Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole rahkapurkkia tullut kuunaan avanneeksi (mikä on rahka englanniksi?), mutta tuntuisi että huljahtaminen riippuu rahkalajin viskositeetistä. Vetisessä rahkassa lienee pienempi viskositeetti, joten se huljahtanee helpommin kuin ei-vetinen rahka. Samoin lämpötilan nousu yleensä vähentää viskositeettiä ja siis parantaa huljahtuvuutta.
Toisaalta vähäinen vetisyys voi tehdä rahkasta kiinteämmän, jolloin se pysyy paremmin yhtenä möykkynä. Joten en siis tiedä.
Eikös rahka ole englanniksi Quark...
Suuri viskositeetti synnyttää rahkassa itsessään suuremman kitkan, jolloin rahka pysyy paremmin kasassa. Nyt Ehrmann jää purkin reunoille ikävästi kiinni kun se useimmiten hajoaa keskeltä eikä huljahda kokonaisena :(
Eikös rahka ole englanniksi Quark...
Ei auta puristelu, silloin huljahtaa vain osa ja jää lusikoitavaa. Nyt joku einstein vois ottaa selvää tästä mysteeristä. Onko paikalla ketään Huljahdusexperttiä?
Itse olen huomannut kun asun pienessä kylässä ja ehrmannia ei kaupassa mene niin paljo kuin suurissa kaupungeissa, niin erot huljahduksessa ovat eräkohtaisia. Kun olen toisinaan verrannut eri päiväyksellä olevia ehrmanneja niin päiväys #1 omaava purkki huljahtaa ja #2 ei huljahda. Ja tämä sama asia toistuu jokaisessa päiväys #1 ja #2 purkissa.
Jeah, ja arvatkaapa ketä aikoinaan tuppasi naurattamaan Budokassa ollut juttu, jossa kvarkkia kehuttiin hyväksi ruoaksi.Kyllä näin on, tosin Quark tarkoittaa myös kvarkkia, mikä on aineen perusosanen.