hulkin tulokset

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Originally posted by Hulkki
Enpä menisi sanomaan. On mulla kaiketi keskivertoa paremmat geenit fysiikkapuolella mutta ei mun lahjat siltikään riittänyt edes nuorten SM-kisoja varten kehonrakennuksessa. Siinä mielessä laji onkin maailman kovin, että pelkästään perintötekijät tekevät mahdottomaksi edes (kansalliselle) kilpatasolle pääsemisen noin 95-99 prosentille väestöstä.
Mutta eikö isoksi voi kasvaa? Eikö esim. Nasseri ollut alunperin aika ruipelo?

Sullahan on aikaa vielä kasvaa, kun ikää on vasta 21vee. Sanoisin itse että ilman sitä sitoutumista lajiin ei kerta kaikkiaan voi päästä huipulle, se on ensimmäinen juttu mitä vaaditaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by Hulkki
Siinä mielessä laji onkin maailman kovin, että pelkästään perintötekijät tekevät mahdottomaksi edes (kansalliselle) kilpatasolle pääsemisen noin 95-99 prosentille väestöstä.
Tarkoitatko kilpatasolla sm-kisoihin lavalle pääsemistä vai sijoitusta mitaleille? Ja siis ilman anabolisten aineiden käyttöä vai?

Hulkki: Kasvatatko nykyisinkin sarjapainoja jatkuvasti vai keskitytkö vain tekemään liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja väsyttämään lihaksen ihan finaaliin painoista välittämättä? millanen on muuten voimatasosi tällä hetkellä?

Originally posted by IJK
Tarkoitatko kilpatasolla sm-kisoihin lavalle pääsemistä vai sijoitusta mitaleille? Ja siis ilman anabolisten aineiden käyttöä vai?
Lavalle pääsemistä ylipäätänsä. Ilman anabolisia tietysti, ei nyt tuolla tasolla homma vielä ole roinista vaan ihan puhtaasti lahjakkuudesta kiinni. Nyt sentään ymmärrän tuon, aiemmin vielä uskottelin itselleni että mäkin olisin voinut voittaa nuorten SM-kisat jos vain olisin rojutellut kuin JJJ. Kaikki haluavat uskoa että joku toinen on kovempi vain sen takia että tämä vetää roinaa, eikä kukaan halua myöntää että oikea syy on vain se että kaverilla on paremmat geenit.

Originally posted by pååtta
Hulkki: Kasvatatko nykyisinkin sarjapainoja jatkuvasti vai keskitytkö vain tekemään liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja väsyttämään lihaksen ihan finaaliin painoista välittämättä? millanen on muuten voimatasosi tällä hetkellä?
En mä ole kasvattanut sarjapainoja pitkään aikaan viimeistä 4 kuukautta lukuunottamatta; treenasin joku 2 vuotta ihan fiilispohjalta pumpaten. Nyt kun tuo juniori-ikäraja meni umpeen (ja sitä myöten kisahaaveet) olen alkanut taas rakentaa sarjapainoja. En kuitenkaan tee mitään voimatreeniä, vaan voimapohjaista kehotreeniä.

Tulokset ovat vielä niin säälittäviä etten todellakaan aio niitä tänne postittaa. Mutta ylöspäin pusketaan. :thumbs:

Hulkki sanoi:
En mä ole kasvattanut sarjapainoja pitkään aikaan viimeistä 4 kuukautta lukuunottamatta; treenasin joku 2 vuotta ihan fiilispohjalta pumpaten. Nyt kun tuo juniori-ikäraja meni umpeen (ja sitä myöten kisahaaveet) olen alkanut taas rakentaa sarjapainoja. En kuitenkaan tee mitään voimatreeniä, vaan voimapohjaista kehotreeniä.

Tulokset ovat vielä niin säälittäviä etten todellakaan aio niitä tänne postittaa. Mutta ylöspäin pusketaan. :thumbs:
Ei ne sarjapainot nyt kauheen huonot voi olla. Olet kuitenkin sen verran iso. Kuinka paljon kyykystä menee? Sen voisit kertoa :)

Tino99 sanoi:
Ei ne sarjapainot nyt kauheen huonot voi olla. Olet kuitenkin sen verran iso.
Sarjapainot on aina huonot, siis verrattuna maksimiykköseen. Mulla on ihan tolkuttoman huono sarjakestävyys; esimerkiksi kun 18-vuotiaana syväkyykky-ykkönen oli 200-220 kilon luokkaa (helppo ykkönen 200 kilolla vyön ja polvenlämmittimien kanssa) sain jalkatreenissä 140 kilolla hikisesti neljä nelosta.

Kuinka paljon kyykystä menee?
En osaa enää sanoa, sillä teen nykyisin syväkyykyn sijaan vajaata kyykkyä (jää sellaiset 5-15 senttiä voimanostosyvyydestä).

Hulkki sanoi:
helppo ykkönen 200 kilolla vyön ja polvenlämmittimien kanssa)

Millasia tuloksia uskoisit pystyväs tekemään voimanostossa, jos aatellaan että keskittyisit vuodeksi pelkkään voimatreeniin? Heitä villi arvaus! Kaikkia kuitenkin kiinnostaa :)

Mä veikkaan 300-200-300

Muuten, eikös voisi olla ihan järkevää ottaa vuosi, pari voimatreeniä, nyt kun sulla ei ole minnekään kisoihin kiire ja voit rauhassa kokeilla erilaisia treenisysteemejä. Sitten vuoden jälkeen voisit tehdä esim. kyykyssä 200kg:lla 5 toistoa. Kummalla lihakset kasvaa enemmän; tekemällä 200kg:lla 5 toistoa, vai tekemällä 5 toistoa 150kg:lla?

Hulkki on kieltämättä kiehtova aihe ja hyvä motivaation lähde.

Zone-sarja -42%
Hulkki sanoi:
Sarjapainot on aina huonot, siis verrattuna maksimiykköseen. Mulla on ihan tolkuttoman huono sarjakestävyys; esimerkiksi kun 18-vuotiaana syväkyykky-ykkönen oli 200-220 kilon luokkaa (helppo ykkönen 200 kilolla vyön ja polvenlämmittimien kanssa) sain jalkatreenissä 140 kilolla hikisesti neljä nelosta.

Taitaa pojalla olla yksi jos toinenkin nopea lihassolu. Olisi ollut hauska lukea sun tuloksia suomen urheilulehtien kansista, jos olisit päättänyt jatkaa yleisurheilua?!?!?!?!?!?!?!??!!!

Hulkki sanoi:
En osaa enää sanoa, sillä teen nykyisin syväkyykyn sijaan vajaata kyykkyä (jää sellaiset 5-15 senttiä voimanostosyvyydestä).
No onko sarjapainot kahden markan paremmalla puolella siinä 5-15 senttiä vajaassa kyykyssä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
gnut sanoi:
Millasia tuloksia uskoisit pystyväs tekemään voimanostossa, jos aatellaan että keskittyisit vuodeksi pelkkään voimatreeniin?
En mä osaa edes arvata koska en ole koittanut missään liikkeessä ykköstä moneen vuoteen. Olisi eka hyvä tietää nykyiset maksimit ennen kuin ennustelemaan rupeaa, eikä mulla ole pienintäkään aikomusta rikkoa paikkoja pelkästään uteliaisuuden nimissä kun siitä ei ole kuitenkaan kehonrakennusmielessä mitään hyötyä.

Muuten, eikös voisi olla ihan järkevää ottaa vuosi, pari voimatreeniä, nyt kun sulla ei ole minnekään kisoihin kiire ja voit rauhassa kokeilla erilaisia treenisysteemejä.
Joo ja ei. Kyllä mä pitkällä tähtäimellä yritänkin kasvattaa sarjapainoja, mutta toistoja en päästä alle neljän sillä hermotuksesta ei puolestaan ole suoraa hyötyä lihaskasvun kannalta. Kun voima lisääntyy vähintään 4 toiston sarjoissa voidaan olla varmoja että on saatu aikaan ns. oikeaa lihasvoimaa eikä vain hermotusta, mihin perinteinen voimatreeni tähtää.

No onko sarjapainot kahden markan paremmalla puolella siinä 5-15 senttiä vajaassa kyykyssä?
Ei. :curs: Itse asiassa kun vaihdoin kyykyn syvyyttä, en pystynyt käyttämään vajaassa versiossa kuin 10 kiloa suurempia sarjapainoja kuin syväkyykyssä. Nyt lisään kaikessa rauhassa malmia tankoon, kunnes kehtaan ilmoittaa julkisesti tarkat sarjapainoni.

Hulkki sanoi:
Lavalle pääsemistä ylipäätänsä. Ilman anabolisia tietysti, ei nyt tuolla tasolla homma vielä ole roinista vaan ihan puhtaasti lahjakkuudesta kiinni.

Sulle on varmaan sanottu tämä jo monta kertaa, mutta pistetään nyt vielä kerran puukkoa haavassa kiertäen; kuulostat aika pahalta rimakauhu-keissiltä.

Okei, ei aina ole kiva hävitä ja jos vain ykköstila kelpaa, niin ratkaisu on ymmärrettävä. Pakkovoittoasenne ei kuitenkaan mielestäni ole oikea, nimittäin kakkonen kuitenkin ON ykkönen! :D Ja vaikka jäisi ihan viimeiseksi niin ainakin voi olla ylpeä siitä että sai potkittua itsensä lavalle asti, mikä kuitenkin on enemmän kuin 99.5% bodareista saa aikaiseksi.

Toisinaan vaan kannattaa ottaa henkisesti turpiin vaikka tietää lopputuloksen etukäteen. Sitten voi jälkeenpäin todeta että "Hei, mä sentään yritin", mikä on kuitenkin paljon parempi kuin miettiä joskus vanhempana että mitä jos ja ehkä ja kun mutta kun ei uskaltanut.. Eli koitahan potkia itsesi sinne lavalle joskus, ihan itseäsi varten, vaikket voittamaan lähtisikään. Ei se ole sen kummempi keissi kuin että ottaisi pakit naiselta. Sou not, joku ei tykännyt; ainakin yritit ja elämä jatkuu. :thumbs:

Lavalle pääsemistä ylipäätänsä. Ilman anabolisia tietysti, ei nyt tuolla tasolla homma vielä ole roinista vaan ihan puhtaasti lahjakkuudesta kiinni.

Eiköhän toi bodilavalle natuna nouseminen ole jonkinlainen voitto sekin. Vaikka uskotkin genetiikan vaikutukseen, niin eiköhän tuolla roinaamisella saa aika tavalla anteeksi virheitä treenissä ja ravinnossa. Rakenteelliset virheetkään eivät ainakaan korostu, jos on lihaa lavalla 10-15 kiloa enemmän kuin vastaavan varren omaavalla natulla.

Oma voimanostourakin on tullut aloitettua ilman kummempaa menestystä ja ei ole päivääkään kaduttanut. Toisaalta kaduttaa saattaisi, jos myöhemmin ei olisi jonkinlaista menestystä tullut. Nyt tarkoitus olisi jatkaa kilpailemista yleisessä sarjassa ja täytyy todeta, että suorituspaineet ja menestyksen taakka lepää kyllä jonkun toisen harteilla.

Mitä tohon ykkösten kokeilemattomuuteen tulee, niin mielestäni ihan fiksua ja osoittaa omistautuneisuutta lajille. Aika moni voimailija tasapainoilee voimanoston ja bodauksen välillä eikä saa kummassakaan mitään aikaan. Mutta toisaalta, miksi pitäisikään, koska omaksi iloksihan tässä mennään. Mun tapa on vaan se, että päättää mitä haluaa enemmän ja keskittyy yhteen asiaan kerrallaan.

Hulkki sanoi:
Joo ja ei. Kyllä mä pitkällä tähtäimellä yritänkin kasvattaa sarjapainoja, mutta toistoja en päästä alle neljän sillä hermotuksesta ei puolestaan ole suoraa hyötyä lihaskasvun kannalta. Kun voima lisääntyy vähintään 4 toiston sarjoissa voidaan olla varmoja että on saatu aikaan ns. oikeaa lihasvoimaa eikä vain hermotusta, mihin perinteinen voimatreeni tähtää.

Tarkoitatko, ettei ykkösen kasvaessa pitkällä tähtäimellä lihasmassa kasva ja ettei "epäsuora" hyöty lihasmassan kasvatuksessa ole riittävä syy treenata ykköstä ylös?

Actor sanoi:
Tarkoitatko, ettei ykkösen kasvaessa pitkällä tähtäimellä lihasmassa kasva ja ettei "epäsuora" hyöty lihasmassan kasvatuksessa ole riittävä syy treenata ykköstä ylös?
Hmmm. Tarkoitin lähinnä sitä, että ykköstä on mahdollista kasvattaa hermotusta parantamalla saamatta kuitenkaan yhtään lisää lihasmassaa. Tähän tähtää käsittääkseni puhtaampi voimatreeni, enkä näe tästä olevan läheskään yhtä paljon hyötyä kehonrakentajalle kuin voimien kasvattamisesta toistoalueella, jossa voimien kasvu johtuu suoraan lihasmassan kasvusta eikä hermotuksesta (yli 4 toistoa).

Tästä syystä en ikinä ole edes harkinnut puhdasta voima- eli hermotustreeniä, vaan itselleni voimakausi tarkoittaa sarjapainojen kasvattamista toistoalueella 4-8.

Vanha threadi, sori jos jotakin vaivaa kun nostan...

Onko mitään tutkimuksia tai kokemuksia siitä, että lihaskasvu olisi nopeampaa, jos heti alkuun hermottaa lihaksensa kunnolla? Ts. onko aloittelijalle hyötyä voimatreeneistä lihaskasvun kannalta?

Aku-A sanoi:
Saman kylän poikia.
Taitaa penkata nyt 150kg ja salilla käy toinen saman ikäinen ja tulokset on samaa luokkaa, joten en nyt sanoisi että tuo Hulkin tulos niin kova on.
Eikos tuo SVO 2000 ole raumalainen seura??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom