Hyvä kunto-ohjelma 15 vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joels
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanooka joku hyvä koko viikon kunto ohjelma 15 vuotiaalle johon sisältyy lenkki, puntti, vatsalihas liikkeitä ja kaikkee muuta mitä voi kotona tehdä. Sellanen ett se ei oo mikää 10min lenkki ja 3X15 vatsaa. Vaan ihan kunnon ohjelma millä saa vatsa-ja rintalihakset jne. näkyviin.

ihan ensiks lue noi tärkeä jutut ja sitte jos tulee epäselvyyksiä laita trediä tulemaan ja ravinto siinä on tärkee että saa lihaksia näkyviin nii ja ton lenki voi korvata jollai toisella aerobisella ainakin nyt talvisäässä viikon kunto ohjelman voi koota itse lukemalla tätä sivustoo tarkkaan ja tehä muistiinpanoja korjatkaa jos meni jotai väärin

itse aloitin ennen salill käyntiä tälläisella
-lenkki ma,pe kunnon mukaan 20-60 min
-keskiviikkoisin kunto piiri johon:
-etunoja punnerrus 3x10-20
-vapaa kyykyt/tai jos sinulla painoja niin niillä 3x10-20
-vatsat 3x15
-selän ojennukset 3xmax

tuollain siis mikäli haluat olla ruipelompi jolla näkyy lihas rajat kuten se kaikkien ah niin paljon haluama sixpack :P

Jos haluat vatsalihakset ja tissit näkyviin, niin ala samantien reenaamaan koko kroppaa. Ja mieluiten SALILLA, ei kotona. ;)

muute kysyn tässä samalla että kävittekö te 15w salilla? ku mä ite reenaan himas emmä haluis mennä salille ruipelona ku siel varmaan on jotai aikuisia bodaajia kyllä mä kaverin kaa uskaltaisin mennä mutta yksin... ei se vaa sovi... :D

Itse olen 15v ja olen käynyt syyskuusta salilla.Kaikki sen joskus aloittaa ja ruipelo on.Ei mulle ainakaan oo, kun kerran tullut simmonen tunne, että joku ajattelee et mitäs tommonenki tääl tekee. Enitin mua häiritsee se, kun tekee jotain lyhyempiä sarjoja, kun on pieni sali niin ainakin tuntuu et 5 silmäparii kattoo sivusilmäl,et mitäs toikin nyt tekee, mutta kyl olen saanut näiltä kokeneilta apuakin tekniikaan.

nyrkkeilijä sanoi:
muute kysyn tässä samalla että kävittekö te 15w salilla? ku mä ite reenaan himas emmä haluis mennä salille ruipelona ku siel varmaan on jotai aikuisia bodaajia kyllä mä kaverin kaa uskaltaisin mennä mutta yksin... ei se vaa sovi... :D

Jos tiedät mitä teet niin ei varmaan kukaan sulle naura tai kato oudosti :) Itellä ei ollut alussa mitään hajua mistään, mutta parin kuukauden jälkeen löysin Pakkiksen ja alko sujumaan :thumbs:

E. Ja nyt kun on noin vuosi aloittamisesta itellä on painoa (vähän lihastakin :) ) tullut noin 20kg lisää ja voimatasot yli kaksinkertaistuneet.

Olin itte vähän ajatellu tällästä ohjelmaa että lauantaina ja keskiviikkona 30-60 min lenkki ja Su,Ti ja Pe kuntopiiri jossa ois 3x20 jalkojen nostoa ja 2x20 normaaleita istumaan nousuja, sitt 2X15 punnerrusta ja vielä 2X20 selkää. Sitten vielä Maanantaina vähän puntin nostoa. Oon noin 170cm pitkä ja painan n. 50Kg. Ja siihen vielä sopiva ruokavalio päälle.
Mitäs sanotte?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kyllä puntilla voi nuorempanakin kun 15v käy ite alotin käymään joskus pari vuotta sitten. Alat käymää ihan kunnolla puntilla, mutta keskity aluks treeni tekniikoihin tee pienille painoilla paljon toistoja jotta opit liikeradat oikein ja kun se alkaa sujua lisää painoa ja voit toistojakin vähentää. Täs ois esim kaks jakonen ohjelma:

1.
Penkki 10toistoa x 3-4
penkki käsipainoilla 10-15 toistoa x 2-4
pystypunnerrus 10 toistoa x 3-4
vipunostot sivuille 10-15 toistoa x 2-4
ranskalainen 10-15 toistoa x 2-4
loppuun voit tehdä vatsoja
2.
Takakyykky / Prässi 10 toistoa x 3-5
reiden ojennus 10-15 toistoa x 2-3
reiden koukistus 10-15 toistoa 2-3
kulmasoutu / yhdenkäden kulmasoutu käsipainoilla tuettuna 10-15toistoa x 3
ylätalja / leuat (ylätaljassa 10 toistoa x 3-4) leukoja 2-3 sarjaa maks
selänojennukset 15 -25 toistoa x 2-4
hauiskääntö tangolla 10-15 toistoa x 3-4
loppuun voit taas tehdä vatsoja

Salille vaan (ite käyny 12 vuotiaasta).
Siel vaan raakaa kyykkyä ja dippejä, vinopenkkiä, leukoja, kulmasoutua, vatsoja ja pohkeita. Muutama sarja per liike (Huom! Ei vinopenkkiä ja dippejä molempia eikä kulmasoutua ja leukoja!) ei määrällä kauheasti väliä ja tekee pari-kolme kertaa viikko ton. Ja pari lenkkiä pääl, ni that´s it.

Salille

Moi oon itekki 15 v ja en näitä asioita täysin tunne,mutta oon itekki käyny just läpi ton vaiheen mitä kannattaa tehä??
Jos niinku aiot oikeen harrastuksen ottaa täst ni se o selvä et pelkkä kotikuntopiiri ei riitä. Ja ei jengi sua siel salil kato nii mustki tuntu aluks,mut ku teet liikkeet järkeväst ja näytät tietävältä ja varmalta ni ei ketää kiinnosta vaikka nostasit 0,5 kilol.Ja jos tuntuu vielki pahalta ni tee ekat pari kunttiskäyntii superpienil painoil esim penkist 10 kiloo(jos löydät niin pienen tangon)ja näyttele et se ei nouse ku pari kertaa vaik kuinka yrität.LUPAAN ku teet tota pari kertaa ni eipä enää nolota mennä tekee norm.painoil vaikka ne muita pienempii onki.Ehdotan,että et ryntää heti salille vaa hanki tietoo ekat pari viikkoo tai kuukaus ni sit tulee vähä varmempi fiilis tekemiseen.
PS.Käy www.musclenet.fi siel on tietoo kaikest :rock:

Ite oon laatinu tälläsen ohjelman:
10 toistoa 5x kyykkyyn-ylös liikettä
10 toistoa 4x punnerrusta
10 toistoa 5x vatsalihasliikkettä
10 toistoa 5x selkälihasliikettä
20 toistoa 5x 2kg käsipainoilla

En tiedä onko toi hyvä, mutta pyrin tekemään tota muutaman kerran viikossa. Lenkkeilyäki vois alkaa harrastamaan vaikka kerran viikossa. Sitte jossain vaiheessa alan käymään punttiksella vaikka pari kertaa viikossa kaverin kanssa.

EDIT: oon 15v, 53/173

En tiedä onko toi hyvä, mutta pyrin tekemään tota muutaman kerran viikossa. Lenkkeilyäki vois alkaa harrastamaan vaikka kerran viikossa. Sitte jossain vaiheessa alan käymään punttiksella vaikka pari kertaa viikossa kaverin kanssa.

onhan toi varmaa aluks iha mukiinmenevä.. itekki teen kototona ku sali on nii kaukana. Siin vaan on et jonkun ajan jälkee noi 2kg painot on liia kevyet ja kannattaa siirtyä isompiin

En tiä kun ittekkin alottelen vasta... mut oma on tällähetkellä:
ma
lenkki (käellen noin 5km) vatsalihas 2x20
ti
lenkki (juoksu noin 5km)
ke
sali
lenkki (kävellen noin 5km)
to
lenkki (noin 5km)
pe
käsi lihas harjoitukset ja vatsalihakset
la
kunto uinti lenkki (juosten noin 5km)
su
Lepo (joskus lenkki+sali)

Mulekkin voi antaa vinkkejä yms.

Huh huh, ei oo mitään järkee tehä 5x20 hauista, varsinkaan jollain 2 kilon punteilla. Isommat puntit käteen ja 3x10 vedät.

Itse olen 14v poika ja kiinnostunut tästä treenaamisesta.
Nyt on tullut tehtyä seuraavaa menetelmää:

Joka toinen päivä:
3x15 Punnerruksia
5x50 Vatsarutistuksia
5x10 10kg käsipainoilla hauista

Tartteis löytää enemmän ohjelmaa jota kotona suorittaa, mutta tuo lenkkeily ei oikein iske.

Edit* Treenipäivien välissä lihakset eivät yleensä ole kuin hiukan kipeät vaikka treenatessa hiki pukkaa.

Jos on kiinnostunut salitreenistä niin minusta kannattaa mennä sinne salille. Ei siellä kukaan tuu nauraan jos on vähä ruipelo, ei mulle ainakaa kukaa naura.

Back
Ylös Bottom