Huoltohinnat A4, V70 ja Passat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
25.4.2002
Viestejä
2 128
Ikä
48
Dieselistä siis kysymys ja vuosimalli alkaen 2002. Ymmärtääkseni audi on halvin huoltaa? Eli huoltovälit, hinnat, varsinkin isommat huollot, jotka on pakko tehdä merkkiliikkeissä ja maksaa maltaita, kiinnostaa. Ja jos jollakin on hiukkasen enemmän tietoa(mulla ei siis yhtään) niin vois samalla kertoa mallimuutoksista(ymmärtääkseni ainakin Volvossa myös huoltovälit vaihtuvat?), eihän sitä kehtaa vanhan korimallin autolla ajaa...

Ja sitten lastutus kyssäri: Lapin läänistä ei ilmeisimmin lastuja saa, mites Oulusta? Vai pitääkö käydä Mikkelissä saakka hakemassa kw:t?

No tulipa epäselvää tekstiä, no pannaan autokuumeen piikkiin...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan kysymyksenä, miksi lastuttaa kun voi tehdä sen "jälkiä jättämättä"? Itse ajattelin käydä keväällä hakemassa Doc Powerilta kilkkeet ja päivittää softan autoon.

Käy kurkkaamassa tosta josko olis vaihtoehto. Ton voi tilata kotiin ja ajella itte softan sisään ohjeiden mukaan. Lisäksi saat softan pois kun viet huoltoon ja talvella on mukavampi ajella kun ei oo niin pirusti voimaa etupyörillä.

Huoltokustannuksista en valitettavasti osaa sanoa juuta enkä jaata vaikka Volvolla olen viimeiset viisi vuotta ajellut. Kun uutena ostin, otin siihen huoltosopimuksen. A4 oli ennen Volvoa, mutta ei mun muisti kanna sinne asti (ja hinnatkin on aivan varmasti "tarkistettu" pariinkin kertaan sen jälkeen).

edit: pari kirotushäröä
 
Zone-sarja -42%
KimOla sanoi:
Jahas. On sitten autokuume iskenyt.:D Toivotaan ettei kumminkaan myyräkuume.

Joo ja vielä aika pahasti. Oli Oulun lastu 400 kalliimpi kuin Mikkelissä.

zerogain sanoi:
Ihan kysymyksenä, miksi lastuttaa kun voi tehdä sen "jälkiä jättämättä"? Itse ajattelin käydä keväällä hakemassa Doc Powerilta kilkkeet ja päivittää softan autoon.

Siis mites tuo käytännössä menee? Onko kova urakka?
 
Eli siis piuhat kiinni autoon ja ladataan ohjelma. No jos se noin menee niin enklare kan det inte bli. Alin linkki ei toimaa... On se vaan kyllä hintavahko, kun pelkän lastun saa asennettuna Mikkelistä 399, onko tuo lastu sitten kuinka paljon huonompi vaihtoehto? Olen aika varmasti laittamassa vm. 2003 Audi A4 ja siinä on vaan 101 hv, lastulla tulis 133 eli ei se talviajelu liene ongelma. Mites päästöt, meneekö siis katsastuksesta läpi?

Linkki:

http://www.streetturbo.fi/index1.htm
 
Volvo on perinteisesti ollut aika kallis huoltaa, kalliimpi kuin Eurooppalaiset kilpailijansa.
 
Krusifiksi sanoi:
Eli siis piuhat kiinni autoon ja ladataan ohjelma. No jos se noin menee niin enklare kan det inte bli.
Jep, juuri noin.

Krusifiksi sanoi:
Alin linkki ei toimaa...
Helvatti, tulee tolleen linkitettynä näköjään liikaa merkkejä tohon linkkiin. http://www.doc-power.com

Krusifiksi sanoi:
On se vaan kyllä hintavahko, kun pelkän lastun saa asennettuna Mikkelistä 399, onko tuo lastu sitten kuinka paljon huonompi vaihtoehto?
Ite ajattelin lähinnä että softan saa pois kun vie huoltoon. Volvolla ei olla kauhean innoissaan moisista virityksistä. Saattavat katkaista huoltosopparin joka on osoittautunut kullan arvoiseksi kun meikäläisen kotterosta on jouduttu aika paljon palikoita vaihtamaan.

Krusifiksi sanoi:
Olen aika varmasti laittamassa vm. 2003 Audi A4 ja siinä on vaan 101 hv, lastulla tulis 133 eli ei se talviajelu liene ongelma.
Ok, mulla kun on PPC:llä 299hp ja 408Nm etupyörillä niin lähtee kyllä lapasesta :(

Krusifiksi sanoi:
Mites päästöt, meneekö siis katsastuksesta läpi?
Oma kohtaista kokemusta ei siis vielä ole, mutta kaveri laittoi A4 1.8T:n tuon softan ja sanoi että leima tuli siitä huolimatta.
 
No minulla on -02 V70 D5 ja tuotu Saksasta kuukausi sitten.

Suomessa vaihdatin syylärin nesteet, jakohihnan, suomisoftan ja asennutin ajastimen lisälämmittimeen. Työt yhteensä muistaakseni 700€. Remmin vaihtoon kuuluu vesipumpun vaihto. Maksoi jotain 400€. Yli 100€ halvempaa mitä aikaisempaan autooni TDI Golffiin. Eli ihan varmasti ei Volkkari ja varsinkaan Audi ei ole halvempi. Suomisofta oli jotain 50€ ja ajastin maksoi yhteensä luokkaa 200€. Nesteiden hintoja en muista, tuskin niissä suurta eroa on.

Muut huollot voi kai teettää sitten muissa liikkeeissä. Merkkihuoltojen laatuhan lienee muutenkin pelkkää paskaa. Ainakin Volkkarihuolto ei saanut omasta autostani koskaan hommaa menemään putkeen, ja kuulopuheiden mukaan ei keneltäkään muultakaan. Ja samanlaista juttua olen kuullut myös Volvon huollosta.

Jos olisin alkuperäinen kysyjä, päättäisin auton kyllä ihan koeajojen perusteella. Audi ja Volkkari ovat aikas lailla samanlaiset autot. Itsellänikin oli vaakakupissa A6, Passatti ja V70. Audi ei tarjonnut mitään ekstraa Passattiin, paitsi aivan saatanan kalliit huollot ja varaosat. Passatissa taas on mukava 130hp TDI kone (älä ota V6:ta) ja neliveto. V70 taas oli ylivoimaisesti mukavin istua ja tuntui muutenkin hyvältä. Päädyin siis Volvoon. Mutta todellakin harkitsin vakavasti Passattia. Volvon hinnalla olisi saanut nelivedot ym. Mutta penkit ovat VAGeissa perseestä, eivät sovi minun 186cm runkoon. Siksi Volvo.

Sama minkä auton otat. Huolto vie rahasi. Ja jos jotain jää, niin häviät sen viimeistään autoa myydessäsi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse päädyin Audin ja Volvon välillä Audiin. Audi vain tuntui niin paljon paremmalta ja laadukkaammalta. Mutta Audissa on yksi TODELLA iso negatiivinen piirre: Sen huoltaminen. Tsekkaas vaikka tämä Audiforumin topicci:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=347

Audi-huollot Suomessa ovat maailman huonoimmat ja Audin maahantuojaa ei asia voisi vähempää kiinnostaa. Eli jos tuot maahan oman käytetyn ja siinä on vikaa- maksat siitä todella kalliisti. Sekä hermojen, että lompakon osalta.

Audihuolloille iso :david:
 
kodari76 sanoi:
Merkkihuoltojen laatuhan lienee muutenkin pelkkää paskaa. ... . Ja samanlaista juttua olen kuullut myös Volvon huollosta.
Jos asuu pk-seudulla, kannattaa kokeilla Volvon huoltamiseen Bilian City-huoltoa. Ainut huolto jossa ollaan oltu kiinnostuneita ja saatu asioita tehtyä. Kyseisessä paikassa korjaajasetä ottaa auton vastaan ja luovuttaa sen huollon jälkeen. Ei tartte jossain tiskillä kuunnella kolmannen osapuolen öhinöitä siitä ettei se tiedä mitä on tehty. Paras paikka jossa olen autoani huollattanut, vaan ei täydellinen...
 
kodari76 sanoi:
Suomessa vaihdatin syylärin nesteet, jakohihnan, suomisoftan ja asennutin ajastimen lisälämmittimeen.

Lähinnä tuo hihnanvaihto mietityttää, joku mulle kertoi että audi ja bmw ovat ketjulla, olisi siis tuo mahtihuolto poissa laskelmista. Käytetyn autonhan nyt voi raijata mille pajalle vaan, mutta ajatus tonnin huollosta närästää jo valmiiksi.

Kävin eilen kattelemassa audia ja saatanan myyjä raahas minut uuden passatin eteen kun haukuin passatin ulkonäköä. Kyllä muuttui mielikuva passatista kun näki uuden version, oli aika massiivisen oloinen pirssi. Hintaa varusteineen 2.0 Tdi:lle kertyis varmaan n. 45000 ja vaihtoautosta sais piristävät 7000 eli vaan 38 väliä... Neljän vuoden päästä jos olis maksettu siitä saattais saada 15 vaihdossa, mittarilukema olis noin 250 000 km. Taidanpa jättää uudet hyllyyn...
 
Krusifiksi sanoi:
Lähinnä tuo hihnanvaihto mietityttää, joku mulle kertoi että audi ja bmw ovat ketjulla, olisi siis tuo mahtihuolto poissa laskelmista. Käytetyn autonhan nyt voi raijata mille pajalle vaan, mutta ajatus tonnin huollosta närästää jo valmiiksi.

Audi on kyllä ihan VAGin TDI koneilla varustettu. Eli hihnat on. Golffiin maksoi hihnan vaihto 550€. Vaikka Audissa on sama kone, niin veikkaan että hintaan tulee pieni Audi-lisä. Audin isommissa TDI koneissa huollon hinta on luonnollisesti kalliimpi. Passattia kun katselin, niin kävin koeajamassa 2.5 V6 TDI:n (käsittääkseni Audi käyttää tätä ihan yleisesti?) Ei mikään erityisen sävähdyttävä kone, ja hihan vaihto kustantaa about 1000€.

Bemarilla on ketju. Mutta ei se hihna ole ainoa jota huolletaan. En tiedä Bemun hinnoista, mutta veikkaan sinunkin kyllä köyhtyvän kiitettävästi huollossa. Varsinkin merkkihuollossa. Ja varaosat maksavat silti - oli kyseessä merkkihuolto tai villi paja.

Jos tonnin huollot närästää, niin ehkä kannattaa suunnata katse pois Audeista ja Bemareista :hyper:
 
kodari76 sanoi:
Bemarilla on ketju. Mutta ei se hihna ole ainoa jota huolletaan. En tiedä Bemun hinnoista, mutta veikkaan sinunkin kyllä köyhtyvän kiitettävästi huollossa. Varsinkin merkkihuollossa. Ja varaosat maksavat silti - oli kyseessä merkkihuolto tai villi paja.

Kaverilla oli bmw 320 d, huoltoväli 30000, iso huolto merkkiliikkeessä 170 ja pieni 140. Pörhöllä kerrottiin audin huoltojen maksavan 250 ja 500, huoltoväli 30000, hihnasta eivät "muistaneet" mainita. Toisella tutulla on muistaakseni 02 bora, eka hihna vaihdettiin 90000 km:n kohdalla ja kokonaishuoltohinta oli 850. Sen jälkeen hihna olisi syytä vaihtaa 30000 km:n välein mikä kuulostaa enemmän ja vähemmän järjettömältä. Varaosien hinta ei tällä hetkellä kiinnosta, mutta kun ajaa 60000 vuodessa noilla huoltohinnoilla on väliä.
 
kodari76 sanoi:
Jos tonnin huollot närästää, niin ehkä kannattaa suunnata katse pois Audeista ja Bemareista :hyper:

Bemarin huolto oli itse asiassa yllättävän halpa, sen sijaan Volvon huolto perkeleellisen kallis. Tosin tyytyväisyyskyselyjen johdosta Volvon huoltohinnat ovat ymmärtääkseni pudonneet ja palvelu muutenkin parantunut.

FEDIT: Pelkät perushuollot olivat bemulla halvat, mutta mulla oli kummassakin E39:ssä samat tyyppiviat, eli siellä huollossa oltiin usein.
 
Percele sanoi:
FEDIT: Pelkät perushuollot olivat bemulla halvat, mutta mulla oli kummassakin E39:ssä samat tyyppiviat, eli siellä huollossa oltiin usein.

Joo siis nyt pitää erottaa huolto ja perushuolto toisistaan. Perushuolto on öljyjen vaihto ja ovisaranoiden rasvaus. Huolto on sitä, että viet autosi pajalle ja sedät soittaa tunnin päästä perään ja ilmoittavan MAFfin olevan paskana. Tai että vesipumppu pitää vaihtaa. Hinta arvio 600€. Kun haet auton, niin laskussa lukee 700€.

VAGeissahan tuo ölyjen vaihtokin on kallista, kiitos "longlife" öljyjen. Litra sitä ihmeainetta maksaa ainakin miljaardin. Öljynvaihdon onnistuminen onkin sitten jo tuurista kiinni.

btw. mitä bemuihin tulee, niin oletan että nyt puhutaan 5-sarjalaisista. Ja Audeissa A6 malleista?
 
kodari76 sanoi:
Passattia kun katselin, niin kävin koeajamassa 2.5 V6 TDI:n (käsittääkseni Audi käyttää tätä ihan yleisesti?) Ei mikään erityisen sävähdyttävä kone
Samaa muuten kaikki sanoo Volvon koneista. Ikinä ei ole koneista löytynyt ilmoitettuja tehoja. Parhaimpana esimerkkinä T4 ja "200" hevosta. Suorituskyvyn perusteella paremminkin 120...
Niinkuin huomaat, kokemuksia ja mielipiteitä löytyy joka suunnalta :D
 
Percele sanoi:
Bemarin huolto oli itse asiassa yllättävän halpa, sen sijaan Volvon huolto perkeleellisen kallis.
Volvosta en tiedä, mutta bemarin huoltaminen on halpaa. Tutulla on tuollainen 520 bemu (2002) ja sen huollot on puoli-ilmaisia siihen mitä on itse eri autoilla tottunut. Vanhemmissa malleissa voi asia tietenkin olla erikseen...
 
Fabio sanoi:
Samaa muuten kaikki sanoo Volvon koneista. Ikinä ei ole koneista löytynyt ilmoitettuja tehoja. Parhaimpana esimerkkinä T4 ja "200" hevosta. Suorituskyvyn perusteella paremminkin 120...
Niinkuin huomaat, kokemuksia ja mielipiteitä löytyy joka suunnalta :D

Niin siis ei mulla ole muuten mitään Volkkareita vastaan, 1.9TDI kone on varsin pirteä ja mukava ajettava. Mutta 2.5 litraisesta ahdetusta kutosesta saisi kyllä ottaa enemmän irti kuin 150hp. Tähän päälle vielä (huhu)puheet heikosta kestosta ja perkeleen kalliista huoltamisesta.

Sinänsä harmi juttu. Saksasta kun etsin nelivetopassatteja highlinenä, niin valtaosa oli juuri noita kammoamiani V6 koneita. Oli toki 1.9TDI:täkin muutama kappale, ettei siinä mitään.

En mene vannomaan käyttikö Audi tuota 2.5 V6 TDI:tä...Volvon nokallahan oli aikaisemmin Audin 2.5TDI ja se taisi olla viisipyttyinen? Mene ja tiedä sitten.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom