Hyvä dieettiruokavalio?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli toivoisin kommenttia dieettini ruokavaliosta ettei nyt ihan metsään mennä. Näyttääkö hyvältä ja jos ei, niin mitä pitäisi korjata?

PRE-AAMUPALA [7:00]
---------------------
1 dl hera

** HIIT (silloin, kun ei ole salipäivä) **

AAMUPALA [9:00]
-----------------
1 dl fitness täysjyvävehnähiutaleita
2 dl rasvaton jogurtti
1 palaa ruisleipää
1 pala sulatejuustoa (rasvaa 5 %)
2 palaa kultakalkkunaa

LOUNAS [15:00]
---------------
1 dl ruispasta
150 g paistijauheliha (rasvaa 7 %)
3 dl rasvaton maito

TAI

1 dl ruispasta
150 g kanan fileesuikaleet hunajamarinadissa
1 dl ruokakerta (rasvaa 5 %)

** punttis n. 60 min **
** juoksu n. 30 min **

PALAUTUSJUOMA [20:00]
------------------------
1 1/2 dl hera
0,5 dl malto

PÄIVÄLLINEN [22:00]
--------------------
salaatti (lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia)
150 g kanan fileesuikaleet hunajamarinadissa
100 g fetajuusto (rasvaa 3 %)
2 dl rasvaton maito
1 dl hera

TAI

2 palaa ruisleipää
2 palaa sulatejuustoa (rasvaa 5 %)
2 palaa kultakalkkunaa
100 g rasvaton raejuusto
2 dl rasvaton maito
1 dl hera

ILTA/YÖPALA [23:30]
--------------------
2 rkl rypsiöljy
1 1/2 dl hera
2 dl rasvaton maito

Lisäksi kaikilla aterioilla 1-2 rkl rypsiöljyä päivän tarpeen mukaan.

Ruokailuajat yritin nyt heittää melko totuudenmukaisesti eli miten ne ovat tupanneet menemään viime aikoina. Ei oikein hyvältä näytä. Tosin jotkut ovat sitä mieltä, ettein niillä ole niin merkitystä.

Minkäs pitunen / painonen oot ja oletko laskenu paljon kulutat /vrk ?
Entä oletko laskenut paljon päivän ateriassa on kcal ?

Itse ainakin söisin päivällisen, jos on vain mahdollista niin noin 18:00, koska ei kannata syödä noin tuhdisti tuntia paria ennen nukkumaan menoa.

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Vedät tuolla ruokavaliolla pari viikkoa ja jos paino lähtee tippumaaan vajaan puoli kiloa viikossa, niin se on ihan kohdillaan.

Ja jos ei paino lähde tippumaan, niin sitten alat vain pikkuhiljaa karsimaan(vaikka 300kcal kerralla) tuosta kaloreita alaspäin. Ja aina kun oot tuon kalorien vähennyksen tehnyt, niin rullaat niillä kaloreilla aina niin pitkään kunnes paino ei taas viikkoon tipu mihinkään ja sitten taas vähennyt sen 300kcal alaspäin.

Protskuahan tuossa ruokavaliossa näytti ihan ensisilmäyksellä olevan mielettömästi liikaa, joten heran vähentämisellä kantsii varmaan tehdä se eka kalorien tiputtaminen... :)

Edit: Kävimpä kattoo et oot 185cm pitkä ja painat 90kiloa. Öööö, mitä järkeä alkaa dietille...

Edit: Kävimpä kattoo et oot 185cm pitkä ja painat 90kiloa. Öööö, mitä järkeä alkaa dietille...
Ööö, oiskohan >20 rasvaprosentti esimerkiksi hyvä syy vai jatketaanko vaan bulkkia? :jahas:

Ööö, oiskohan >20 rasvaprosentti esimerkiksi hyvä syy vai jatketaanko vaan bulkkia? :jahas:

Niinpä, mä en ymmärrä tota painon tuijottamista jonain absoluuttisena totuutena. Jos 185 cm mies ei omista reiluhkoa määrää lihasmassaa ja painaa 90 kg, on siinä läskiä mukana jo vähän enemmän kuin tarpeeksi.

MIstäs täältä löytäisi lisää näitä erilaisia diettiohjelmia? Mä kun etsin niin mä löydän vain dietti vinkkejä mutta en löydä mistään tälläisiä samanlaisia ohjelmia joissa on ruoatkin kerrottu.

mun mielestä toi 6 tunnin väli on vähän liikaa aamupalan ja lounaan välissä
Mitä tulee lihasten kasvatusteen, niin joissakin tutkimuksissa on todettu että ateriavälillä ei ole merkitystä. Olisi mielenkiintoista tietää, päteekö sama myös painonpudotuksessa.

Yksi perustelu tolla lyhyemmälle ateriavälille on kait se, että ei silloin ei pääse tulemaan niin helposti "mässykohtauksia" (kun verensokeri pääsee laskemaan liian alhaalle?). Itse en tällaisesta vaivasta tosin ole kärsinyt koskaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ainakin söisin päivällisen, jos on vain mahdollista niin noin 18:00, koska ei kannata syödä noin tuhdisti tuntia paria ennen nukkumaan menoa.
Perustelut? Pakkiksella on muistaakseni aika useaan otteeseen väännetty kättä siitä, onko tällaiset "ei saa syödä sitä sun tätä sen ja sen kellonajan jälkeen" -jutut puhtaasti salimyyttejä vai ei?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom