Hulluna leipään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fen
  • Aloitettu Aloitettu
.. ja nykyään krapula parantuu kuivalla käntyllä.

Tämä on muuten jännä, ei yleensä milloinkaan tee kunnon ruisleipää niin kovasti mieli kun pikkukrapuloissaan (liian tujussa krapulassa kun ei pysty juuri syömään..) Maistuu kyllä aivan taivaalliselle kun saa jyrsiä sitä (jälkiuuni)leipää tukka pystyssä silmät harittaen limukkapullon kera. :kuola:

Oottekos maistanu Fazerin uutta Oululaisen jälkiuunipala ruisleipää!? Ei juuri voi leipä tuosta parantua!
tuota pitää kyllä hankkia ensitilassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
se on totta, että 100% ruisleipää on aika harvassa.. Bongasin s-marketista semmosta sataprosenttista leipää nimeltänsä outilan maalaisruislimppu. se on jees ja voi myös paahtaa.. tietääkö muut mitään 100%ruisleipää?

se on totta, että 100% ruisleipää on aika harvassa.. Bongasin s-marketista semmosta sataprosenttista leipää nimeltänsä outilan maalaisruislimppu. se on jees ja voi myös paahtaa.. tietääkö muut mitään 100%ruisleipää?

Näkkärit on ainakin yleensä 100% ruista. Ja omasta mielestä herkkua. Jotku jälkiuunileivät ovat myös hyvin ruisvoittoisia.

Ruisleipä - nam!:haart: Etenkin Vaasan ruispalat tuoreena. Ja se on tosiaan hyvä konsti, että pakastaa leivän samantien ja sitten aina tarpeen mukaan sulattaa. Tosin mikrossa sulatettaessa menee helposti kovaksi reunoista, joten oon yleensä jo edellisenä päivänä nostanut huoneenlämpöön sulamaan. Aika perusssettiä mullakin leivän päällä on: juustoa, salaattia, kalkkunaleikkelettä, tomaattia, kurkkua... Ja sitten niitten tomaattien ja kurkkujen päälle on ehdottomasti ripoteltava Herbamarea, tulee ihan mielettömän hyvää!:kuola:
Myös raejuusto ja banaani-yhdistelmä on aivan ihana leivän päällä, vaikka joskus sellasta syödessäni oonkin saanut vähän kummastuneita ja kysyviä katseita!;)

Dieetillä mulla ei oikeastaan olekaan ikävä mitään muuta kuin tuota ruisleipää.:itku: Tai saapihan sitä syödä, mutta ei tosiaankaan niin paljon kun haluais!

Ruisleipä! Ja myöskin ohraleipä tuoreena:kuola:

Salosen leipomo ainakin tekee sellaista, reikäleipää siis, joku muukin oli mutten nyt muista.

Pirkka kuituleipä on aika hyvää ruisleipää, myöskin kohtuu vähä kalorista 170 Kcal / 100 g. Maku tosiaan ainakin omaan suuhun erittäin maukas.

Leipää olen aina syönyt paljon, en tiedä mitään niin hyvää kuin iskee ketsuppia ja juustoa ruisleivän päälle ==> mikroon niin kauan että juusto sulaa mukavasti ==> leipä naamaarin. Joskus pahimpina päivinä voinut mennä tyyliin paketti ruisleipää tunnin sisään tj :S

tuore ohrarieska on parasta, mutta harvoin sitä tulee syötyä. näkkäriä,ruisleipää ja varras leipiä tulee syötyä.

ruispalat on huippuja. tulee syötyä joka päivä. voita, juustoa ja makkaraa ja vielä kylmää maitoa. ei ateriat paljoa parane :kuola:

Euroshopperin ruisleipä. Enempää tässä ei tarvitsekkaan sanoa. Sanotaampa kuitenkin että 69c 500g, pelkän voin kera aivan taivaallista. Myös kinkku-kurkku-aamupalajuusto combo on :rock: Huonona puolena voisi mainita koostumus, joka avattuasi "paketti" puolessa päivässä muuttuu hyvin karkeaksi soraksi, muistuttaa lähinnä pupu sontaa. Eli pitää melkein vetäistä se 500g keralla...

Ruispalan päälle 1/2 purkkia tonnikalaa ja juustoa. Lämmitetään mikrossa niin että juusto sulaa.:kuola: Aurajuustoa ja oreganoa voi lisätä vielä mausteeksi:kuola::kuola:

Tuoretta ruisleipää (esim ruissydän), maksamakkaraa, kalkkunaleikkeitä ~4siivua, salaatinlehti, pari juustosiivua, tomaattia ja kurkkua. Voi :kuola: kun on hyvää :kuola:. Siinä on mun karkinkorvike. Niin, ja kylymää maitua isoo lasillinen :D.
(hiilarikarsinnan takia edellisestä leivästä on 86,5h :( )

Kaikki moniviljasämpylät yms. tuoreena, niitä voisi mättää melkein kilotolkulla. :kuola:

Erityinen heikkous on kyllä Vaasan vehnälese-paahtoleipä. Koko paketti menisi kerralla, mutta turvotus on tässä tapauksessa leivän ahmimisen krapula.

Ruisleipä mieluiten kovana ja sitkeänä.

Olen jo lähes puolentoista vuoden ajan leiponut itse kaiken syömäni leivän (taikinajuurella täysjyväruisjauhoista ilman vehnäjauhoa ja hiivaa :) ). Sitä on mennyt noin 15 kiloa kuukaudessa. Lisäksi syön päivittäin mm. ison annoksen ruispuuroa ja mysliä (kuidun saannin luulisi olevan kunnossa :D).

Nyt vähennän leivän syöntiä 40%, kun pitää saada lihat paremmin esille :thumbs:

Mikä vain tuore vaalea leipä, mutta varsinkin Ranskanleipä, Arinarievä tai Fazerin Puolen kilon vehnäleipä... Päälle rasvaa ja lauantaimakkaraa :kuola:

Nämä olikin noin 24 vuotta mun pääasiallinen välipala tai ateriankorvike.. :)
Pariksi vuodeksi siirryin täysin ruisleipään, mutta kyllä nykyään syön myös ihan vaaleata leipää. Tosin, korvannut rasvan ja lauantaimakkaran juustolla ja kinkulla, niin vähän laadukkaampaa ravintoa aamiaisella tms...

Tunnustan itseni myös suureksi leipä faniksi ja sitä menisi vaikka kuinka paljon päivässä. Osaako joku silti sanoa, että miten paljon ruisleipä sopii yleensäkin kovasti salilla käyvän henkilön ravintoon? Voiko pääsäntöisesti esim. jonkun välipalan korvata ruisleivillä? Lisäksi, olen kuullut ettei leipää kannattaisi kovin myöhään ennen nukkumaan menoa syödä, koska siinä on niin paljon hiilareita. Mitään perää?

Tunnustan itseni myös suureksi leipä faniksi ja sitä menisi vaikka kuinka paljon päivässä. Osaako joku silti sanoa, että miten paljon ruisleipä sopii yleensäkin kovasti salilla käyvän henkilön ravintoon? Voiko pääsäntöisesti esim. jonkun välipalan korvata ruisleivillä? Lisäksi, olen kuullut ettei leipää kannattaisi kovin myöhään ennen nukkumaan menoa syödä, koska siinä on niin paljon hiilareita. Mitään perää?

Itse olen tiputtanut nyt 17kg 2,5kk ja syönyt treenipäivinä (4x viikossa) n. 8 palaa leipää.
Välipäivinä olen pitänyt (3x viikossa) vähähiilarisen ja silloin ei palakaan.

Hyvin toimii ja leivällä nimenomaan on helppo luoda noita tarvittavia kalori ja hiilari vaihteluja eikä ole tullut stoppeja dieetillä koska elimistö ei huomaa dieetillä olevansakaan.
Rasvaa pitää tosin saada myös sopivasti ettei rasva-aineenvaihdunta pysähdy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom