"Hunajasta tehoa urheiluun"

Elikkäs huomasin netissä artikkelin hunajasta. http://www.hunaja.net/hunajasta_tehoa_urheiluun/

Oheisessa artikkelissa oli ohje itsevalmistettavaan hunajaurheilujuomaan jonka resepti on:
2 reilua ruokalusikallista kotimaista hunajaa
0,3 dl vastapuristettua sitruunamehua tai sitruunamehutiivistettä
¼ tl suolaa
9 dl vettä

Mitä mieltä olette? Onko tälläisen valmistaminen ihan turhaa vai olisiko juomasta hyötyä? Olen nyt pari kertaa ottanut puoli litraa janojuomaksi salille ja reenin jälkeen palkkarin vielä joten en tällä palkkaria olisi korvaamassa, mutta janojuomana tämä varmaan olisi kataboliaa ehkäisevä? Hyvänmakuista tämä ainakin on. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos treeni kestää joku 1-2h niin ei tarvii mitään juoda sen aikana "katabolian estämiseksi". riittää että syö sopivasti proteiinia ja hiilihydraattia ennen treeniä

Jos treeni kestää joku 1-2h niin ei tarvii mitään juoda sen aikana "katabolian estämiseksi". riittää että syö sopivasti proteiinia ja hiilihydraattia ennen treeniä

Kortisolia alkaa syntymään kehossa jo noin 50min reenin jälkeen, että jos meinasit salilla vääntää sen 2tuntii ni mä ainakin suosittelen.

Mitä eroa sitten on juoko salilla iha vettä vai jotai hypersupersekotuksia? Ite vedän iha pelkkää vettä sen verran ettei kurkkua ala kuivata, treenin pituus n. 1,5h :)

Kortisolia alkaa syntymään kehossa jo noin 50min reenin jälkeen, että jos meinasit salilla vääntää sen 2tuntii ni mä ainakin suosittelen.

Pakko hieman nussia nyt, mutta riippuuhan se treenistäkin. Ja ennen kaikkea kyllä siitä mitä on syöty ennen treeniä. Jos lataan kilon irtokarkkeja 5min ennen treeniä, niin todennäköisesti pysyy kortisolitasot matalalla.

Itsellä on käytännöllisistä syistä ongelmana tuo ennen reenejä syönti. Nopean välipalan ehdin syömää ennen reeniä, varsinkin tiistaisin ja torstaisin on reenejä edeltävänä välipalana vain banaani, jotta ehtisin salille ennen mummujumppia. Ja kun ei nyt ole kyse siitä kumpi on helpompi ottaa vettä hanasta vai tehdä tuollainen. Kysymys onki siis onko tuosta vettä enemmän hyötyä? Ja mitä miinuspuolia mahdollisesti olisi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom