Huono olo todella helposti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guitar83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
e: sen verran voin sanoa ettei kaikkea kannata koittaa parantaa/lopettaa samalla. Ensin nyt treenit kuntoon, sen jälkeen voi katsella jos lopettais röökin jne.[/QUOTE]

Tohon sen verran että ite ainaki käytän punttausta usein myös tunteiden purkuun ja käsittelyyn, Esim vitutus , masennus jne jne :)
Joten käyttäisin treeniä varmaan apuna tupakan polttoonki ;)

Hienoa että lopetit tupakoinnin heti alkuunsa, mutta aika kovia väitteitä kaverilta joka on "pari kuukautta polttanut". Ketjun aloittaja on kuitenkin polttanut aktiivisesti 8 vuotta, ja kyllä siinä ajassa kehittyy oikeasti fyysinenkin riippuvuus.
Tarkalleen ottaen 4 kuukautta. Mutta se nyt ei oikeastaan liity tähän. Mulla on 3 tuttua, jotka on polttanut lähemmäs 30 vuotta, ja tukointi loppuin kuin seinään. Päättivät vaan että nyt loppui, ja niin tapahtui. Ylempänä joku sanoi lopettaneensa kahvinjuonnin ilman mitään riippuvuusoireita, vaikka ennen niitä oli ollut. Korvien välistä kiinni, niin se vaan on. Aivan sama mistä riippuvuudesta kyse.

Kyllä se vähän noin taitaa olla kun sikspäkki sanoi. Nyt sun on pakko juoda kahvia koska ilman sitä tunnet itsesi väsyneeksi. Se taas taitaa johtua siitä, että keho on tottunut siihen kofeiiniin eikä oikein tule toimeen ilman. Jos taas et olisi ikinä juonut kahvia, et sitä tarvitsisi etkä edes saisi siitä kummoisempaa boostia.

Ja ihan omalta kohdalta voisin heittää vähän karrikoidun päätelmän, että kahvin juonti ei voi olla hyvästä. Tällaiselle kofeiinia käyttämättömälle se nimittäin tekee jo yhdestä kupista ihan kamalan olon. Alkaa pyörryttämään eikä tee moneen tuntiin mieli syödä mitään.

Eiköhän se ole yksilöllistä miten kahvi, kofeiini ja ylipäätään piristeet vaikuttaa. Itse juon pari isoa kuppia aamulla ja illalla. Suurempi määrä rupeaa käymään vatsalle. Muuten en näe tuossa mitään ongelmaa, koska kahvi on hyvää ja piristää mua selkeesti aamulla ja ennen salia. Jos siitä kahvista tai kofeiinista ei mitään positiivista irtoa niin turha juoda. En mäkään kreatiinia käytä, mutta en ole väittämässä että ne vaikutukset olis teillä vaan henkisiä. :D

onko sulla ruokavaliossa jotain vikaa ? voisit jättää esim limut ja muut huonot aineet. mulla lähtee välillä kuonaaineet kropassa liikkeelle ja tulee huono olo ja laatta lentää :D

Tarkalleen ottaen 4 kuukautta. Mutta se nyt ei oikeastaan liity tähän. Mulla on 3 tuttua, jotka on polttanut lähemmäs 30 vuotta, ja tukointi loppuin kuin seinään. Päättivät vaan että nyt loppui, ja niin tapahtui. Ylempänä joku sanoi lopettaneensa kahvinjuonnin ilman mitään riippuvuusoireita, vaikka ennen niitä oli ollut. Korvien välistä kiinni, niin se vaan on. Aivan sama mistä riippuvuudesta kyse.

Niputat siis kaikki alkoholi,lääke,aine,- riippuvuudet samaan? Joo, morjesta vaan. Se päätös lopettamisesta lähtee itsestä, mutta eri aineiden aiheuttamat riippuvuusoireet voi olla aivan eri planeetalta jos verrataan johonkin tupakkaan tai kahviin.

En mäkään kreatiinia käytä, mutta en ole väittämässä että ne vaikutukset olis teillä vaan henkisiä. :D
Ei tainnu mennä pointti perille. Ne vaikutukset saattaa olla kovinkin oikeita, koska elimistö kaipaa kofeiinia siihen totuttuaan, eikä oikein toimi ilman. Tottakai kahvi silloin piristää. Siitä taas en ole varma saako siitä yhtään samanlaista vaikutusta jos et ole kofeiinia ikinä käyttänyt. Omalta kohdalta voin sanoa, että vaatii kuusi kofeiinitablettia, että alkaa minkäänlaista piristävää vaikutusta ilmetä ja useimmiten ennen tota tulee jo huono olo.

En siis yritä millään tavalla kyseenalaistaa kofeiinin piristävää vaikutusta, mutta sitä mieltä kuitenkin olen, että kofeiinia käyttämätön ei sitä vaikutusta niin hyvin havaitse ainakaan pienillä määrillä. Tätä voisi verrata siihen kun moni tupakoitsija tuntee, että treeni kulkee paremmin kun on juuri vetänyt röökin. Se ei johdu siitä, että tupakka on hyvästä, vaan siitä, että tupakoitsijan elimistö tarvitsee sitä röökiä silloin tällöin toimiakseen kunnolla. Samalla tavalla kunnon kofeiiniaddikti tuntee itsensä väsyneeksi jos ei saa kofeiinia.

Niputat siis kaikki alkoholi,lääke,aine,- riippuvuudet samaan? Joo, morjesta vaan. Se päätös lopettamisesta lähtee itsestä, mutta eri aineiden aiheuttamat riippuvuusoireet voi olla aivan eri planeetalta jos verrataan johonkin tupakkaan tai kahviin.
Alkoholi, lääkkeet, KAIKKI menee samaan syssyyn. Yksinkertaisesti se vaan on niin, että fyysinen riippuvuus on tarua. Jos nyt otetaan esimerkiksi vaikkapa tuo alkoholi ja lääkkeet; tunneriippuvuus, eli käytetään sen hyvän fiiliksen takia. Korvien välistä kiinni sekin siis.

Alkoholi, lääkkeet, KAIKKI menee samaan syssyyn. Yksinkertaisesti se vaan on niin, että fyysinen riippuvuus on tarua. Jos nyt otetaan esimerkiksi vaikkapa tuo alkoholi ja lääkkeet; tunneriippuvuus, eli käytetään sen hyvän fiiliksen takia. Korvien välistä kiinni sekin siis.
Juu, ja korvien välistä on kiinni huumeriippuvaisten vieroitusoireetkin. Ei ne muuten pahimmillaan olisi hengenvaarallisia, mutta ne vaan luulee että huumeista on vaikea päästä eroon. :wall:

Mutta kyllä se jotenkin näihin kevyempiin nautintoaineisiin, kuten kahvi ja tupakka sopii. Suurin osa kiinni korvien välistä jos ei meinaa irti päästä. Itse poltin viisi vuotta ja lopetin seinään, eli ei ole ihan pelkkä mielipide vaan vähän kokemusta mukana.

Back
Ylös Bottom