Hyvä koko kropan treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riba
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tere! Olen salilla treenaillut muutaman vuoden jotakuinkin säännöllisesti. Olen ajatellut siirtyä seuraavanlaiseen ohjelmaan: Mave 3*10, Kyykky 2*15, Penkki 3*8, Leuat 2*15/Kulmasoutu käsipainoilla 3*10, Vatsat joku 50 kpl.

Kehittääkö tämänlainen ohjelma koko kroppaa tasaisesti, vai jääkö tässä joku lihasryhmä tai useampi paitsioon? Erityisesti jalkojen osalta homma arveluttaa minua, huonon selän takia en uskalla tehdä kyykkyä ja mavea isoilla painoilla, vaan olen ajatellut jättää kummatkin sinne 70 kg tienoille(painan itse 72kg) ja tehdä sitten pidempiä sarjoja. Saako tässä jalat ja yläkroppa tasapuolisesti rasitusta? Tavoitteenani ei ole kehonrakennus, vaan nykyisen lihaskunnon ja massan ylläpito. No kai sitä kyllä vois pari kiloa lisää lihastakin ottaa :)

Ehkä järkevintä olisi jokaisessa treenissä tehdä kullekin lihasryhmälle aina eri liikettä. Esim. jos käyt salilla kolme kertaa viikossa, niin jaloille ekana päivänä takakyykkyä, toisena maastavetoa ja kolmantena etukyykkyä. Sama homma muiden lihasryhmien kanssa.

Ehkä järkevintä olisi jokaisessa treenissä tehdä kullekin lihasryhmälle aina eri liikettä. Esim. jos käyt salilla kolme kertaa viikossa, niin jaloille ekana päivänä takakyykkyä, toisena maastavetoa ja kolmantena etukyykkyä. Sama homma muiden lihasryhmien kanssa.
Tässä voisi ollaa ideaa. Mutta jalka liikkeet tulisi aina tehtyä, kyykkäämällä ja mavea tekemällä, pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla. Mitenköhän tämä vaikuttaa kokonaisuuteen, kun ylä kroppaa tulisi tehtyä isommilla painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla?

Kyllä sitä 10-15 toiston sarjoillakin lihasta saa jalkoihin, tuskin tulee mitään kummosempia epämuodostumia. :) Voithan tietysti tehdä joskus raskailla painoilla reidenojentajia ja -koukistajia laitteessa; niissä ei selkä rasitu.

Vatsalle jotain kunnon treeniä, raskaita liikkeitä ja lyhyitä sarjoja. Esim jalkojen nostoja roikkuen ja muilla tavoilla, voimapyörä ja lisäpainot käyttöön, kun on vahva vatsa niin ei selkä petä kyykyissä ja vedoissa. Pelkillä 50 toiston sarjoilla ei tee mitään IMO vaikka niitäkin varmaan voi tehdä.

Noi painonnostajien reenit pienillä lisäyksillä on kans aika hyviä koko kehoa vahvistettaessa :)

Esim.

Tempaus
Työntö
Vetoliike
Penkki/penkin apuliike
Kyykky

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Kävin hommaa tommosen voimapyörän mitä Orbs suositteli ja aika hyvin toi kyl ottaa vatsaan ja tuntuu ottavan hyvin koko keskivartaloon. Nyt vois sit ruveta vatsoi tekee himassa, jää puntilla aikaa tehä noita muita juttui. Noita tempausta ja muitaki pitää varmaan jossain vaiheessa ruveta kokeilemaan, aika hyviä varmaan just räjähtävää voimaa ajatellen?

Suositut

Back
Ylös Bottom