Hyvä festarijuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu
Tilaisuuden luonteeseen sopiva punaviini toimii festareilla. Jos ei tarvitse välittää lasipulloihin kohdistuvista rajoituksista niin - suoraan pullon suusta.

Taitaa olla porukalla vähän kevättä rinnassa kun on alkanut ilmestyä näitä alkoholiin liittyviä threadejä :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Olbe
Alkon absintissa ei ole hulluruohoa seassa...Jää korvat päähän.:thumbs:

Mun putelista ainakin löytyy aineksista wormwood.
Ei tosin ehkä kaikkein parasta ainetta festareille, kun tosta aineesta tulee aivan kauhea darra.

Koiruoho,eri asia kuin Hulluruoho!!!!!
Parasta Absinttia saa kun tilaa netistä ainekset ja tekee itse. Ja on laillista.
Originally posted by Brickster
Mun putelista ainakin löytyy aineksista wormwood.
Ei tosin ehkä kaikkein parasta ainetta festareille, kun tosta aineesta tulee aivan kauhea darra.
:david:

Originally posted by tappara
Niin, eli nyt kun kesä ja festarikausi lähestyy, voisi jengi pistää tänne jotain vaihtoehtoja lämpimälle kaljalle, mitä vois tommoisilla festareilla ja piknikeillä yms. vedellä. Jos oletetaan että jääkaappia ei ole käytössä :)

No tietysti vanha kunnon Punainen paholainen:
Pirtua hyvin vähän lantattuna 1,5 l sekamehupönttöön...
Ei petä koskaan. Voi nauttia kylmänä tai kuumana;)

Ei ole mies eikä mikää,jos ei festareilla KILJUA jua..:kippis1:
Lisäksi ukko on joskus sanonut,että kunnon mies haisee viinalle,tupakalle ja paskalle..nojoo leikki sikseen:D

Tietysti Kiljua, ja reseptillä:

24h pikahiiva(nopeinta mahollista), käytetään 3-4 päivää(kyllä se käy pitempään kun ton 24h). Siihen 6 tai 7 kg sokeria ja sillein vettä että yhteensä on 25l ainetta pöntössä. Kun aine on käynyt ton 3-4 päivää laitetaan kirkaste ja käymisen pysäyttäjä ja seuraavana päivänä , vaihetaan astiaa, sillein että hiivat jää pohjalle, ja tota toistetaan niin kauan kun kilju on ihan läpinäkyvää. Sitten laitetaan sekaan lopuksi jotain mehutiivistettä maun mukaan, Hinta / % / maku, suhde on LOISTAVA.

Originally posted by Turmelioitsia
Sitten laitetaan sekaan lopuksi jotain mehutiivistettä maun mukaan

Mä muuten suosittelen sitruuna-appelsiini-supertiivistettä. Pari pikkupulloa sitä 25l satsiin, niin siitä tulee ihan omenaviinin makuista. Ja tämä on totta. :kippis1:

Originally posted by Zonked
Mä muuten suosittelen sitruuna-appelsiini-supertiivistettä.

Minkälaisissa pulloissa tota myydään? Mitä niissä lukee? En oo koskaan nähnyt kaupoissa tommosta, ite oon laittanut aina jotain semmosta missä on norsun kuva kyljessä. Tuo sitruuna-appelsiini kuullostaisi hyvältä.

Originally posted by Turmelioitsia
Minkälaisissa pulloissa tota myydään? Mitä niissä lukee? En oo koskaan nähnyt kaupoissa tommosta, ite oon laittanut aina jotain semmosta missä on norsun kuva kyljessä. Tuo sitruuna-appelsiini kuullostaisi hyvältä.

No, mä en ikävä kyllä muista nyt suoralta kädeltä, minkä merkkistä on (oisko Tropic tai Fun Light), kun on pari vuotta kulunut edellisestä kiljusatsista :david: .

Jokatapauksessa, pullo on käsittääkseni 0.5l ja aine on semmoista äitelän keltaista. Ja pullossa käsittääkseni mainitaan että se on 'supertiivistettä' tms.

Edit. Supermehut <<---Saattaa olla että tarkoitan jotain noista... :lol2:

Kylmä kaljakin on ihan hyvä vaihtoehto lämpimälle.

Autoon vaan tavallinen kylmälaukku, joka täytetään jäämurskalla ja esijäähdytetyillä kaljoilla. Jäätä kannattaa laittaa reippaasti, vaikka 3/4. Jäämurskaa saa ostaa esim. kaupasta liha/kalatiskiltä.

Oli ainakin toimiva ratkaisu viime juhannuksena. Kylmää kaljaa oli vielä kolmannen päivän aamuna. :D :kippis1:

Rupeaa olemaan väärä alue...Eikös tämä olisi jo noita roinafoorumin juttuja....:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom