neutraali sanoi:
OT: kodari, mikä golffi(4koppanen?) sulla oli ja oliko paljon vikoja autossa? itseäni nimittäin kiinnostaisi tuo IV koppanen golffi.
Mulla oli Golf IV TDI PD 74kW vm. -02 variantti ja se oli trendline varustuksella. Ei siinä suuria vikoja ollut. Jarrukytkin meni päivää ennen kuin auton myin (siis se mikä pistää jarruvalot päälle/pois jne.) Maksoi jotain kymppejä korjata. Muuta vikaa siinä ei ollutkaan. Moni sanoo että ilmamassamittari menee paskaksi koko ajan, mutta ei mulla ainakaan ollut sitä ongelmaa. Liikkuu kaupungissa näppärästi ja maantiellä tosi hyvin. Käytännön tehoja on aivan eri tavalla mitä 1.6 bensapannussa. Mietin kyllä lastuttamista, mutta se sitten jäi tekemättä.
Kannattaa ottaa se 96kW malli, se on jo aika rivakka liikkumaan. Sporttipenkit ovat aivan ehdottomat. Samoin vakkarisäätimet ja keskikyynärnojat ovat IMHO pakolliset varusteet. Ne kun on (plus ilmastointi) niin alkaa matka maistumaan.
Se Golffi kävi vaan pieneksi kun tuli muksu. Golffin takapenkillehän ei normaali ihminen mahdu, ellei edessä istu ihan pygmejä. Kun turvaistuimen pisti takapenkille paikalleen, niin esim. meikä ei mahtunut enää vänkärinpenkille. Mutta tavaratilaa oli variantissa hyvin, lastenrattaat meni heittämällä tupaan ja kauppakassit perässä.
Golffi kulutteli kaupungissa semmoista 7 litraa, maantiellä meni jotain 5-5.5 litraa sadalla. En aja mitenkään kevyesti, joten siksi ehkä kulutti enemmän. Hassu juttu muuten, että nykyinen D5 kuluttaa vähemmän
Jaa niin. Huollot oli Golffiin ihan saatanan kalliita. Ja huollon laatu perseestä. Aina jäi jotain korjaamatta. Remmin vaihdon jälkeen oli turbon letkut irti. Eikun takaisin. Nostivat auton pukille, ja käsijarrun vaijeri jäi auton ja pukin väliin. Auto meinasi tipahtaa kun se oli niin kierossa. Jarruvaijeri irtosi ja -ding- kuului kun joku holkki lensi kuikkaan. Sitä sitten etsittiin aikamme korjaamosta. Takaa meni iskarin roiskesuoja paskaksi. Tunti meni että saivat letkut paikoilleen. Kävi joku vanhempi asentaja sanomassa että auto on väärin nostettu. Työkaverilla sama juttu, hirveä klommo auton pohjaan kun eivät saaneet autoa ylös. Toiselta tutulta meni öljynvaihdossa kuskin ovi vaihtoon. Joku apina peruutti auton ulos tallista ovi auki ja ovi jäi halliin ja auto pihalle. Ja kolmannella tutulla kattoa jouduttiin maalaamaan. Oli ruuvari tipahtanut auton katolle (mistä?!). Meni maku merkkihuoltoon. Mutta periaatteessahan Volkkaria voisi huollattaa myös Skoda liikkeessä, jos niiden laatu on parempi. Eikä se auto niin mystinen ole, etteikö sitä muuallakin huollettaisi.