Huljahdusoppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
(Olen ylpeä tietäessäni mitä alkuperäisen lukitun threadin huljahdus tarkoitti :D)

Itse huljahtavuudesta olen sitä mieltä, että se riippuu Ehrmannin erästä. Suurin osa huljahtaa sujuvasti ja osa on huljahdusvastarintaista. Erästä se riippuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehrmanni huljahtaa täydellisesti, kun sitä pitää jääkaapin ovessa. Kun rahkat on jollain hyllyllä, niin roiskeet jää reunuksille. Jääkaapin ovessa rahkat on 45 asteen kulmassa...Lieneekö huljahdus sen syytä vai lämpötilan.

Tehkää kuten allekirjoittanut: Lusikka kauniiseen käteen ja ehrmann suoraan purkista naamariin. Ei tarvitse miettiä huljahdusarvoja.

Tästä tredistä tulee oikopäätä mieleen Die Ärzten loistava viisu (Du redest) Quark. ;)

Ehrmanni ainakin itselläni huljahtaa noin 74 % varmuudella. Aikansa ku heilutteleen niin yleensä se sieltä pois tulee kokonaisena.

Kenties tärkeä huomio huljahtavuuden kannalta: Olen huomannut että mitä kauemmin ehrmannipurkit seisovat jääkaapissa, eli mitä pitemmälle päiväväyd menee, sitä enemmän kertyy nestettä siihen pinnalle. Minusta tuntuu että mitä enemmän nestettä on pinnalle kertynyt, sitä helpommin se huljahtaa, sillä nestettä pääsee myös purkin ja ehrmanklöntin väliin. Upouudessa purkissa ei tuota nestettä vielä pinnalla ole, joten se on luultavasti vielä "sitoutuneena" rahkassa.

Edit. Sama homma valion rahkassa!

Ehrmannin huljauttamisessa saa olla tarkkana. Huljautus kannattaa aloittaa kääntämällä ehrmanni 225 asteen kulmaan(pystysuunnassa(?)). Aloita pieni ravistelu. Nyt tulee tärkeä vaihea. Rahkamassaa kannattaa tarkkailla samalla, kun ravistelee. Jos rahkaan alkaa muodostumaan repeämiä, todennäköisyys sille, että rahka ei huljahda, kasvaa. Jos repeämiä muodostuu, käännä purkkia 90 astetta leveyssuunnassa ja jatka ravistelua. Näin lisäät huljahdustodennäköisyyttä 43,1 %. Tämän kääntöoperaation voi myös uusia mikäli rahka sisukkaasti meinaa kieltäytyä huljahtamasta. Jos purkkia on käännelty jo 360 astetta ja huljahdusta ei ole tapahtunut, ota lusikka käteen ja syö rahka purkista.

Todella usein ehrmanni tipahtaa kippoon todella helposti, mutta välillä se ei tule sitten millään pois purkista. Näissä tapauksissa usein aloitan ravistelemaan purkkia kiukkuisena ja rahka tietysti tipahtaa matolle tai sanomalehden päälle tai johonkin muuhun mieluiseen paikkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom