Huono olo!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nekke
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Nekke
Vaiva vähän paheni kun söin pussillisen Fastin Hera85, se ei taida mun masulle sitte sopia. Mutta pitää kokeilla kaikenlaisia jauhoja ja löytää se minkä masu sietää:whip:

Tästä päivästä alkaen koitan ottaa vielä enemmän proteiineja normaalista ravinnosta, ettei jauhoja tarttis sitte syödä paljoa ja onkelmat toivottavasti myös katoaisivat:)

hera85.ssa on laktoosia ihan perhanasti. UFS:n Ultra-whey maustamattomana on mulla se mitä kestää. Kaakaota vaan sekaan niin eioo pakki sekasin.

Originally posted by maximillian
Kyllä ärtyneen suolen saa rauhoittumaan. Lääkäriltä löytyy hyvät neuvot.

Ei ole lääkärin neuvot ainakaan mua auttaneet.

Onneksi tilanne on rauhoittunut, kun pahimmillaan oli maha kuralla tauotta kaksi kuukautta putkeen.

Mulla on kans ongelmia noiden mahahappojen kanssa. En tupakoi, käytän vähän rasvaa, en syö kovinkaan paljon mausteita, en juo kahvia enkä teetä, en juo oikein limua, en käytä alkoholia, syön pieniä annoksia.. Ja silti närästää melkeen joka päivä.

No vähän on Nexiumilla helpottanu, päivällä ei enää syämisen jälkeen oo ku tosi harvoin huono olo, ja silloinkin tosi vähän.

Nyt tuntus sitte olevan jatkuvaa ja pahaa närästystä. Polttaa ruokatorvea, tai ainakin luulisin että ruokatorvea ja suussa on hapan maku, ja kuvottava olo.
Makuullaan on paljon pahempi poltto kun seisten. Ja aamulla on aika paha poltto ja kuvotus. Eli taitaa sulkijalihas aukeilla omia aikojaan ni pääsee masuhappoja takasinpäin :(

No lääkäriin meen taas perjantaina...:rolleyes:

No vähän on Nexiumilla helpottanu, päivällä ei enää syämisen jälkeen oo ku tosi harvoin huono olo, ja silloinkin tosi vähän.

Nyt tuntus sitte olevan jatkuvaa ja pahaa närästystä. Polttaa ruokatorvea, tai ainakin luulisin että ruokatorvea ja suussa on hapan maku, ja kuvottava olo.
Makuullaan on paljon pahempi poltto kun seisten. Ja aamulla on aika paha poltto ja kuvotus. Eli taitaa sulkijalihas aukeilla omia aikojaan ni pääsee masuhappoja takasinpäin :(

No lääkäriin meen taas perjantaina...:rolleyes:

Nexiumin pitäisi auttaa siihen närästykseenkin..

Mutta lääkäri on ihan hyvä idea!

olin syöny pussin dumleja 1,5t ennen treenejä
No ei tuo vielä mitään. Söin aikoinaan 400g karkkia noin 2h ennen treeniä ja olin ihan tukossa. :D Nostelusta ei tullut juuri mitään ja alkoi tulla huono olo, joten jätin väliin. Tyhmä temppu, mutta enpä koskaan enään erehdy syömään mitään tuollaista ennen treenejä. :thumbs:

Hippa: sama vika täällä, eli olen sairastanut ärtynyttä suolistoa nyt kuudetta vuotta (!!) eikä siihen auta mikään..:curs: Välillä maha kramppaa niin pahasti ettei pääse sängystä. Syömällä vähän kerralla ja välttämällä hiilareita, liikaa rasvaa ja esim. raakoja kasviksia sen saa jotenkin pysymään aisoissa. Reco2 palautusjuoma ei sopinut ollenkaan, Leaderin After sen sijaan tuntuu olevan ok.

Ainoa lääke mikä suolen karmeisiin kramppeihin auttaa on Litalgin, mutta siitä lähtee taju muutenkin moneksi tunniksi. Kaikki kuitulisät ja saatavilla olevat apteekkilääkkeet on kokeiltu, hain yhtä lääkettä jopa ulkomailta kun se ei Suomen markkinoille vielä ole saapunut...Mutta ei auta.

Viimeisimmässä Kauneus & Terveys -lehdessä kerrottiin, että myös masennuslääkkeitä voi koittaa ärtyvän suolen hoitoon, sillä ne vaikuttavat serotoniinipitoisuuksiin. Tämä välittäjäaine ei vaikuta ainoastaan aivoissa, vaan peräti 90 % serotoniinireseptoreista sijaitsee suolessa..

Olin pari vuotta sitten hiivasyndrooman hoitoon tarkotetulla dieetillä (tosi vähän hiilareita; söin pääasiassa lihaa, kanaa, kalaa ja vihersalaattia..) ja masu voi silloin tosi hyvin. Dieetti oli kuitenkin niin rajoittava, ettei sitä duunielämässä oikein voi noudattaa puhtaasti.

Ainoa mikä masua vähän rauhoittaa on liikunta.

Originally posted by pihlis
Hippa: sama vika täällä, eli olen sairastanut ärtynyttä suolistoa nyt kuudetta vuotta (!!) eikä siihen auta mikään..:curs: Välillä maha kramppaa niin pahasti ettei pääse sängystä. Syömällä vähän kerralla ja välttämällä hiilareita, liikaa rasvaa ja esim. raakoja kasviksia sen saa jotenkin pysymään aisoissa. Reco2 palautusjuoma ei sopinut ollenkaan, Leaderin After sen sijaan tuntuu olevan ok.

Mulla auttoi se, kun söin yhtä lääkettä, jonka sivuvaikutuksena monilla muilla oli ummetus. Mulla se ummettava vaikutus ilmeisesti auttoi tilannetta niin, että suoli rauhoittui.

Siinä vaivassahan suolisto supistelee ihan omaan tahtiin ja vähän ylikierroksillakin. Ummetuksessa taas supistelee liian vähän. Mulla tilanne tasoittui.

Nyt stressin myötä on taas ruvennut tulee oireita, mutta ei lähellekään sitä pahinta aikaa, jolloin tosiaan 2 kuukautta yötäpäivää maha kuralla.

Olin pari vuotta sitten hiivasyndrooman hoitoon tarkotetulla dieetillä (tosi vähän hiilareita; söin pääasiassa lihaa, kanaa, kalaa ja vihersalaattia..) ja masu voi silloin tosi hyvin. Dieetti oli kuitenkin niin rajoittava, ettei sitä duunielämässä oikein voi noudattaa puhtaasti.

Vähän asiaan kuulumatonta mutta kuitenkin: kevään kiristelyssä käytän samantyylistä dieettiä eli paljon lihaa+öljyjä ja hiilareina vain salaatit, juurekset (ei peruna) tms., ja vatsa voi todella hyvin. Kuidun puute on ainoa mikä vähän vaivaa kun ruisleipää ei tule syötyä ja kasviksiakaan ei jaksa kilokaupalla laittaa ruoaksi. Mutta mitään turvotusta ei ole, mahaan ei satu koskaan ja muutenkin on mukavan litteä olo, toisin kuin silloin kun ruokavaliossa oli pasta, leivät tms.

Jos sen noudattaminen ei olisi niin hankalaa (tulee kalliiksi ja työmaaruoka on kuitenkin aika hiilarivetoista eli omat eväät on ainoa vaihtoehto), niin jotain vastaavaa voisi jatkaa pidempäänkin.

Ärtyneen suolen saa kuntoon tällä:

http://wnet.suomi.net/kotisivu/kirsi.koskinen/

Ainoa siinä on se, että toi ei oikein sovi treenin kanssa yhteen. Itselläni on siis haavainen paksunsuolentulehdus ja olo oli loistava dietillä sen puol vuotta jonka jaksoin. Nyt syön tavallista ruokaa ja pierettää helvetisti aina ja vatsa löysällä ym. ollut jo kaks vuotta. Joka päivä :(
Hieman hiilariköyhää, muuten todella loistava dietti.

Pakko ottaa tää threadi taas esille...

Mulla on nykyään outo vaiva, jota kutsun iltakuvotukseks. Tässä nytkin kärvistelen ylhäällä, koska en saa unta johtuen kuvotuksesta. Iltakuvotus tulee joka ilta nukkumaan mennessä, kun on maannut sängyssä noin 15min.. Mua ei varsinaisesti okseta, närästä eikä vatsa ole muutenkaan enää viimeaikoina oireillut. Kuvotus on ainoa verbi jonka keksin oireelle, joka pitää minut ylhäällä kaiket yöt.

Tietoa mahdollisista syistä? :david:

Noniiiin, olin tässä melkein koko kesän treenaamatta, treenimotivaatio katosi ja samalla myös ravintopuoli meni perseelleen. Koko kesän tein töitä, ja söin mitä milloinkin ja olo oli melko hyvä. Sitten kun koulut alkoi, niin alko tulemaan refluksivaivoja, aika pahoja sellasia ja oon ollu nyt muutaman viikon sairaslomalla koulusta, tähystykseen pääsee vasta parin viikon päästä... :( Refluksivaivan lisäksi alkoi melkosen tuskallinen rintakipu, sydänfilmit ja keuhkokuvat ym. on katsottu ja silloin syyksi todettiin jonkinlainen rintakehän lihasten jäykistyminen. Tämän vaivan piti kadota itsestään pienen ajan kuluessa. Kipu ei oo hävinnyt mihinkään, tuntuu vaan pahemmalta ja useemmin. Silloin kun rintaan koskee, niin koskee myös selkään. Voiko selässä olevat vaivat säteillä rintaan ??
Salille tekis mieli mennä:) mutta en mee ennenkuin asia on selvitetty ja kunnossa. Lähdempä tästä taas lekuriin hakemaan sairaslomaa ja selvyyttä asiaan... :rolleyes:

Itselläni auttaa kun ei aamulla ota ruokailun pääle noita vitamiini ja kalaöljytabuja,jos ne ottaa aamulla niin huh huh mikä olo.
Voisi tietysti auttaa kun ei joisi alkoholia muutamaan viikkoon.

Originally posted by maximillian
hera85.ssa on laktoosia ihan perhanasti.

Olin juuri aikeissa mennä ostamaan kyseistä tuotetta, mutta laktoosiintoleranssin omaavana henkilönä taidan jättää sen väliin.. Onko jotain vastaavaa tuotetta "hylana"? Niin siis suhteellisen halpaa ja soijaan en koske.... Niin ja mistä sitä saa kehäkolmosen ulkopuolelta? Fastia 85 saa Prismasta hyvällä hintalaatu suhteella (26erkiä / 2kg).
P.S katsoin jo Search:illa... Enkä löytänyt muuta kuin, että kaikki maksaa PALJON, missä lukee non laktos... ja soijan....

Tähystys tehty. Ei ollu ihan tähän mennessä kokemuksista mukavin, mutta asia selvis. Ruokatorven alasulkijalihas on väljä ja hapot nousee ylöspäin. Vaiva on krooninen ja kestää koko elämän, joskus oireita ei oo juuri ollenkaan, joskus enemmän.
Hirmuisen listan sain mitä saa tehä ja ei saa tehdä, ja mitä saa syödä ja mitä ei..:rolleyes: Nyt pääsee taas reenaaman, mutta ravintopuoli pitäs saada kuntoon, ruokamäärät ja ajat kun on melko rajattuja...:itku:

Tähystys tehty. Ei ollu ihan tähän mennessä kokemuksista mukavin, mutta asia selvis. Ruokatorven alasulkijalihas on väljä ja hapot nousee ylöspäin. Vaiva on krooninen ja kestää koko elämän, joskus oireita ei oo juuri ollenkaan, joskus enemmän.
Hirmuisen listan sain mitä saa tehä ja ei saa tehdä, ja mitä saa syödä ja mitä ei..:rolleyes: Nyt pääsee taas reenaaman, mutta ravintopuoli pitäs saada kuntoon, ruokamäärät ja ajat kun on melko rajattuja...:itku:
Kaikki tähystykset on ihmiskidutusta. Miksi kukaan ei ole perustanut anarkististaryhmää joka kieltää tähystystoimenpiteet ja vaatii vaihtoehtoisia hoitotoimenpiteitä?

Hyvä kun vaiva selvis. Ja vielä parempi jos homman saa kuntoon. Kannattaa tosiaan alusta lähtien lähtä noudattamaan tarkasti niitä ohjeita joita saa. Se on hankalampi lähtä "kiristämään" otetta sitte myöhemmin, jos hommaa ei laita heti alusta asti raiteilleen.

Itse sairastan myös kroonista sairautta ja elämä on päällisinpuolin niinku ennenki, mutta kaikkeahan tämä rajoittaa.
Ja jos vain maltat, ni kannattaa keskittyä tietoisesti vähentämään stressaamista. Stressi nääs aiheuttaa lähes aina kaikkien kroonisten vaivojen pahenemista. Ainakin itseläni (nykyisin otan niin lunkisti kaiken, että naurattaa vain entinen ressaaminen).

Tsemiä myös reeneihin. Ei elämä lopu, vaikka vähän sairastaakin. Ainakin itse olen oppinut olemaan kiitolinen. Me niin monesti ajattelemme vain niitä asioita joita meillä ei ole. Mutta sairaudet opettaa meitä olemaan kiitollisia kaikesta siittä mitä meillä on!

Niih, ja kannattaa myös varoo ylikuntopeikkoo. Seki tahtoo aina pahentaa kaikkia oireita.
:thumbs:

Originally posted by saarnamies
Kaikki tähystykset on ihmiskidutusta. Miksi kukaan ei ole perustanut anarkististaryhmää joka kieltää tähystystoimenpiteet ja vaatii vaihtoehtoisia hoitotoimenpiteitä?

No ei se nyt niin kidutusta ole. Pahaltahan se tuntuu, samalta kun kuvois eikä mitään tuu ulos. Kyllä sen kärsii koska sillä selviää paljon :)

Turha stressaaminen pitää jättää pois, kunhan oppii sen tekemään. Kyllä tää elämä tästä jatkuu, joitain asioita vain pitää jättää pois tai tehdä eri tavalla. Täytyy opetella elämään sillä tavalla mikä itselle sopii. Kyllä tää tästä :thumbs:

Välillä maha kramppaa niin pahasti ettei pääse sängystä.

(tosi vähän hiilareita; söin pääasiassa lihaa, kanaa, kalaa ja vihersalaattia..) ja masu voi silloin tosi hyvin. Dieetti oli kuitenkin niin rajoittava, ettei sitä duunielämässä oikein voi noudattaa puhtaasti.

Eväiden kantaminen duuniin mahdotonta, jos pääset sillä eroon vaivastasi??

Olen nyt kohta pari kuukautta syönyt vähähiilihydraatisesti ja tarkemmin ajatellen eipä ole juuriaan ollut vatsavaivoja(mikä voi tietysti johtua muistakin asioista).

Nekke, muistathan aina välillä päivitellä fiiliksiäsi tänne.

Kaikkea hyvää sinulle. Koita kestää sen alasulkijalihaksen kanssa :)

Nimim. Vatsakatarri - laihtunut 5 kg/2 vko.

Back
Ylös Bottom