Huono olo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nekke
  • Aloitettu Aloitettu
Searchilla koitin jo ettiä mutta ei oikeen vastausta löytynyt...

Elikkä mua vaivaa tällanen onkelma että aina on pakki sekasin. Aamulla herään välillä jo ennen kellon soimista kun on niin huono olo. Sitten ei voikkaan aamulla mitään oikee syödäkkään, koulumatka menee bussilla ja meinaa matkalla tulla laatta jos on jotain syönyt. Illalla taas ei meinaa saada unen päästä kiinni tämän takia. Myös syömisen jälkeen on aina huono olo, enemmän tai vähemmän, riippuu kuin paljon syä ja mitä syö. Lisäravinteina on palautusjuoma ja päivällä otan protskudrinkin tai pari jos masu sietää. En vaan jaksa uskoo että se niistä johtuis...
Koita tässä nyt sitten syödä hyvin ja reenata kunnolla kun pakki on sekasin koko ajan:itku: Muilla ollu vastaavia onkelmia ja miten saanu hoidettua... ??:confused:

Lampsi kuule lääkäriin niin siellä selvitetään mistä on kyse.
Sulla voi olla vaikka laktoosi-intoleranssi tai jokin muu ruoka-aineen imeytymis häiriö. Verikokeet ja viimestään gastroskopia (vatsa tähystys) paljastaa mistä kana pissii.
Mene siis ihmeessä tutkituttamaan vaivasi niin saat nuo vaivat loppumaan.;)

Kuulostaa ihan samalta vaivalta josta vaimo kärsi tuossa taannoin.

En muista mikä oli diaknoossi, mutta kauheat myrkyt se siihen ainakin sai. Käyppä tosiaan siellä lääkärissä.

Kokeileppa kanssa sellasia gefiluksen maitohappobakteeri juomia. Ovat sellaisia pieniä muovipurkkeja jotka myydään kuuden paketissa. Auttaa ainakin itsellä, herkkävatsainen kun olen.

Kreatiinin kanssa mulla kesti aikansa et vatsa alkoi sietään sitä. Heräsin yöllä monesti kun oli niin huono olo ja vatta kipee. Tulin 10min sitte salilta ja selkää ja vattoja tehdessä meinas laatta lentää monesti kun olin syöny pussin dumleja 1,5t ennen treenejä,mulla on tuon syönnin kanssa aika tarkkaa ettei treeni mee pilalle. Kofeiini on toinen jonka kanssa saa olla tarkkana. Mut sun kannattaa tosiaan kävästä lekurilla kun on muulloinki ku treenatessa kipeenä.

olin syöny pussin dumleja 1,5t ennen treenejä

Mulla menis tosta pakki ainaki sekasin. Käy nyt kuitenkin lääkärissä jos on pitempiaikasia ongelmia. Saataa olla joku allergia tai jotai :rolleyes:´

Kuulostaa samalta vaivalta jonka sain syötyäni vahvoja antibiootteja. Vatta kuralla ja oksennuksen maku suussa koko ajan. Lääkäri pyysi kakkimaan purkkiin, ja pienten tutkimusten jälkeen todettiin, että väärä bakteerikanta oli päässyt valloilleen vahvojen antibioottejen takia. Homma korjaantui toisilla antibiooteilla...

Maha aina sekaisin? Vai aina oksettaa? Vai molempia?

On olemassa eräs aika yleinen vaiva nimeltänsä ärtyneen paksusuolen oireyhtymä, johon ei ole mitään lääkettä.

Oireet pitää vaan sietää, koska ei ole mitään, joka siihen toimisi.

Se diagnosoidaan poissulkemalla muut vaihtoehdot pois. Tutkitaan laktoosi-intoleranssi, keliakia, allergiat, mahan tähystys ja paksusuolen tähystys. Jos ei mitään löydy, diagnoosi on se.

Epäsuorasti voi oireisiin auttaa lääkkeet, joiden sivuoireina on ummetus. Tuossa oireyhtymässä kun fyysisesti tapahtuu niin, että suoli supistelee ihan omaan tahtiin. Ja ummetuksessa se supistelu hidastuu.

Kannattaa mennä lääkäriin. Toi oksetusolo kuulostaa enemmän huolestuttavalta.

kannattaa ihmeessä mennä lääkäriin.mun yhellä tutulla oli heliko-bakteeri mahassa ja se laattas aina välillä.luuli ensin että ei siin mahas oo mitään muuta kuin ärtyny.pötsin tähystyksellä sitten selvis et bakteerihan se siellä ja sai siihen lääkkeet.maha parani.

Noniin, lekurissa on nyt sitten käyty. Tohtori epäili vaivaa vatsakatarriksi ja antoi siihen Nexium-nimisen lääkken, 2 viikon kuuri 1 tabletti päivässä. Jo muutaman päivän päästä olo pitäisi olla paljon parempi, jos ei olo parane ni ens keskiviikkona verikokeisiin jne. Mitään bakteeria ym. ei epäillyt, koska mahassa ei tuntunut kipua juuri ollenkaan kun sitä paineli, masun yläosassa todella vähän. Ja bakteerista tai vastaavasta olisi enemmän vaivoja, oksentelua enemmän ja sietämättömämpää mahakipua. Kerroin syöväni lisäravinteita, ja väitti vaivan johtuvan osaksi niistä koska masu joutuu liian kovalle rasitukselle niiden takia:eek:

Ja väitti vielä ettei niitä lisäproteiineja tarvitse syödä, hiilihydraatteja enemmin kuin proteiineja, niillä se lihas muka sitten kasvaa Minun painoiseni (vaivaiset 70kg) tarvitsee kuulemma lihasten kasvatukseen 100g proteiinia päivässä ja se on jo todella riittävä määrä:lol2:
No se on sen tohtorin mielipide enkä siitä välitä, välitän vain siitä että se antaa lääkettä jotta masu toimii normaalisti.

Uskon kyllä että mulla on herkkä vatsa ja kaikki lisäravinteet ei mulle sovi, varsinkaan jos ottaa paljon kerralla. Vaiva vähän paheni kun söin pussillisen Fastin Hera85, se ei taida mun masulle sitte sopia. Mutta pitää kokeilla kaikenlaisia jauhoja ja löytää se minkä masu sietää:whip:

Tästä päivästä alkaen koitan ottaa vielä enemmän proteiineja normaalista ravinnosta, ettei jauhoja tarttis sitte syödä paljoa ja onkelmat toivottavasti myös katoaisivat:)

Hmm, pitäsköhän munkin lampsia lekurille kun niin monena aamuna meinaa laatta lentää. Siis tosi paha olo, mahaan ei koske. Saa yrittää oksentaa, mitään ei kyllä suosiolla tule.. :confused:

Mulle diagnosoitiin pari vuotta sitten "erittäin lievä vatsakatarri" kun valittelin samoista oireista, sillon ei ruoka maistunut _pätkääkään_ siksi painoindeksi kävi jossain 15-16 hujakoilla. Ensimmäinen ohje oli että mene puhumaan psykologille mahdollisista stressinaiheuttajista yms. "päänvaivoista".
Oireet vähenivät aika tuntuvasti kun sanottiin että se johtuu vain "päästä", ei sitä aikaisemmin ottanu edes vaihtoehdoksi.:)

Kyllä mulle ruoka maistuu, nälkä on lähes normaalisti mutta sitte kun aattelee että masu on kuitenki syömisen jälkeen sekasin ni ei teekkää enää mieli syyä. :( Mutta asia toivottavasti korjaantuu lähipäivien aikana:)

Kyllä mullakin ne päänvaivat mielessä kävi, tohtori kysykin ekana että miten on stressitilanne. Päänvaivat oon saanu mietittyä pois, mutta kun sen jälkee oli masu sekasin ni sitte lekuriin ku mikään muu ei tuntunu auttavan.

jpm: Mee ihmeessä lääkäriin jos masuvaivat on pidempiaikasia ja "säännöllisiä". Se ei oo normaalia ni sillon on aika varmasti joku pielessä.

Kunhan tässä pääsee taas kunnolla syömään ja raudan kimppuun....:evil:

2 kertaa oon vasta ottanu eikä oo enää ollu niin paha olo. Viime yönä kyl heräsin 4 aikoihin siihen että oli paha olo.
Aamulla oli ihan vähän huono olo ja koko päivän ollu muuten hyvä olo. Eli pystyny syömää ihan hyvin:)

En tiä mihin vaivaan toi on, nimi on tarkasti Nexium esomeprazol ja lapussa lukee 1 tabletti päivässä kuurina 2 viikon ajan vatsakatarriin.
Ihan sama kunhan toimii:D

Mul on kans treenatessa tosi usein paha olo:( Syömisen kans on sellai ärsyttävä ongelma, et jos mä en syö mitään pitkään aikaan ennen treeniä, nii treenit ei okee taho mennä läheskään täysillä, ku on kokoajan ihan helvetillinen nälkä ja meinaa lentää tyhjänmahanlaatat. Sit taas jos mä syön jotain nii mun maha bugittaa aina kovien liikkeiden kohal (esim. kyykky ja mave).

Sit niinku sokerina pohjal mun treenit on alkanu maistuu todelliselta työltä. Mä aina koulus vaa venailen et pääsis himaa ja vois mennä reenaa, ulkomail mua aina vituttaa ku ei pääse reenaa kunnol ja jos on vaikka kuumetta, nii päivät käy todella pitkiks. MUTTA sit ku mä meen salille niin parin ekan liikesarjan jälkeen mun olo vaihtuu sellaseks "ei tekis yhtää mieli treenata, mut ku mä tääl nyt kerran oon nii kai se pakko on"-oloks. Kyl mä jaksan tehä aina sarjat kokonaan puhtailla toistoilla, mut se tuntuu vaa nii tylsältä.:curs: Pitäskö mun ottaa jotain hajusuolaa aina ennen treenejä?:rolleyes:

No itselläni on krooninen paksunsuolentulehdus, joka ei kyllä liity aiheeseen mitenkään (paitsi että jotkut roinaavat saavat kyseisen taudin).

Itsellänikin on ollut semmosta että herätessä aamulla suoraan oksentamaan vessaan. Sama juttu oli viime syksynä ja kesti pari kuukautta ja joka aamu! Vatsa tähystettiin ja kokeet otettiin, mitään ei näkynyt. Lääkäri käski sitten olla syömättä suuria annoksia ruokaa sekä vahvoja mehuja, sipulia ym. ennen nukkumaanmenoa - lisää mahahapon eritystä ja närästys voi aiheuttaa kyseisiä oireita. Sanoi lisäksi että mahaportti päästää mulla hapot nousemaan pitkin ruokatorvea, joka voi aiheutta tuon olon.
Nyt mulla on ollut viikon verran taas tota oksetusta niinkuin viime syksynä ja yhdistin sen kreatiinin aloitukseen. Eli siinäkö syy?

tuskin tämä nyt ylikuntoa on,mutta mulla vaikuttaa ylikunto melko samoilla oireilla.Tietysti jos tuo on jatkunut yli viikon oli tämä turha postaus.

Originally posted by Hippa
Auttaako Nexium?

Eikö Nexium ole närästykseen ja vastaaviin?
Protonipumpun estäjät kuten esomepratsoli ovat käyttökelpoisia myös gastriitin eli mahakatarrin hoidossa. Niillä saadaan nostettua mahan pH:ta estämällä mahahapon eritystä ja siten luodaan suotuisat olosuhteet gastriitin paranemiselle.

Originally posted by Hippa
Maha aina sekaisin? Vai aina oksettaa? Vai molempia?

On olemassa eräs aika yleinen vaiva nimeltänsä ärtyneen paksusuolen oireyhtymä, johon ei ole mitään lääkettä.

Oireet pitää vaan sietää, koska ei ole mitään, joka siihen toimisi.

Se diagnosoidaan poissulkemalla muut vaihtoehdot pois. Tutkitaan laktoosi-intoleranssi, keliakia, allergiat, mahan tähystys ja paksusuolen tähystys. Jos ei mitään löydy, diagnoosi on se.

Epäsuorasti voi oireisiin auttaa lääkkeet, joiden sivuoireina on ummetus. Tuossa oireyhtymässä kun fyysisesti tapahtuu niin, että suoli supistelee ihan omaan tahtiin. Ja ummetuksessa se supistelu hidastuu.

Kannattaa mennä lääkäriin. Toi oksetusolo kuulostaa enemmän huolestuttavalta.

Kyllä ärtyneen suolen saa rauhoittumaan. Lääkäriltä löytyy hyvät neuvot.

Back
Ylös Bottom