Huimaus/sekavuustila(?) treeniä lopetellessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näitä lukiessa tuli mieleen, et joskus aikoinaan kokeiltiin jtn pyörtymis leikkiä, jossa eka hengitettiin 30 kertaa niin syvään ku vaa pysty ja sen jälkeen noustiin seisomaan ja sitten yritti puhallettiin käteen ilmaa (kämmentä vasten)... Sitten pyörty. Vähä sekavasti selitetty, mut tohon vois jotenki liittyy(?)

Kerran piti treenit lopettaa kesken kun maastavedon jälkeen alkoi huippaamaan, ja penkille istuttuani lähti näkö joksikin aikaa. Ehkä 5-10 sekuntia siinä meni, tajunta oli tallella kyllä mutta mitään ei nähnyt.

Fatso sanoi:
Onhan noita joskus sattunu, kerran treenin jälkeen en muistanu minne olin auton parkeerannu :D

Ai hitto kun mulla kävi noin pari viikkoa sitten. Tuli parkkipaikalle vähän oudosta suunnasta ja sit oli paku vääntänyt mun auton eteen. Oli saatanan moinen kiire jo töihin ja funtsasin et mitä täs voi tehdä kun kännykkäkin oli autossa. Sit just kun kesken vitutuksen (muistin et palkkarit on takakontissa) näin kun se paku peruutti parkista niin asian oikea tola valkeni. Jos olis luuri ollut taskussa niin varmaan olisi tullut noloja tilanteita. Auto oli ihan muualla kun missä sen piti näin jälkeenpäinkin ajatelle olla...

Itellä tämmästö huimauksen tapasta esiintyy yleensä selkä/jalka päivänä ja varsinkin takakyykyn jälkeen. Sillon on kylla aika tillin tallin, saapi ottaa vähän pitempää taukoo ja hengähtää tosissaan, vaikka isoista painoista ole kysekkään...

Ei ne omatkaan painot isot ole, mutta silti niitä pitää nostaa täysillä jotta ne nousee. :D

Olen huomannut että huippaus on sitä vähäisempää mitä paremmin ja useammin on saanut syötyä ennen treeniä.

Mulle on käyny usein silleen et treenin päätteeks alkaa huippaamaan. Pari kertaa on oksennuskin lentäny. :urjo: Ite epäilen syyks tähän semmosta, että yleiskunto on huonohko ja kunto on kovaa treenatessa vaan yksinkertasesti loppunu täysin.

Ei ole minulla auto kertaakaan "kadonnut" parkkiksella mutta joskus todella tulee mustia tähtiä näkökenttään kovan sarjan jälkeen. Hauska tunne tosiaan. Nyt kun kävin pienessä flunssassa salilla palauttelemassa niin kolme kertaa vain unohdin missä se perhanan vesipullo mahtaa olla... (Kyllä se löytyi joka kerta mutta kyllä siinä miettimistä riitti että muisti mihin sen oli jättänyt) :)

Kyllähän se pää aika useasti menee pyörälle, vaikka ei aina täysillä treenaakkaan. Viime viikolla seisoin pukukopissa, ja yritin keksiä mitä kannattaisi koettaa kaapinlukkoon. Kädessä oli lyijykynä ja tuolilla autonavain, vihko ja tietysti se kaapinavain. Mutta ei vaan tullut päähän mikä sinne lukkoon sopii.

(surullista on se että en ole keksinyt vieläkään ja koska kamat on siellä niin koko viikon treenit jäi väliin. )

Mä oon ihan sekasin koko treenin ajan. Jotenki vaan puhe sammaloituu, sössötän, höpötän ihan sekavia, mutta silti treeni kulkee. Jos joku sattuu kyselemään jotain treenin jälkeen pukkarissa tai muuten vain, niin vastaukset voi olla ihan mitä sattuu...

Mistä lie johtuu, itse kuitenkin tiedostan tuon ongelman..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
L0b0 sanoi:
Mä oon ihan sekasin koko treenin ajan. Jotenki vaan puhe sammaloituu, sössötän, höpötän ihan sekavia, mutta silti treeni kulkee. Jos joku sattuu kyselemään jotain treenin jälkeen pukkarissa tai muuten vain, niin vastaukset voi olla ihan mitä sattuu...

Mistä lie johtuu, itse kuitenkin tiedostan tuon ongelman..

Samanlainen sä oot normaalistikin. :D

Mulle käyny kerran aivan helevetin kovan mave sarjan jälkeen niin, että kun painon on just laskenu maahan ni yhtäkkiä rupes päässä hitosti huippaamaan. Sitten sen muistan et ilmeisesti tipahin perseelleni ja siinä sitten "leijuin" jonkun ajan (en pystyny oikeen tiedostamaan ite) ja yhtäkkiä vaan havahduin ja rupesin miettimään että missä helevetissä sitä oikeen ollaan, kun en oikeen mitään enää muistanu. Sitten lopuks joku vanha patu, joka oli seurannu vierestä tuli sanoo et olin kuulemma istunu siinä tangon edessä jotain puoli minuuttia.

Mua kans alkaa monesti etenki kyykky sarjojen jälkeen huippaamaan. Mun tapauksessa voi hyvin johtua käyttämäni salin suhtkoht huionosta ilmanvaihdosta, eli happi loppuu tai jotain vastaavaa. Ja tuijottamis jämähdyksiä tapahtuu mulla todella usein.

Melkeinpä joka treenissä tulee huimaukset päälle. Se on ihan normaalia, ja tietääpähän, että on treenannut kovaa. Ei vain tahdo malttaa pitää edes 30sekunnin taukoja sarjojen välissä :D

Mulla on semmonen outo homma että kovassa jalka- tai selkätreenissä rupeaa usein haukotuttamaan ihan sikana. Ei siis väsytä yhtään, mutta haukotuttaa. Ei ehkä oo hirmu intensiivisen näköstä treeniä kun ukko haukottelee kovien mave-settien välissä. Mutta se on vaan silmänlumetta. :)

Tuommosia huimauksia kyllä tulee varsinkin kovissa kyykyissä ja prässisarjoissa.

Täällä toinen haukottelija. Voinee myös johtua hapenpuutteesta.. Tähtiä on nähty ja harmaata ja mustaa välillä. On tää terveellistä touhua!

Meikä on kyllä yleensä aika skarppina reeneissä, mutta tänään rupes korvissa humisee oudosti samalla kun kokeilin maksimia mavesta.

Tiilisukassa sanoi:
Unohdit hengittää ?

Mulla puhekyky lähes lamaantuu treenin ajaksi. Ajatus juoksee kyllä, mutta suusta tulee täyttä tuubaa.

Itellä taitaa kans mennä aika samallukseksi kun treenaan. Kaveri jatkuvasti toistaa "niin mitä sanoit", "sanos uudestaan". Eikä ole ainut kuka niin sanoo.

Kait oon vähän tuubassa kun treenaa :D

Voisiko tällä olla jotain tekemistä endorfiinin kanssa? Ainahan sitä puhutaan endorfiinihumalasta...

Itse olen "humalassa" jo ankaran kävely/juoksulenkin jälkeen.

Back
Ylös Bottom