoja miniläppäreitäkään on edes olemassa. Pitänee mennä tutkimaan nettikauppoja...

12"-13" kokoinen olisi varmasti passeli, 10" on jo oikeasti turhan pieni siihen netin selailuunkin. Itse tein kompromissin, kun palloilin tehokkaan normiläppärin ja miniläppärin välillä -> ostin tehokkaan 14".

Muutamia kandidaatteja:

Thinkpad X220i Saksasta12.5"(matta) i3(sandy bridge) 4GB 320GB Fingerprint reader Intel HD 3000 ilman käyttistä 745 euroa
Thinkpad Edge 11.6" i3 4GB 3G 320GB Intel HD WIN7 64 599 euroa
Thinkpad Edge 13.3" i3 4GB 3G 320 GB Intel HD WIN7 64 656 euroa
Thinkpad Edge E520 15.6"(matta) i5(sandy bridge) 4GB 500GB Fingerprint reader(?) Intel HD 3000 599 euroa<- näyttökoko tosin ei enää ole kovin 'mini'

Kaikista Edge- malleista lisäksi Lenovo Cashback 50 euroa.

Vaikeaksi menee, ehdotuksia?

Ite kelailin tollasen Asus Eee PC 1215B hommata justiinsa luennoille / webin selailuun / koodailiin yms kevyeen, tolla tosin pyörittelee jo ihan ok vähän raskaampiakin juttuja.

470e verkkokaupasta seuraavilla specseillä

4 GB RAM
500 GB HDD
Windows 7 Home Premium 64bit
USB 3.0 ja BT 3
DirectX 11 grafiikka
Flash-tuki
USB-portin kautta lataaminen myös lepotilassa ja sammuneena
HD-resoluutio näyttö
8 tunnin akkukesto

Paperilla ainakin näyttää aika kovalta hinta / laatu.

Ps. kyllä se 12" on mini, noilla alle 10" ei oikeesti tee yhtään mitään.

itsellä acer aspire one D255E , hyvä kone , tyytyväinen täysin =) ainut miinus akku kestää 2,5h mutta ei häiritse. riittää mulle täysin

Sen verran voin nyt päätöstä helpottaa, että taistelu on näiden neljän välillä:

Edge 13.3" 650.06 eur - 50 eur
E520 15.6" 585.40 - 50 eur
E520 15.6"(Radeon 1Gb) 764.03 eur - 50 eur
X220i 12.5" 745 eur

Dodiih, Luennoille ja ulkokäyttöön, niin 15 tuumaset out of the question. Tollaseen käyttöön 12-13 tuumanen on optimaalinen koko!

Ja sitenpä siis valikoima putoaa kahteen, joista x220i varmuudella laadukkaampi masiina. Todennäköisesti kuitenkin noi edget on myös kuranttia tavaraa, niin vikaan ei mene valinta senkään kohdalla. Ominaisuudethan riittää molemmissa vallan mainiosti. Raha ratkaisee. Itse valitsisin x220-mallin.

Arvosteluja
http://www.notebookreview.com/price/product.asp?productFamilyID=1710
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6140

"Review Summary: The ThinkPad X220 is quite simply the best 12-inch business notebook we've reviewed so far."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom