Hyvää ruokaa tofusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elyna
  • Aloitettu Aloitettu
Haluaisin kokeilla erilaisia tofusta valmistettavia ruokia, mutta itse en uskalla lähteä kokeilemaan mitään ilman oikeaa reseptiikkaa. Tämän vuoksi kysynkin: Olisiko Teillä hyviä tofureseptejä pöytälaatikkonne pohjalla? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tofupaketin päällä oli nettiosoite sivuille, josta löytyy ohjeita. tofua löytyy maustettuja ja maustamaton versio, silkentofu on sellaista ei-niin-kiinteää, sitä voi käyttää jäälkkäreissä esim. Vegaanifoorumikin voi auttaa!

Oletan, että tässä puhutaan maustamattomasta tofusta, jota saa esim. kiinalaiskaupoista sikahalvalla. Marinoitu ja kylmäsavutofu ovat sellaisenaankin törkeän hyviä vaikka salaateissa.

- Viipaloi tofu vajaan sentin paksuisiksi siivuiksi ja pane yön yli marinoitumaan liemessä, jossa on rypsäriä, aurinkokuivattuja tomaatteja (ja niiden öljyä) ja soijakastiketta.

- Valele tofusiivut tomaattipyreellä (mielellään maustetulla sellaisella, jotain tulista sekaan) ja leivitä

- Paista öljyssä molemmilta puolilta rusehtavaksi.

Satavarmasti maistuu :kuola: :kuola:

Mä teen usein makaronipataa. Paketti kylmäsavutofua, proteiinipastaa, desi kolmen juuston kermaa, pikkupurkki tomaattipyrettä ja mausteeksi sekaan vaikka basilikaa, pippuria, suolaa ja muuta riippuen mitä kaapista löytyy. On hyvää. :) Kylmäsavutofu on muutenkin herkkua!

Mä teen usein makaronipataa. Paketti kylmäsavutofua, proteiinipastaa, desi kolmen juuston kermaa, pikkupurkki tomaattipyrettä ja mausteeksi sekaan vaikka basilikaa, pippuria, suolaa ja muuta riippuen mitä kaapista löytyy. On hyvää. :) Kylmäsavutofu on muutenkin herkkua!

täytyy kokeilla!:)

Ootko silken tofusta koittanu tehdä mitään jälkkäriä? Eikös siitä saa periaatteessa jonkulaisen "rahka"setin?

Oma lemppari on paistaa tofusuikaleita (sellasia n. 1cm paksuisia) ensin kevyesti öljyssä, ja sitten siihen sekaan heitetaan japanilaista yakitori-kastiketta (joo tiedän ettei ole tarkotettu tähän tarkotukseen). Yakitorin kannattaa antaa kevyesti lämmetä, koska se karamellisoituu paistuessaan.

Tofu on hyvää marinoituna (vaikka soijakastikkeessa, laiskan versio), siivuina ja pannun kautta vaikka leivän tai salaatin päälle.

Kylmäsavutofu sopii erittäin hyvin perus hernekeittoon. Lautasellisen voi maustaa vaikka Dijon-sinapilla. Laskiaisruokaa:)

Mä olen marinoitut tofua ihan menestyksellä soijakastike-sweet chili-rypsiöljy -yhdistelmässä. Joukkoon vielä mustapippuria, jotain yrttiä (esim. basilikaa) jne. Chilikastikkeita tosin on syytä laittaa vain loraus etenkin, jos on samanlainen mauttoman ruoan ystävä kuten minä. :rolleyes:

Kuulostaa hyvältä! Täytyykin kokeilla. :)

Miten olinkaan unohtanut tofun! Tofuwokki on älyttömän hyvää.:kuola: Pitääpä tehdä joku päivä!

Paistetut kylmäsavutofun suikaleet minkä tahansa kanssa... :kuola: Pehmeä tofu sörssättynä esim. marjojen ja jonkun makeuttajan kanssa... Ja öhöm, tiivis tofu syötynä lusikalla suoraan paketista :rock:

oon niin laiska ewtten jaksa itte ettiä, ni aattelin jos joku vaikka muistais mitkä on tofun ravintoarvot?

Maustamaton tofu, luomu
Ravintoarvot/ 100g:

Energiaa 145 kcal
Proteiinia 16,5 g
Hiilihydraatteja 1,5g
- laktoosia 0 mg
Rasvaa 8,5 g
- josta tyydyttyneitä 1,3 g
- kertatyydyttyneitä 1,9 g
- monityydyttymättömiä 4,9 g
Kolesterolia 0 mg
Kalsiumia 115 mg