Huono olo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nekke
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa !

Saattaa olla vähän aiheen sivusta, mutta osaksi kuitenkin osuu kohdalleen:
Meikäläisellä tekee aamulla tosi yökköä. Ei voisi kuvitellakaan syövänsä mitään pariin kolmeen tuntiin heräämisen jälkeen. Vaikka nälättää, etoo todella pahasti. Jos saa itsensä pakotettua syömään, koko ajan on tunne että :urjo: . Syön sitten päivällä kun etominen on mennyt ohi.
Mutta, kun vatsa tulee melkein joka kerta kipeäksi kun syön jotain. Vartti-puolituntia syömisen jälkeen niin vatsaa kivistää. Rasvainen ruoka saa takuuvarmasti aikaan kivistyksen, (Silloin harvoin kun syön rasvaista, kuten pizzat ja juustot) mutta muuten ei ole mitään varmaa aiheuttajaa. Joskus riittää kun syö pelkän pikkujugurtin tai leivän, joskus koko ateriankaan syöminen ei aiheuta kipua ollenkaan. Keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia ei ole (keliakiatestiä ei ole tehty, mutta kun ei jokakerta leivästäkään kipuile...) Vatsa ja suolisto on ultrattukin, eikä mitään näy.
Lääkärit ei tiedä mistään mitään :curs: .
Koitan syödä säännöllisesti ja järkevästi, ja juon mielestäni riittävästi päivisin. Kahviakin oon koittanut vähentää, mutta sillä ei ole vaikutusta asiaan. Samoin kuin nenänvalkaisullakaan ;) .
Koko takkuaminen alkoi toissakesänä kun töissä piti hoitaa kahden lomalaisenkin työt omien töiden ohella, ja oli viimeisenpäälle stressi. Voisiko tämä olla vain jonkinnäköinen alitajuinen päällejäänyt stressireaktio ?
Onko kellään muulla vastaavaa ?
Että tietäisi mennä itse sanomaan lääkärille että tämä on... Toisaalta kun ei ole kuin aina silloin tällöin kipeä eikä muuta vaivaa ole, tuskin tähän henkikään menee... Jos vain antaisi olla...

Originally posted by JSmith
Vähän asiaan kuulumatonta mutta kuitenkin: kevään kiristelyssä käytän samantyylistä dieettiä eli paljon lihaa+öljyjä ja hiilareina vain salaatit, juurekset (ei peruna) tms., ja vatsa voi todella hyvin. Kuidun puute on ainoa mikä vähän vaivaa kun ruisleipää ei tule syötyä ja kasviksiakaan ei jaksa kilokaupalla laittaa ruoaksi.
Mä vedän sigun mukaisesti vähähiilarisella dieetillä ja kahta en vaihda: vehnäleseitä ja appelsiinin makuista sokeritonta Metamucil-kuitujauhetta. Jälkimmäistä en oo Suomessa nähnyt (Pakkis-nettikaupan pitäjät huomio!) mutta on tosi kuningastavaraa: kaloreita ei ollenkaan ja appelsiinin maku tekee heroista ja maitoprotskuista huomattavasti paremman makuisia. Itse tuotan tuota aina jos joku kaveri on jenkkilästä tulossa, ainakin Costcot ja varmaan GNC:t tuota siellä myyvät.

Linkki valmistajan sivuille. T-magista voi tuotteen nimellä etsiä protskureseptejä.

Nyt kun tämä ponnahti taas ylös, niin lisävinkkinä: Fiber one -murot (onkohan täällä nimellä All-Bran plus tai extra tai jotain). Joka tapauksessa, kuituja ~30 prosenttia. Maku pakkauspahvimainen mutta kun pistää makeutusainetta ja maitoa päälle niin voi kuvitella syövänsä tavallisia muroja.

Nuo on olleet vakkariaamupalan osa jo jonkun kuukauden, paljon mukavampi syödä jotain oikeaa ruokaa kuin ottaa kuituja paketista veden kanssa.

Metamucilia on kyllä hehkutettu vaikka missä, olisi sekin ameriikan ihme hauska nähdä.

Back
Ylös Bottom