Ajattelin nostaa vähän tätä monelle tuttua aihetta, että josko löytyisi vielä jotain kokeiltavaa. Itselläni tulee huono olo jalkatreenissä 3/4 kerrasta. Olen kärsinyt tästä vaivasta useampia vuosia ja tuntuu että olen kokeillut melkeempä kaikkea..haluaisin reenata lujaa, mutta keho laittaa siihen stopin. Oireena on pahoinvointi, kasvojen kalpeus, silmän ympärysten tummuminen, kylmä hiki, tärinä ja hengitys ei tasaannu. Olo menee ohi reenin jälkeen noin puolessa tunnissa.
Teen jalkapäivänä yleensä hack-kyykyn, prässin ja sitten reiden ojennuksia ja koukistuksia. Joskus sietämättömin olo tulee vasta koukistuksien mukana tulleessa pumpissa, joskus taas kovien kyykky tai prässisarjojen jälkeen. Jotenkin kuitenkin yhdistäisin tuon maitohappoihin. Voi myös olla insuulinitasoista kiinni. Tai sitten jostain ihan muusta.
Olen kokeillut ruokailujen syklittämistä eri tavalla. Iso ruoka 2h ennen reeniä, 3h ennen reeniä, 4h ennen reeniä sekä erilaisia välipalavaihtoehtoja 60 ja 30min ennen reeniä. Hiilaria, pähkinöitä, pelkkä rahka, maltojuoma, ruisleipä ja näitä erilaisina yhdistelminä. Oon myös koittanut malto+aminohappodrinkkejä 1h, 30min ennen reeniä ja reenin aikana. En oo löytänyt mistään helpotusta. Jalkapäivinä syön samallain kuin muinakin päivinä ja epäilisin että nyt massakaudella hiilareita tulee tarpeeksi.. Jossain vaiheessa epäilin huonoa hapenottokykyä, mutta ainakin pyöräergometrin mukaan kunto olisi erittäin hyvä. Toki aerobista liikuntaa voisi lisätä.
Jotenki alkaa jo turhauttaan ja tekee mieli heittää hanskat tiskiin tän jalkapuntin kanssa ja siirtyä tekemään vaan koukistus-ojennus-laitteita. En kuitenkaan enää ole mikään ihan noviisi vaan 6 vuotta aktiivisesti harrastanut sälli ja silti ensimmäisiä salireenejä vetävät naisetki reenaavat lujempaa. Olisko jollain jotain vinkkiä mitä kannattais koittaa vielä? Hieroja sanoi että kuullostaa diabeteksen oireilta ja tätäkin on suvussa, mutta epäilen kuitenkin.
Kai olet beta-alaniinia ottanut ennen treeniä? Helppo, halppa ja ennen kaikkea TOIMIVA blokkaaja maitohapolle. Itse kärsin samasta ongelmasta, mutta eipä ole beta-alaniinin ottamisen jälkeen kertaakaan oksettanut. Ja mullakin ne oksetusolot oli jo 1 tai 2 jalkaliikkeen jälkeen. Tiedät varmaan jo 6v treeniuralla, mutta kuitenkin, esim. hackki 10x140 pompulla pohjasta on paljon kovempi rääkki kropalle, kuin todellisten voimien mukaan tekeminen esmes 10x120. Jos rasitusta väännetään koko kropalle epäpuhtailla liikkeillä, voi helposti ruveta jo se oksettamaan. Tämän huomasi joskus kun 1-jakoisella aikoinaan teki, sjmv+prässi ja molemmissa epäpuhtaat liikeradat ja helvetisti liikaa painoa omille voimille .