Eikös se Windows Virtual PC varaa 512MB per virtualisointi? Oli miten oli, anyway, mulla on pöytäkone mutta kyllä näitä mutuja voi silti soveltaa.
Pyöritän itse kahta XP Mode (Virtual PC) kerrallaan, eli toisessa IE6 ja toisessa päivitin sen IE7:ksi. IE8:lle en näe vielä syytä vääntää virtuaalikonetta, toki voi... IE9 jos asennettu niin eihän se IE8 eroa kuin sillä että ei tue HTML5 ja CSS3. Noita tosin kannattaa käyttää vain "bling bling" versioissa ja fall back pitää olla ilman niitä...
Hyvin pyörii mulla noi 2 kpl kun keskusmuistia 4GB ja suorittimena (toki pöytäkone) C2D E8400 (3ghz). Yleensä samaan aikaan on auki myös Photoshop, Dreamweaver, Safari, Chrome, Firefox, Opera, sekä tietenkin muuta sälää.
Itse sanoisin että i3 + 4GB riittää, mutta toki i5 + 6GB olisi optimaalinen myös ihan jatkoa ajatellen... onhan noi jo lähemmäs tonnin luokkaa, mutta itse en näe kauheen järkevänä rampauttaa työtä (oletan että työhön...?) koneella joka just jaksaa noita pyörittää. Yleistetysti tuplaydin prosesseri, mikä vain, ei ole ehkä tarpeeksi. Onhan Atom suorittimiakin jo tuplaytimisiä, ja ei taida ihan riittää. ;)
Ei tuo virtualisointi itsessään ole raskasta nykykoneilla, mutta varmaan tolla koneella myös tehdään jotain töitä eli siihen tehoja pitäisi suhteuttaa?