Huoltohinnat A4, V70 ja Passat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mää en tajua että miks nuihin dieseleihin(useimmissa malleissa) ei voida käyttää jakohihnan sijasta ketjua. se olisi todella paljon kestävämpi eikä tulisi saatanallisia kustannuksia autoilijoille huoltojen takia. merkki liikkeet osaavat kyllä hinnoitella nuo remmien vaihdot kohilleen:curs:. kyllähän se ketjukin joskus pitää vaihtaa mutta kyllä sillä kuitenkin sen 250-300tkm ajaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kövin volvot koeajamassa ja audi a4 on nyt ykkösvaihtoehto(tietty a6 jos "ilman saa"). Minä vuonna tuo kori ja koneet on viimeksi vaihtuneet? Tehoja on koneissa vaikka minkälaisia... Onko hihnanvaihto eroja?
 
Krusifiksi sanoi:
Kövin volvot koeajamassa ja audi a4 on nyt ykkösvaihtoehto(tietty a6 jos "ilman saa"). Minä vuonna tuo kori ja koneet on viimeksi vaihtuneet? Tehoja on koneissa vaikka minkälaisia... Onko hihnanvaihto eroja?

Eikös Audilta tullut uudet mallit tänävuonna? Varmasti hyviä autoja nuo Audit, eivätkä ruostu. Aikaisempi TDI Golffini ainakin kulki tiellä kuin juna, ja ohjaustuntuma aivan loistava. Veikkaan Audin olevan melko samanlainen. Volvo on sitten ihan erityylinen. Audeja ajetaan, Volvossa matkustetaan. Siitä voi sitten valita kummasta tykkää. Tosin V70 ja A4 ovat kyllä eri kokoluokan autoja, että niiden vertaaminen on vähän hankalaa muutenkin.

Ei kai niitä koneita niin montaa ole Audiinkaan tarjolla? Itse suosittelen ehdottomasti 130hp 1.9TDI PD:tä. Ja automaattilaatikolla totta kai. Ole tarkkana että tulee automaatti-ilmastointi! Hihnanvaihto on 90tkm välein, tosin taitaa -02 mallissa tulla jo iän puolesta hihnanvaihto vastaan, olettaen että se pitää 4 vuoden välein uusia.
 
Ehkä Ace haki sitä, että vaikka ne osat nyt ovat ihan samat niin Audin logolla leimatut maksavat enemmän kuin VW:n logolla varustetut? Siis noin merkkiosissa ainakin.
 
JohnnieC sanoi:
Ehkä Ace haki sitä, että vaikka ne osat nyt ovat ihan samat niin Audin logolla leimatut maksavat enemmän kuin VW:n logolla varustetut? Siis noin merkkiosissa ainakin.
niissähän on audin/vw:n logot monissa osissa, siis tulkoot se sitten audiin tai volkkariin. oletetaan että on 2identtistä osaa. sanot että olet audin omistaja, niin luuletko sen maksavan enemmän kuin jos sanoisit olevasi volkkarin omistaja:D

nuita tehoja saa näppärästi nuihin vag autoihin kun laitattaaa lastun ja jos se ei riitä niin vaihattaa suuttimet niin alkaa löylyjä tulemaan koneeseen. 90heppasesta saa helposti n130heppasen ja 110 heppasesta>>>>n150hv.

OT: kodari, mikä golffi(4koppanen?) sulla oli ja oliko paljon vikoja autossa? itseäni nimittäin kiinnostaisi tuo IV koppanen golffi.
 
Zone-sarja -42%
Voi olla, tosin anekdoottina tarvitsee sanoa että kuulemma a3:n sivupeili olisi kustantanut parisataa vs sama peili golffiin satasen.

tiedä sitten, itsellä vag:n halvimpia merkkejä ja 10 vuotta vanha niin ei tarvi stressata kalliilla osilla :D
 
neutraali sanoi:
nuita tehoja saa näppärästi nuihin vag autoihin kun laitattaaa lastun ja jos se ei riitä niin vaihattaa suuttimet niin alkaa löylyjä tulemaan koneeseen. 90heppasesta saa helposti n130heppasen ja 110 heppasesta>>>>n150hv.

Ihan sivuhuomatuksena: Polleja saa kyllä lisää, mutta muut osat (kuten jarrut ja iskarit/jouset) saattaa olla reippaasti paskemmat. Eli jos tuon tekee, niin ei voi mainostaa autoa alkuperäisenä 150 heppasena, koska siinä 150 heppasessa mallissa on ollut alunperin muutakin parempaa kilkettä.
 
Uncle Sam sanoi:
Ihan sivuhuomatuksena: Polleja saa kyllä lisää, mutta muut osat (kuten jarrut ja iskarit/jouset) saattaa olla reippaasti paskemmat. Eli jos tuon tekee, niin ei voi mainostaa autoa alkuperäisenä 150 heppasena, koska siinä 150 heppasessa mallissa on ollut alunperin muutakin parempaa kilkettä.
so? silti heppoja saa helposti, se oli pointti.
 
neutraali sanoi:
OT: kodari, mikä golffi(4koppanen?) sulla oli ja oliko paljon vikoja autossa? itseäni nimittäin kiinnostaisi tuo IV koppanen golffi.

Mulla oli Golf IV TDI PD 74kW vm. -02 variantti ja se oli trendline varustuksella. Ei siinä suuria vikoja ollut. Jarrukytkin meni päivää ennen kuin auton myin (siis se mikä pistää jarruvalot päälle/pois jne.) Maksoi jotain kymppejä korjata. Muuta vikaa siinä ei ollutkaan. Moni sanoo että ilmamassamittari menee paskaksi koko ajan, mutta ei mulla ainakaan ollut sitä ongelmaa. Liikkuu kaupungissa näppärästi ja maantiellä tosi hyvin. Käytännön tehoja on aivan eri tavalla mitä 1.6 bensapannussa. Mietin kyllä lastuttamista, mutta se sitten jäi tekemättä.

Kannattaa ottaa se 96kW malli, se on jo aika rivakka liikkumaan. Sporttipenkit ovat aivan ehdottomat. Samoin vakkarisäätimet ja keskikyynärnojat ovat IMHO pakolliset varusteet. Ne kun on (plus ilmastointi) niin alkaa matka maistumaan.

Se Golffi kävi vaan pieneksi kun tuli muksu. Golffin takapenkillehän ei normaali ihminen mahdu, ellei edessä istu ihan pygmejä. Kun turvaistuimen pisti takapenkille paikalleen, niin esim. meikä ei mahtunut enää vänkärinpenkille. Mutta tavaratilaa oli variantissa hyvin, lastenrattaat meni heittämällä tupaan ja kauppakassit perässä.

Golffi kulutteli kaupungissa semmoista 7 litraa, maantiellä meni jotain 5-5.5 litraa sadalla. En aja mitenkään kevyesti, joten siksi ehkä kulutti enemmän. Hassu juttu muuten, että nykyinen D5 kuluttaa vähemmän :confused:

Jaa niin. Huollot oli Golffiin ihan saatanan kalliita. Ja huollon laatu perseestä. Aina jäi jotain korjaamatta. Remmin vaihdon jälkeen oli turbon letkut irti. Eikun takaisin. Nostivat auton pukille, ja käsijarrun vaijeri jäi auton ja pukin väliin. Auto meinasi tipahtaa kun se oli niin kierossa. Jarruvaijeri irtosi ja -ding- kuului kun joku holkki lensi kuikkaan. Sitä sitten etsittiin aikamme korjaamosta. Takaa meni iskarin roiskesuoja paskaksi. Tunti meni että saivat letkut paikoilleen. Kävi joku vanhempi asentaja sanomassa että auto on väärin nostettu. Työkaverilla sama juttu, hirveä klommo auton pohjaan kun eivät saaneet autoa ylös. Toiselta tutulta meni öljynvaihdossa kuskin ovi vaihtoon. Joku apina peruutti auton ulos tallista ovi auki ja ovi jäi halliin ja auto pihalle. Ja kolmannella tutulla kattoa jouduttiin maalaamaan. Oli ruuvari tipahtanut auton katolle (mistä?!). Meni maku merkkihuoltoon. Mutta periaatteessahan Volkkaria voisi huollattaa myös Skoda liikkeessä, jos niiden laatu on parempi. Eikä se auto niin mystinen ole, etteikö sitä muuallakin huollettaisi.
 
Krusifiksi sanoi:
Kövin volvot koeajamassa ja audi a4 on nyt ykkösvaihtoehto(tietty a6 jos "ilman saa"). Minä vuonna tuo kori ja koneet on viimeksi vaihtuneet?
-05 tuli tää uus malli, niinkuin tuossa aikaisemmin todettiin. Sitä ennen kori vaihtu A4:ssa 2001. A6:sta ei oo muistikuvaa..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaisiko joku pistää faktaa audi a4:sen (98- 1.9tdi) tarvittavista huolloista, eli missä vaiheessa pitää mitäkin huoltaa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom