huonoin / parhain Kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kukaan katsonut Stephen Kingin Rose Red -elokuvaa? Onko hyvä? Itse en ole vielä raaskinut kun kesto tuollainen 245 min :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En hirveästi katsele kauhuelokuvia kun ei kyseinen genre niin paljoa kiinnosta, mutta täytyy kehua House 1000 Corpses leffaa kun se tuli kerran katsottua.

Et ole tosissasi. :D Nojoo, makuasioista ei ehkä voi kiistellä. Ihan viihdyttävää huumoria Zombielta.

Tykkään kauhuelokuvista, mutta en kyllä muista nähneeni kovinkaan montaa hyvää sellaista. Suurin osa nojaa halpaan säikyttelyyn ja menee loppua kohti yleensä todella korniksi paskaksi. Esimerkiksi Insidious ja Sinister olivat ekat 30-45min ihan viihdyttäviä ja välillä jopa kuumottavia, mutta loppua kohti mentiin kyllä päin vittua ja lujaa. En tajua, mikä helvetin trendi nykyään on pelleillä lasten kanssa kauhuelokuvissa. Kaipa lapset jonkun mielestä ovat pelottavia.

Olen kyllä muutoinkin todella nirso kauhuleffojen suhteen.

Cubet, SAW:t ja Hostellit, esimerkiksi, ovat minun mielestäni niin kaukana kauhuleffoista kuin olla ja voi. Helvetin hyviä leffoja kaikki, jokainen erilaisia, mutta miksi niitä jatko-osia pitää vääntää niin maan helvetisti?

Parhaimpia kauhuelokuvia ovat ehdottomasti Death silence, IT, Chuckyt (Kyllä, pelkään nukkeja :<), Paranormal activity 1 (loput täyttä soopaa), Hohto (minisarjaversio 1997, ei alkuperäinen leffa), Halloween (sekä vanha että uusittu versio), Perjantai 13. päivä (alkuperäinen versio, uusi oli ihan paska) ja The Others. Ja kaikkien vihaamat ja haukkumat Ring ja Kauna. Mitä helvettiä? Nehän olivat oikeasti pelottavia elokuvia. :D Ja 2000-luvun jenkkiversiot, tietenkin.

Kaikki Manaajat on ihan paskoja. Samoin Psykot. Yleissivistäviä elokuvia, jotka jokaisen tulisi nähdä, mutta en mä niistä mitään sydämentykytyksiä saanut. Nighmare on Elm Street:ssa tykkään ideasta, mutta ne vanhat olivat vähän diipadaapaa. Uusi versio tosin oli tehty jopa vähän jännittäväksi.

Ooh, ihan mun ketju... :D Oon kauhuleffojen suurystävä. Paskojahan on niin paljon, että niitä suotta lähtee luettelemaan. Mut omiin suosikkeihin lukeutuu ainakin Inside (http://www.imdb.com/title/tt0856288), jota ei tainnut kukaan vielä mainita. The Othersista tykkään kans, samaan sarjaan menee myös The uninvited (http://www.imdb.com/title/tt0815245/), joka oli ihan kelpo. Myös The strangers oli huippu, taustalla sama tarina ku aiemmin mainitussa Ils -leffassa. Psykologiset hommelit on parhaita, vaikka kyllä mulle kelpaa veri ja suolenpätkätkin. Minnuu huvittaa suuresti lentelevät päät (Viimeinen talo vasemmalla -leffan loppu <3). Eden lake oli kans toimiva setti, loppu oli aika reilu. :P Tykkään myös Hohdosta(molemmat versiot menee),Psykosta ja Alieneista ja tälläsista klassikoista :). Kauhukomediat on ehkä sellasia mitä en jaksa, mutta tässäpä kuitenkin varsin viihdyttävä pätkä siitäkin kategoriasta: The vampire girl vs. frankenstein girl http://www.imdb.com/title/tt1425928/ :D Kyllä ne japanilaiset osaa. Myös Tucker and Dale vs. Evil oli hauska http://www.imdb.com/title/tt1465522/.

Stephen Kingin Carrie on hyvä leffa kans, vähän kauhulla odottelen siitä tulevaa uusinta versiota...

Serbian filmin pistäsin kyl ite enemmänki "häiritsevät elokuvat" -kategoriaan kauhun sijasta, sinne samaan syssyyn Cannibal holocaustin, Salo or the 120 days of sodomin ja näitte kanssa. :P

Cubet, SAW:t ja Hostellit, esimerkiksi, ovat minun mielestäni niin kaukana kauhuleffoista kuin olla ja voi. Helvetin hyviä leffoja kaikki, jokainen erilaisia, mutta miksi niitä jatko-osia pitää vääntää niin maan helvetisti?

Noi SAW:t ei oo kyllä kauhuleffaa nähnytkään. Ylipäätänsä aika sairas leffasarja. Juoni on kyhätty kyl ihan hyvin. Ei ole omasta mielestä liian ennalta-arvattava ja jokaisessa osassa paljastuu sitten aina lisää. Kaikki osat noist pitää kylläkin kattoa, jos haluaa jotain tajuta tosta sarjasta.

Onkos kukaan katsonut Stephen Kingin Rose Red -elokuvaa? Onko hyvä? Itse en ole vielä raaskinut kun kesto tuollainen 245 min :D

Katottu parikin kertaa. Yllättävän hyvä oli. Itse Kingikin vieraili leffassa pizzalähettinä :D

Serbian filmin pistäsin kyl ite enemmänki "häiritsevät elokuvat" -kategoriaan kauhun sijasta, sinne samaan syssyyn Cannibal holocaustin, Salo or the 120 days of sodomin ja näitte kanssa. :P

Joo ei Salo kyllä millään ilveellä ole mistään kohtaan kauhua. :D Tai no, jos paskan syöminen aiheuttaa painajaisia, niin ehkä sitten.

Tuosta tulikin mieleen, etten ole vieläkään onnistunut näkemään Nekromantikkia. :(

Apropoo, Kingin Uinu, uinu lemmikkini oli nuoruuden suosikkeja. Jotenkin hyvää kontrastia siinä alun täydellisessä perheidyllissä ja loppuleffan toiminnassa, kun asiat meneekin munilleen. Loppukohtauksesta ja lopputeksteistä jäi pitkäksi aikaa jännä fiilis Ramonesin nimikkokappaleen myötä.

Ja vaikka näitä kauhuelokuvathreadeja onkin useampia, niin josko näistä omista suosikeista edes joku olisi jollekin uusi tuttavuus:
-The Others
-El Orfanato
-Io non ho paura(Minä en pelkää), ei kovinkaan puhdasta kauhua mutta niitäkin elementtejä löytyy
-El Espinazo del diablo(The Devil's backbone)
-Dog Soldiers
-Uhka(Ils)
-28 päivää myöhemmin
-28 viikkoa myöhemmin
-The Eye(alkuperäinen)
-The Gift
-The Amityville horror-remake
-Session 9
-The Dark Hours
Pohjoismaiset suosikit:
-Villmark
-Midsommer
-Fritt Vilt
-Naboer
"Survival-kauhun":
-Haute tension
-Wolf Creek
-Backwoods
-The Hills have eyes-remake
-Texas chainsaw massacre(vanha ja remake, kumpikin omalla tavallaan)
Vanhemmista parhaat:
-Hohto
-Manaaja
-The Brood
-Psyko
-Carrie

Ja paskoista paskoin, surkeista surkein: Are you scared? Niin jäätävä Saw -rip-offi, ettei mitään järkeä! Tossa ei ollut edes mitään campin aineksia vaan pelkkää paskaa alusta loppuun! Suosittelen:thumbs:

Jotain pientä päivitystä tuohon vanhaan listaan voisi toki tehdä. En tiedä mitä on tämän jälkeen kaikkia jo mainittu, mutta mainitaan nyt mitä tulee mieleen.

- Martyrs
- Frontiers
- Ystävät hämärän jälkeen
- Sauna
- Paranormal Activity 1(!)
- Sinister
- Secuestrados
- Lake Mungo
- Rec 1 & 2
- Dead Girl
- Eden Lake
- Texasin moottorisahamurhat - Pahan alku
- The Innocents
- 5150 Elm's way
- The Loved ones
- The Ordeal(Calvaire)
- Inside
- Wilderness
- Turistas

Ihan random-järjestyksessä ja pienellä varauksella osa.

Tuli käytyä pari viikkoa sitten katsomassa Sinister leffassa. Ilman mitään odotuksia ja tietoa leffasta, olikin positiivinen yllätys ja hyvä! Taisi joku yksinäinen nainenkin lähteä kesken leffan pois teatterista. Ihan jännä oli :D

Paskin ikinä, jolle naurettiin ja pyöriteltiin silmiä kaverin kanssa.. en muista leffan nimee mutta siinä oli kaks vampyyrimuijaa ja se oli ruotsalainen, jossai luki et hyytävää kauhua tms. En kyl sitä kauhua siinä missää kohtaa huomannu.

Kauhuleffatkin varmaan voi jakaa aika moneen lajiin, ihmettelen vaan että mihin nuo jännitystä ylläpitävät ja fiilistä luovat leffat ovat jääneet... vai onko lapsekas mielikuvitus tippunut jo kyydistä vuosien saatossa sen verran, ettei noihin enää pysty uppoutumaan :D nykykauhussa ei tunnu löytyvän kuin surprise-kohtauksia, jotka nekin perustuu lähinnä äänen voimakkuuteen eivätkä muulla tavalla häiritseviin ääniin, musiikkiin, kuvallisesta puolesta nyt puhumattakaan.

Sinister on kyllä kovin viimeaikoina nähdyistä pätkistä, hienoa nähdä kerrankin kauhuleffa joka etenee jollain tapaa loogisesti ja joka pystyi pitämään ainakin meikäläisen varpaillaan. Fiiliksestä voi sanoa sen verran, että pätkän tunnelma iski lujaa ennenkuin edes elokuvan nimeä ehditään rainassa mainita. Harmi että loppupuolella sorrutaan liikaa "helppoihin" ratkaisuihin ja kliseisiin... Ehottomasti katsomisen arvonen jokatapauksessa.

Espanjalaiset pätkät Rec (1 ja 2) ja The Orphanage on kanssa aika onnistuneita, noihin tuntuu pääsevän aika paljon paremmin sisälle kuin jenkkiläisiin pätkiin yleensä. Mistä lie johtuu... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom