Huonoa palvelua Bulldog netstoresta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

Avv

Liittynyt
25.8.2005
Viestejä
1 541
Ostin sadan euron näytönohjaimen Bulldog Netstoresta ja se ei toiminut. Kone kaatui aina asennuksen yhteydessä. Sain luvan lähettää kortin takuuseen ja teinkin niin. Parin päivän päästä tulee sähköpostia, ettei ohjaimessa ole sarjanumerotarraa. Sarjanumeron kuitenkin poimin ohjaimen pakkauksesta tilaustiedot sisältävään paperiin, joka meni palautuspaketin mukaan ja se on siis liikkeen tiedossa. Kuitenkin tämän tarran puuttumisen takia liike ei suostunut korvaamaan näytönohjainta. En edes muista mitään tarraa olleenkaan. Luultavasti se oli niin löysästi kiinni, että nappasin sen heti avaamisen yhteydessä roskiin ja unohdin koko jutun.

Vituttaa tässä nyt se, että muuten tunnollisesti pakatun tuotteen palautus ja korvaus tyssää johonkin helposti irtoavaan tarraan... plus menetin sata euroa enkä saanut mitään vastikkeeksi :(

Mitä luulette onko mitään enää tehtävissä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysäise kuluttajaviranomaisten kanta asiaan. Eli ota yhteyttä oman kuntasi kuluttajaneuvojaan.
 
Tosiaankin aika useissakin näytönohjaimissa se tarra on niin huonosti kiinni, että hyvä kun edes pysyy siinä. Ei semmoinen tarra voi tuommoisessa lämpötilanvaihtelussa pysyä ikuisesti. Vielä, kun yleensä se tarra on sinne kortin pohjapuolelle laitettu mikä on epätasainen, kun sieltä puolelta ne normaalit komponentit juotetetaan kiinni.
 
Toisaalta, monissa noista tarroista lukee, että mikäli tarra on irti niin takuuta ei ole... On kuitenkin melkoista joustamattomuutta liikkeeltä, että ei suostu tuota takuuseen korvaamaan, jos tuote on kerran juuri ostettu.
 
Kapitalismi jyllää. Jos ne sen vaihtaisivat niin sehän menisi niiden piikkiin, kun eivät saa sitä eteenpäin valmistajalle kun sarjanumerotarra puuttuu. Eli pistetään asiakkaan piikkiin...
 
En todennäköisesti saa sitä korvattua, joten käytän tyytymättömän asiakkaan voimaa ja levitän tietoa liikkeen menettelystä. Mille suomalaisille foorumeille olisi syytä vihjaista asiasta?
Muropakettiin ja suomi24:n kenties?
 
Bulldogilla oli tuollainen maine jo monta vuotta sitten. En usko, että tuossa on mitään uutta muron ihmisille ainakaan.
 
No en nyt alkais tuon perusteella hirveesti Bulldogia dissaamaan, vaikkei itellä kokemusta ko. liikkeestä ole...

Tuskinpa kovin moni jälleenmyyjä tuossa tilanteessa korttia hyvittäis, koska kuten Replay sanoi, se menisi kauppiaan omaan piikkiin. Enemmänkin tuo on kiinni kortin maahantuojan antamista takuukäytännöistä joiden mukaan jälleenmyyjien on pelattava.

edit. Tokihan Bulldog ois tuossa tapauksessa voinut ottaa yhteyttä maahantuojaan/huoltoliikkeeseen, että onnistuuko joustamaan... Kokeile ite soittaa suoraan maahantuojalle?
 
No en nyt alkais tuon perusteella hirveesti Bulldogia dissaamaan, vaikkei itellä kokemusta ko. liikkeestä ole...
Mulla on kokemusta Bulldogista aika paljonkin ja pelkästään hyvää sanottavaa palvelusta, mutta takuuasioiden kanssa en kyllä ole heidän kanssa joutunut asioimaan, joten sen sujuvuudesta/sujumattomuudesta ei kokemusta ole.
 
En todennäköisesti saa sitä korvattua, joten käytän tyytymättömän asiakkaan voimaa ja levitän tietoa liikkeen menettelystä. Mille suomalaisille foorumeille olisi syytä vihjaista asiasta?
Muropakettiin ja suomi24:n kenties?

Ennekuin kirjoittelet, mieti kuka sen tarran irroitti !?
Tietenkään sitä ei korvata.
 
Ennekuin kirjoittelet, mieti kuka sen tarran irroitti !?
Tietenkään sitä ei korvata.

Vaikka tässä tapauksessa olisikin itse sen tarran ottanut pois niin noissa on kyllä niin huonosti ne yleensä kiinni, että hyvä kun pysyvät edes siinä. Voisivat siellä tehtaalla jo miettia ja laittaa sen tarran siihen kortin sileälle puolelle eikä niihin piirilevyn pohjassa oleviin komponentin jalkoihin epätaiselle pinnalle. Tai kaivertaisivat sen sarjanumeron suoraan siihen piirilevyyn niin ei ainakaan tippuisi.
 
Kerrottiinko näistä takuuehdoista jo tilatessa? Ei se mitään vaikuta, että jos olet jo tuotteen ostanut ja sitten vasta aletaan kertomaan jostain tarroista - varsinkaan kun sen tarran kiinnipysymisen taso näyttää olevan yleistä tietoa. Jos sulla on kuitti - oikeastaan sitäkään ei lain mukaan vaadita - niin ei muuta kuin reklamaatiota kehiin.

Itse olen koittanut tällaisia asioita hoitaa puhelimitse. Mutta aika nopeasti homma menee haistavittu tasolle. Huomattavasti tehokkaampaa on tehdä kirjallinen reklamaatio. Siististi pitstää siihen:
- Päivämäärä
- Lähettäjä ja vastaanottaja
- Lyhyt todenmukainen kuvaus ongelmasta
- Copy/pastea finlexistä että dorkat tajuavat lakia
- Päivämäärä koska odotat vastausta ennen kuin viet asian eteenpäin

Näin kun tekee niin jo muuttuu ääni kellossa.

Itse asiassa jos se tuote on ollut sulla alle 14 vuorokautta ja olet sen netistä ostanut, niin palauta se. Vaadit rahat takaisin. Ei tarvitse olla syytä. Pakkaus saa olla avattu, koska lain mukaan sulla on oikeus tutustua tuotteeseen asianmukaisella tavalla. Eli asentaa se koneeseen ja testata sitä.

Mun mielestä kannattaa ehdottomasti mennä niin pitkälle kuin mahdollista. Se on kaikkien meidän etu jos saadaan kaikki kaupat pelaamaan yhteisillä säännöillä. Suurin osa firmoista toimiikin ihan ok, ja usein kyse on ihan vain inhimmillisestä erehdyksestä. Mutta jos joku kauppa pelaa omilla säännöillään, on se pois toisilta firmoilta.
 
Jos sulla on kuitti - oikeastaan sitäkään ei lain mukaan vaadita - niin ei muuta kuin reklamaatiota kehiin.
Ihan pieni uteliaisuusluonteinen kysymys, eli jos kuittia ei vaadita, niin millähän ilveellä asiakas voi todistaa ylipäätään ostaneensa tuotetta keneltäkään/mistään? Ennakkotapauksia?
 
Ihan pieni uteliaisuusluonteinen kysymys, eli jos kuittia ei vaadita, niin millähän ilveellä asiakas voi todistaa ylipäätään ostaneensa tuotetta keneltäkään/mistään? Ennakkotapauksia?
Myyjällä lakisääteinen velvollisuus säilyttää dokumentit ostotapahtumasta x vuotta mm verotusta varten?

ja muutenkin tietoyhteiskunnassa jää kaikenmaailman jälkiä verkkokauppatilauksesta matkan varrelle (posti/kuriiri etupäässä, maksuliikenne, jne jne)

kuittiahan ei tosissaan tarvitse koskaan. Tätä mieltä ovat kuluttajansuojaviranomaiset.
 
Juu, kuittia ei teoriassa tarvi. Mutta tokihan se on loogista ja käytännöllistä esittää sellainen. Eikä siitä sen suurempaa vaivaa yleensä ole. Itse pistän isompien ostoksien kuitit yhteen mappiin. Joskus tulee semmoisia kuitteja jotka tuhoutuvat itsestään muutamassa kuukaudessa. Niistä en ota kopiota, saa kauppias saatana itse jakaa paremmat tositteet. Mutta esim. Anttilassa myyjä antoi heti defaulttina kunnon A4 kopion kuitista tätä varten.
 
Palautuksissa tuote tietysti saa olla avattu. Mutta tuotteen on oltava alkuperäistä vastaavassa kunnossa... Ja tämä typerä tarra nyt tekee sen ettei se ole alkuperäistä vastaavassa kunnossa.

Muutenhan kuka hyvänsä voisi ostaa uuden näytönohjaimen ja palauttaa vanhan paskana olevan ja vaatia rahat takaisin (teoriassa)... Onneksi mallit vaihtuvat sen verran tiheään ettei tämä taida olla relevanttia...

Tuossa Kodari76 mainitsikin, niin kyllä se kirjallinen reklamaatio on paras. Ja kun pistät sen kirjallisena kirjattuna kirjeenä niin sulla on dokumentti siitä milloin reklamaatio on tehty. Ei auta enää 14 pv sääntöihin vetoaminen. Toki tietysti sähköposti suoraan jollekkin puljun päällikölle ja cc riittävän monelle. Silloinkin jää riittävä dokumentaatio.

Mutta on aika typerää toimintaa myös kauppiaalta noin menetellä... Tämä vanha sanonta: "Huono kello kauas kuuluu...". Vaikka joutuisi tuon kyseisen omaan piikkiinsä vaihtamaan niin pitää olla joko periaatteen ukko (typerys) tai persaukinen pulju...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom