Tuolla leuhotit just toisessa ketjussa, miten teit putkeen monta viikko penkissä 5x130kg ja sitten tulit kipeeksi (koska et kevennellyt ajoissa) ja sitten pakosta keventelit ja vetelit buranaa, jolloin pääsit pois overreachingista ja tulehdustiloista. Tämän jälkeen ihmettelit, kun tulikin 6x130kg. Ei vittu nyt Jere, ota se pää pois perseestäs ja ynnäile vähän asioita mielessäs jos siihen kykenet. Sä et keventele, sä tuut kipeeks, jonka jälkeen keventelet väkisin. Tän jälkeen enkat paukkuu. Keventely ei siis sun mielestä kannata?
Edit: Teit kyykkyä monta viikkoa putkeen täysillä 170kg:lla ilman kevennystä. Kylki rasahtaa paskaksi ja kyykkäät viikon-kaks ~140kg painoilla. --> et keventele?
Aleksi hyvä. Monta viikkoo = 3. Lisäksi yksi toisto tolla tasolla on about 5kg arvonen. Että ihan jees saada 5kg edes kuukauteen. En kevennellyt, tein vaan yhden treenin "pumppailua" (kasin sarjoja) käsipainoilla ennen tuota 6x130kg. Eipä tossa edelleenkään oo ollu mitään vitun kevennystä. Sä et selkeesti ymmärrä miten pusutauti tarttuu niin mä selitän sulle, suora lainaus terveyskirjastosta: "Mononukleoosi ei leviä pisaratartuntana, vaan taudin tarttuminen edellyttää limakalvokontaktin". Mutta varmaan oisin voinut välttää pusutaudin mikäli olisin kevennellyt. Hyvä hyvä. Jos sulle tulee ylipäätään nyt syksylla flunssa, niin oletaks sää että se johtuu just siittä että et kevennellyt? Tota kylkeekin vois verrata siihen kun sää peruutat pois kyykkyhäkistä ja onnistut jotenkin nyrjäyttään nilkkas. Jätkä pistää sen samantien keventelyn puutteen piikkiin. Jos kyykkykenkä hiertää nilkkaan rakon niin syynä on taatusti keventelyn puute.
Mistä ihmeestä moinen kuvitelma että olisin tehnyt 170 kilolla monta viikkoa putkeen? :D Taitaa sun muisti pätkiä vähäsen. Se oli sillon aikoinaan se kerta, kun yritin ekaa kertaa toistomaksimia 170 kilolla. Jos et muista niin otin sillon jotain random sarjoja 160 kilolla, ja onnistuin parantaan aina treeni treeniltä jollain toistolla. Sitten otin 6x160 ja ajattelin että vois koittaa amrap 170 kilolla. Sillä samaisella amrap kerralla kun ekan kerran koskin 170kg, pääsi se vyö painamaan kyljen alta.
Minkä takia mulle ei Aleksi nytten oo tullut sitten mitään loukkaantumisia vaikka tulokset noussu? Lisäksi suosittelen sua lukemaan mun ensimmäisen viestini tähän ketjuun joka selvästi sai sut provosoitumaan. Mä en edelleenkään puhu että keventely on turhaa. Suosittelen sua lukeen Tuomas Rytkösen, olikohan kandityön, liittyen tuohon voimanostossa suoritettavaan herkistelyyn ja keventelyyn. Siinä Rytkönen puhuu täysin samasta asiasta kun JP Fux liittyen keventelyyn ("keveällä viikolla voi treenata suht kovaa, kunhan keventää". Rytkönen kirjoittanut kumminkin koko tekstin ihan tutkimusdatan pohjalta. Tsekkaan josko löytäisin sen.
Tässä: https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/42639/Rytkönen Tuomas 2013.pdf?sequence=1
Miks edes väität mun olleen overreaching tilassa? Esimerkiksi Rytkönen kuvailee tuota tilaa näin:
"Ylikuormitustila (overreaching) on tila, jossa suorituskyky laskee lyhytaikaisesti harjoittelusta ja muista stressitekijöistä kertyneen väsymyksen seurauksena."
Meikäläisellä ei kumminkaan oo suorituskyky laskenut missään vaiheessa. Päinvastoin.
Ylikunto taasen on se tila jossa vastustuskyky heikkenee. Mutta ylikuntoon sisältyy kumminkin vähän muitakin oireita kuin pelkkä vastustuskyvyn heikkeneminen. Ja meikäläisellä ei ole ollut mitään.
Viimeksi muokattu: