hyppynaru + kuntopiiri salin sijaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neppari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
on tossa kertyny jo vähän ylipainoa talven myötä kun ei raaski lenkkeillä pakkasessa niin mitä mieltä olette hyppynarusta lenkin korvikkeena? siihen vielä jos lisäisi kuntopiiriä perään, niin uskotteko että ylimääräiset kilot ja rasvat irtoaa ja pääsee taas timmimpään kuntoon.

salille ei oo varaa mennä.

onko jotain suosituksia/treeni ohjelmia kotioloihin?

on tossa kertyny jo vähän ylipainoa talven myötä kun ei raaski lenkkeillä pakkasessa niin mitä mieltä olette hyppynarusta lenkin korvikkeena? siihen vielä jos lisäisi kuntopiiriä perään, niin uskotteko että ylimääräiset kilot ja rasvat irtoaa ja pääsee taas timmimpään kuntoon.

salille ei oo varaa mennä.

Kyllähän tuo toimii, siis ainakin kilojen pitäisi lähteä, mikäli ravinto yms. kunnossa, että kulutat enemmän kuin saat, jos siis laihduttamaan pyrit. Juokseminenhan olisi se paras tapa, mutta ei tuossa mitään väärääkään ole. Ja tuolla tavalla siis lähinnä tuon kuntopiirin takia pääset myöskin yleisesti parempaan kuntoon. Kannattaa ainakin alkuun tehdä ihan perus liikkeitä, pitkiä sarjoja ja sitten voit myöhemmin alkaa ottamaan esim. käsipainoja käyttöön, jos sellaiset omistat. Itse tuohon kuntopiiriin suosittelisin liikeiksi ainakin Punnerruksia, Leukoja, Vatsarutistukset yms., kannattaa myös tehdä jaloille jotain tuon hyppynarun lisäksi. Esim. Yhdenjalan kyykkyjä (http://www.menshealth.com/powertraining/cms/uploads/1/fullpistolsquat.jpg) Tai jos ei onnistu ne niin perus kyykkyjä/kyykky hyppyjä. Myös yleisliikettä kannattaa kokeilla varsinkin jos oli tarkoitus polttaa kaloreita.

Melkoinen haaste vain siinä, että oikeasti jaksaa himassa tuollaista settiä vetää läpi kuukaudesta toiseen...

Hieman paradoksaalista imo, että on mahdollista syödä itsensä ylipainoiseksi, muttei ole varaa käydä salilla. Esimerkiksi Tampereella kaupungin salille maksaa 3kk (vai oliko peräti jopa 4kk) kortti 45€. Jos 3kk = 90pv, tulee päivässä kortille hintaa 0,50€. Itse maksan kuntosalista tällä hetkellä 70€/6kk.

Kannattaa tehdä hintavertailuja ja katsella noita kunnan saleja, ne ovat yleensä aika edullisia. Jos olet opiskelija, voit päästä salille jopa ilmaiseksi. Kotonakin toki voi treenata, mutta kuntosali antaa treeneihin monipuolisemmat mahdollisuudet ja yleensä kun salille menee, tulee siellä myös treenattua.

Kotitreenejä ajatellen kannattaa ainakin leuanvetotanko hankkia. Myös kunnon käsipainot (vaikka 15-20kg) helpottavat tekemistä kummasti.

Hyppynarua tarvii tosin osata hyppiä että hien saa pintaan. Tuplahypyt, ristiinpyöräytykset, polvennostot ym niin alkaa hiki tuleen ja olkapäät huutaan apua. Hommaa myös laakeroitu naru niin ei pelkästään puudu kädet tossa hyppimisessä..

Melkoinen haaste vain siinä, että oikeasti jaksaa himassa tuollaista settiä vetää läpi kuukaudesta toiseen...

Niissä voi kehittyä, ihan samalla lailla kuin salitreenissäkin. Siis esim. nostaa toistomääriä tai lisää painoja. Itse olen esim tehnyt himassa kuntopiiriä johon on kuulunut lisäpainoilla mm. Punnerruksia, leukoja, kyykkyjä ja yhdenjalankyykkyjä.

Ja nepparille suosittelisin vielä että tekisi myös välillä ns. staattisen kuntopiirin.
Esim.
Jalat:90 asteen kulmassa istunta
Vatsat:Mene makaamaan selällesi ja nosta jalat noin 5cm ilmaan maasta, toivottavasti tajusit kun kuvaa ei löytynyt.
Kädet:Aloita punnerrus liike, mutta pysäytä hieman ennenkuin rinta osuu maahan ja pidä siinä.
Keskivartalo:Lankku

Hieman paradoksaalista imo, että on mahdollista syödä itsensä ylipainoiseksi, muttei ole varaa käydä salilla. Esimerkiksi Tampereella kaupungin salille maksaa 3kk (vai oliko peräti jopa 4kk) kortti 45€. Jos 3kk = 90pv, tulee päivässä kortille hintaa 0,50€. Itse maksan kuntosalista tällä hetkellä 70€/6kk.

Kannattaa tehdä hintavertailuja ja katsella noita kunnan saleja, ne ovat yleensä aika edullisia. Jos olet opiskelija, voit päästä salille jopa ilmaiseksi. Kotonakin toki voi treenata, mutta kuntosali antaa treeneihin monipuolisemmat mahdollisuudet ja yleensä kun salille menee, tulee siellä myös treenattua.

Kotitreenejä ajatellen kannattaa ainakin leuanvetotanko hankkia. Myös kunnon käsipainot (vaikka 15-20kg) helpottavat tekemistä kummasti.

Samaa mieltä. Kyllä yleinsä varmaan joka kaupungista löytyy esim. joku kunnallinen sali joka ei vedä konkurssiin ketään. Oma sali maksaa 60e/vuos opiskelijalle.

Lisäksi hyppynaruilla hyppiminen on anaerobista kuntoilua kun kalorin poltossa kannattaisi suosia aerobista. Ei muuten mutta ei tuota hyppynaruilla hyppimistä kukaan pysty tekemään niin pitkään että sillä olisi valtaisat vaikutukset kalorinkulutukseen. Tosin on se tyhjää paljon parempaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se taitaa niin olle että epäterveellinen ja runsaskalorinen ruoka on halvempaa kuin terveellinen.

No eipä kyllä taida olla. Kun opettelee tekemään ruokaa eikä osta eineksiä tai käy mäkkärillä niin huomaa että kevyet ruuat on kaikkein halvimpia. Kasviskeitto on halvempaa kuin makkarakeitto. Eri asia sitten jos haluaa vetää runsasproteiinista sisäfilettä tai broileria joka päivä (jotka nekään itse laitettuna ei oikeesti mitään maksa)...

No eipä kyllä taida olla. Kun opettelee tekemään ruokaa eikä osta eineksiä tai käy mäkkärillä niin huomaa että kevyet ruuat on kaikkein halvimpia. Kasviskeitto on halvempaa kuin makkarakeitto. Eri asia sitten jos haluaa vetää runsasproteiinista sisäfilettä tai broileria joka päivä (jotka nekään itse laitettuna ei oikeesti mitään maksa)...

Kyllä sitä esim. einestiskistä saa tosi halvalla runsaskalorista ruokaa (pizzat, lihapiirakat yms), eli ei lihomiseen juurikaan rahaa tarvita. Ja puhuin tosiaan yleisellä tasolla kaverista, joka ei yleensä valmista itse ruokiaan.

Se on ihan totta että myös terveellistä ruokaa saa valmistettua kohtuuhinnalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom