Kävin eilen kokeilemassa Mäkelänrinteessä. En oikein tiedä, tuntuiko tuo hydrospinning missään, vaikka mielestäni poljin aika hyvään vauhtiin. Ainakaan minua ei hengästyttänyt missään vaiheessa, mitä taas normispinning tekee. Eikä minulla oikein tuntunut lihaksissakaan, vaikka vastus oli täysillä. En sitten tiedä, johtuiko tuo siitä, että oltiin vedessä ja kaikki tuntuu pehmeämmältä. Lisäksi minulla oli takareidet vähän tukossa punttisalitreenistä, joten saattoi myös olla, että tämä spinning ei siksi tuntunut missään. Altaasta nousu oli ihan helppoa, eikä jalat olleet sinällään mitenkään hapoilla. Ekaa kertaa tuntui jossain, kun meni uin spinningin jälkeen vielä puolisen kimometriä. Sen jälkeen oli vähän sellainen olo, että oli vähän tehnyt jotain. Harmittaa, kun en muistanut ottaa sykemitteria mukaan, jotta olisi voinut vertailla kulutusta tavallisen ja hydrospinningin välillä. Alkuun on vähän totuttelemista siihen vedessä polkemiseen.
En kuitenkaan usko, että tuo treeni meni ihan hukkaan. Luulen, että se on todella hyvä treenimuoto varsinkin nivelvaivaisille sekä sellaisille, joilla on ylipaino-ongelmia. Vedessähän tuo kaikki treenaaminen tuntuu tosiaankin pehmeämmältä. Jollain tasolla sitä saattaisi verrata saman tyyppiseksi treeniksi kuin mitä vesijuoksu on. Itse tykkään vesijuoksusta tosi paljon, vaikka sekään ei sinällään tunnu missään. Ennen vesijuoksua käyn yleensä uimassa kilsan. Saatan kuitenkin joskus mennä kokeilemaan tuota hydrospinningiä uudestaankin. Käykäähän muutkin kokeilemassa, jotta saa muitakin mielipiteitä.
Mäkelänrinteessä tuo lysti maksaa 9 euroa (aika kallista) ja samalla saa lainata ilmaiseksi vesitossuja. Tunnit ovat aika varattuja, mutta puhelimitse voi varata.
En kuitenkaan usko, että tuo treeni meni ihan hukkaan. Luulen, että se on todella hyvä treenimuoto varsinkin nivelvaivaisille sekä sellaisille, joilla on ylipaino-ongelmia. Vedessähän tuo kaikki treenaaminen tuntuu tosiaankin pehmeämmältä. Jollain tasolla sitä saattaisi verrata saman tyyppiseksi treeniksi kuin mitä vesijuoksu on. Itse tykkään vesijuoksusta tosi paljon, vaikka sekään ei sinällään tunnu missään. Ennen vesijuoksua käyn yleensä uimassa kilsan. Saatan kuitenkin joskus mennä kokeilemaan tuota hydrospinningiä uudestaankin. Käykäähän muutkin kokeilemassa, jotta saa muitakin mielipiteitä.
Mäkelänrinteessä tuo lysti maksaa 9 euroa (aika kallista) ja samalla saa lainata ilmaiseksi vesitossuja. Tunnit ovat aika varattuja, mutta puhelimitse voi varata.