Huimausta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä jo muutaman päivän kärsinyt kovasta huimauksesta. Paikallaan ollessa ei niinkään huimaa, mutta ylös noustessa tai asentoa vaihtaessa, ei meinaa jalat pysyä alla.

Olen pari viikkoa vedellyt punttisalilla leukoja ahkerasti. Voisiko huimaus johtua tästä? (veri ei kierrä kunnolla niskassa)

Olen myös tankkaillut kreatiinia viime viikosta lähtien. Olen kyllä juonut kohtuullisesti, joten nestevajauksestakaan ei pitäisi olla kyse.

Kärsiikö joku muu samantyyppisistä vaivoista?

Voihan se olla, että jos olen niin jumissa tai joku lihas painaa jotain "hermoa". Kovasti yleensä jos treenaa suosittelen käymistä hierojalla tai erittäin ahkeraa venyttelyä !!!:whip:

Oletko muistanut syödä tarpeeksi ? Itse treenasin tänään pitkästä aikaa aamulla ja aivan liian hätäisen aamiaisen jälkeen. Salilla parin liikkeen jälkeen oli voimaton olo ja huimasi myös. Lopputreeni meni vituiksi ja sitten kiireesti himaan syömään. Siihen loppu huimaus.

Ai niin, verenpaine voi myös vaikuttaa...

Huimaus kehissä täälläkin. Niskoista johtuu ainakin mulla...
kannattaa tsekata niskasärky-threadeja?

Mulla on ollu samanlaista huimausta varsinkin noustessa, kerran meni vintti pimeeks ja maasta herättiin. Leppävaaran arvaus keskuksessa (lääkäri asema) sanoivat että rauta arvot oli heikot. Mutta nytteminen huimausta esiintyy ainoastaan silloin kun en ole syönyt hyvin.

Huimaus noustessa voi johtua myös alhaisesta verenpaineesta. Useita kertoa naisellisesti pyörtyä kupsahtaneena voin kertoa, että jos siitä on kyse niin siitä joutuu vain kärsimään, sillä se on "toivottava tila, jota ei ruveta lääkitsemään" (lainaus lääkäriltä esitettynä v***umaisella äänensävyllä...) :jahas:

Voi myös johtua liian alhaisesta verenpaineesta, joka kannattaa kyllä tarkastaa. :rolleyes:

edit: ash tiinuli ehti ensin :/

Itsellä oli samanlaisia ongelmia vuosi takaperin. Huimasi aina välillä ilman mitään syytä. Veriarvot oli kohdallaan, nukuin riittävästi, söin ym. Sinänsä syytä ei tuolta löytynyt.
Syyksi paljastui lopulta koulu + tietokone + kova treeni = Niskat pahasti jumissa, eikä sitä ees helposti huomannut.
Että sellasta...
:D

mulla tulee tota huimausta ainakin siitä että niska on ihan jumissa ja veri ei sitten kierrä hyvin. Tai jotain sinne päin, hierojalle vaan :whip:

Back
Ylös Bottom