Hyvä kannettava, jossa voi pyörittää virtuaalikonetta

Kaupunki
Helsinki
Mikä on riittävän hyvä prossu ja muistin määrä, jotta voi suht sujuvasti pyörittää Microsoftin virtuaalikonetta, jossa pyörii eri internet explorereita (6, 7 ja 8).

Ehdottakaa sopivaa kannettavaa hintaluokassa 500.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on tässä läppärissä 2GHz tuplaydinprossu ja 4GB muistia. Just ja just pyörittää kahta virtuaalikonetta yhtä aikaa. Prossu riittäs mun mielestä, mut muisti loppuu kesken. Toisessa koneessa on 6GB muistia ja sillä pyörii kolme yhtä aikaa. Virtualisointi on toteutettu läppärissä ms virtual pc:llä ja toisella koneella hyper-v:llä. Kaikissa virtuaalikoneissa on käytännössä yhden ohjelmiston eri versio, java sovelluspalvelin ja vähän muuta sälää.

Veikkaan et mikä vaan noista 500e koneista riittää kunhan muistia toi 4GB ja tuplaydinprossu.

Eikös se Windows Virtual PC varaa 512MB per virtualisointi? Oli miten oli, anyway, mulla on pöytäkone mutta kyllä näitä mutuja voi silti soveltaa.

Pyöritän itse kahta XP Mode (Virtual PC) kerrallaan, eli toisessa IE6 ja toisessa päivitin sen IE7:ksi. IE8:lle en näe vielä syytä vääntää virtuaalikonetta, toki voi... IE9 jos asennettu niin eihän se IE8 eroa kuin sillä että ei tue HTML5 ja CSS3. Noita tosin kannattaa käyttää vain "bling bling" versioissa ja fall back pitää olla ilman niitä...

Hyvin pyörii mulla noi 2 kpl kun keskusmuistia 4GB ja suorittimena (toki pöytäkone) C2D E8400 (3ghz). Yleensä samaan aikaan on auki myös Photoshop, Dreamweaver, Safari, Chrome, Firefox, Opera, sekä tietenkin muuta sälää.

Itse sanoisin että i3 + 4GB riittää, mutta toki i5 + 6GB olisi optimaalinen myös ihan jatkoa ajatellen... onhan noi jo lähemmäs tonnin luokkaa, mutta itse en näe kauheen järkevänä rampauttaa työtä (oletan että työhön...?) koneella joka just jaksaa noita pyörittää. Yleistetysti tuplaydin prosesseri, mikä vain, ei ole ehkä tarpeeksi. Onhan Atom suorittimiakin jo tuplaytimisiä, ja ei taida ihan riittää. ;)

Ei tuo virtualisointi itsessään ole raskasta nykykoneilla, mutta varmaan tolla koneella myös tehdään jotain töitä eli siihen tehoja pitäisi suhteuttaa?

Muistin määrän saa säätää vapaasti virtual pc:ssä ja hyper-v:ssä.
Varmaan, mutta vakiona kai 512. Enempää ei tosin tarvitse ainakaan selainten testailuun.

Windows 7 Professional ja Ultimate on kyllä siitä kurkoja, että ilmaiseksi ja helposti saa mikkisoftan sivuilta tuon XP moden eli Virtual PC:n plus ton imagen.

Tossa linkin versiossa Home Premium, suosittelisin Professionalia heti kärkeen (64-bit tietenkin) niin hoituu XP Mode asennukset helposti ja Remote Desktop mukavana ja helkkarin toimivana lisänä.

Tollasen ostin just porukoille, halpa ja tehoo ihan hyvin. Ei tosin sama prossu mistä TML puhu, dualcore kuitenkin. http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LX.NAK02.053.html
Prossu ihan bueno, lähelle i3 330M tasoa. Eiköhän se virtualisointiin riittäne.

Yes, but I am now recognizing that this wont work for my application. I would like have the laptop stand alone running VMs but not having to share the laptops resources with a host....

Suositut

Back
Ylös Bottom