Mielenkiintoinen ketju ja mielenkiintoisia näkökulmia.
Finnairin ongelmat ovat 100 % omistajien (mm. valtio n 55 %) ja osaamattoman johdon syytä. Kaikki yritysten ongelmat kiertyvät aina omistajiin ja johtoon. Miksi Koneella pyyhkii hyvin Alahuhdan ja Herlinin johtamana..?
Suosittelen lukemaan pohjille aivan jäätävän hyvän
From Worst to First-kirjaa, joka kertoo Continental Airlinesin tarinan konkurssin partaalta (parin päivän päässä konkasta) Jenkkien parhaaksi lentoyhtiöksi. Tekis hyvää Heidi Hautalallekkin lukea ko. kirja. Siellä mm. maksettiin jokaiselle työntekijälle 65 dollarin bonukset kun yhtiö pysyi tavoitteissaan. Voin Heidi lainata omani sinulle. ;)
Yrityksellähän on vain kaksi mahdollisuutta parantaa tulosta; arvon nostaminen tai (työn)kustannusten karsiminen. Kun arvoa aletaan nostamaan, on tulilinjalla johtajien osaaminen ja selkänahka. Kun tiputetaan palkkoja, on tulilinjalla työntekijöiden selkänahka ja palkkapussi. Kumpi vaihtoehto johtajan on
helpompi valita..
En ole kuullut vielä kertaakaan, että yrityksestä olisi tullut menestystarina vain säästämällä. Lopulta voi vain kaluta omat nilkkansa, ja siihen se matka sitten loppuukin. Mutta investoimalla esimerkiksi myyntiin, ratkeaa kaikki ongelmat. Mutta eihän sitä osata
Suomessa hoitaa ollenkaan.. :wall: