Huonot puolesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SportBoy
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on tulossa tärkeä työhaastattelu ja en ole liki kymmeneen vuoteen sellaisessa ollut. Nyt olen valmistautunut haastatteluun jonkin verran ja vaikeaksi on osoittautunut omien huonojen puolien arviointi. Niitä on varmasti, mutta ei viitsi suoraan sanoa työnantajalle :D Mitä huonoja puolia voi esitää itsestään, niin että ne olisi kuitenkin hyviä? Heittäkään vinkkejä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäisenä tuli mieleen että voisit sanoa erääksi huonoksi puoleksesi työnarkomanian. Ja pomo tykkää.. :D

Sinttu sanoi:
Ensimmäisenä tuli mieleen että voisit sanoa erääksi huonoksi puoleksesi työnarkomanian. Ja pomo tykkää.. :D

Jos joku noin sanoisi, en palkkaisi sitä. En ikinä luottaisi ihmiseen, joka ei osaa valehdella mutta yrittää silti. ;)

Luultavasti ei kannata sanoa, että olen perkeleen laiska ja epäpätevä, mutta muuten taitaa olla parasta olla rehellinen. Onhan sitä työhaastatteluohjekirjoja, joissa kerrotaan: "näin saan huonot puolet vaikuttamaan hyviltä", mutta kuka haastattelija on oikeasti niin vitun tyhmä, ettei näe ihmisen läpi?

Itse suosittelisin, että kerrot jonkun ihan oikeasti tosi huonon puolen ja pari lievempää. Sillä ainakin saat jämäkän kaverin maineen.

Suunnaton nopeus.

Työnantaja tykkää, tytöt ei :(

Mä olen sanonut rehellisesti mitä huonoja puolia mussa on, en suosittele tätä sillä työtä en ole saanut. Pitäisi keksiä joku sellainen ominaisuus minkä voi korjata jos haluaa.

Itse olen pari kertaa sanonut, että välillä säädän ja varmistelen liikaa - eli käytän turhaan aikaa tsekatakseni, että tekemäni hommat tosiaan ovat kunnossa, vaikka tuon ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin muihin tehtäviin.

Tuo on kyllä kohdallani ihan rehellisesti sanottu, mutta on siinä tietysti vähän mukana sellaista fiilistä, että kunhan nyt on keksitty jotain, mikä kuulostaa hyvältä. Olen kuitenkin yrittänyt korostaa sitä, että kyseessä ei ole "liiallinen tarkkuus" vaan ikään kuin tarkistelu, vaikka tietää asioiden olevan kunnossa. Vaikeaa pukea kirjoittaessa sanoiksi, mutta olen kyllä hakemani duunit saanutkin moisten jutteluiden jälkeenkin.

Edit: Ei pidä unohtaa kertoa olevansa aamu-uninen, jos on hakemassa yötyötä. Sillä saa mukavasti kevennettyä tunnelmaa, ja hyvällä tuurilla sivuutettua koko kysymyksen.

Mulla on ollut tapana kertoa sellaisia luonteepiirteitä, jotka voidaan kääntää tarvittaessa positiivisesta negatiiviseksi tai toisin päin. Esimerkki on se, että olen täydellisyyteen pyrkijä ja pilkunviilaaja. Välillä nämä luonteenpiirteet voivat olla positiivisia ja välillä negatiivisia piirteitä.

Jonkinlainen pilkunviilaus on ehkä aika hyvä, mutta se pitää sanoa niin, että ei anna kuvaa jostain täydellisýyden tavoittelijasta joks ei saa mitään valmiiksi.

Jollain tasolla varmaan myös se, että pyrkii johtamaan ja järjestelemään asioita, mutta ei taaskaan liikaa.

Nämä asiat riippuvat varmaan paljon työstä jota hakee, mainitsee huonoja asioita, jotka eivät kyseisessä työssä haittaa.

Entäs semmoinen, että sanot olevasi hiukan epäsosiaalinen? Sen voi ajatella niinkin, että et käy kahvilla/tupakalla juoruilemassa kallista työaikaa vaan istut yksinäsi otsa rypyssä paukuttamassa hommia huoneessasi.

Dreamer sanoi:
Entäs semmoinen, että sanot olevasi hiukan epäsosiaalinen? Sen voi ajatella niinkin, että et käy kahvilla/tupakalla juoruilemassa kallista työaikaa vaan istut yksinäsi otsa rypyssä paukuttamassa hommia huoneessasi.
Älä missään nimessä sano näin. Mielestäni ainakaan sanaa epäsosiaalinen ei saa missään nimessä mainita.

Yksi voisi olla, että välillä ei halua pyytää apua vaan pyrkii selviytymään aluksi yksin liiankin vaikeista asioista.

Itellä tänään myös duunihaastattelu. Ja jos puheeksi tulee ni oon aatellua sanoa jotain tyyliin: "Huonoja puoliahan ei varsinaisesti ole, mutta jos nyt jotain pitää nimetä, niin kielitaitoahan voi aina parantaa ja hankkia lisää kokemusta iän myötä"

Anonymity sanoi:
Mulla on ollut tapana kertoa sellaisia luonteepiirteitä, jotka voidaan kääntää tarvittaessa positiivisesta negatiiviseksi tai toisin päin. Esimerkki on se, että olen täydellisyyteen pyrkijä ja pilkunviilaaja. Välillä nämä luonteenpiirteet voivat olla positiivisia ja välillä negatiivisia piirteitä.

Eli komppaan Anonymityä, siis:

Perfektionismi ja analyyttisyys.

Kumpikin on piirteitä, jotka ovat tiettyyn pisteeseen asti helvetin hyviä työelämässä, mutta saattavat olla kanssaihmisille todella sydäntä raastavia...

Nuo voi esittää niin, ettei kirjoita että on perfektionisti, vaan kirjoittaa että pyrkii aina vain parempaan suoritukseen, mutta se voi olla kanssaihmisille rasittavaa. Analyyttisyys on myös helvetin hyvä ominaisuus työelämässä, kunhan se kohdistuu vain työhön ja siinä esiintyviin ongelmiin, mutta ei sen sijaan ystäviin, kanssaihmisiin, työkavereihin ja heidän ongelmiinsa...

Kenestäköhän tässä puhuttiin... :nolo:

Perfektionismi ja helvetinmoinen päteminen.

Aina on pakko tehdä parasta mahdollista jälkeä, kaikki pitää olla parasta.
Ja tuo päteminen. Jos joku selittää jostain vääriä infoja niin eiköhän se Salomaa pamahda paikalle ja luennoi tunninpari aiheesta. Ja tekee aiheella kotisivut ja sinne väittelypalstan..

Jos kysymyksessä ei ole konsulttifirma, joka tekee työkseen haastatteluja, tuossa voi eksyttää kysyjän kätevästi.

Sanot suoraan, mistä sinulla ei ole kokemusta tuon työn suhteen - hyvänä puolena, että olet nopea oppimaan, "ehkäpä siksi, että" sinulle tuottaa suurinta tyydytystä elämässä itsesi kehittäminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom