Huijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angle
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Kun treenaatte, kuinka nopeasti suoritatte toistot ja huijaatteko? (esim. selän liike hauiskäännössä) Schwarzenegger Pumping Ironissa huijaa mielestäni aika paljon vai tekeekö Arska liikkeet vain niin nopeasti(pumppaa) ? Arska oli kuitenkin iso, mutta olisiko ollut isompi jos olisi tehnyt liikkeet "paremmin"?

Mä ainaki pyrin olemaa tekemättä mitää heijareit missää liikkees, elikkä pyrin olee huijaamatta. Tost nopeudest en sitte tiiä, en ainakaa niin nopeest et näkyy pelkät viivat painoist ;) Semmost sopivaa tahtii.

Joillekin toimii pieni vilppi ja toisille ei. Ainakin aloittelijoiden kannattaa tehdä liikkeet kunnon liikeradalla, jättää ne huijaukset ja egopainot pois ja oppia tekemään liikkeet niin, että ne tosiaan menevät kohdelihakselle/-sille. Arnold on varmaan jo oppinut sen itselleen oikein treenitavan. Toki hän tekee filmillä kaikki isoilla painoilla, jotta olisi jotain katottavaa:)

Tietyissä liikkeissä huijaan kun ei enää puhtaasti mene, hauiskääntö tangolla on esimerkiksi tällainen liike. Teen tällä hetkellä kolme sarjaa suoralla tangolla, aluksi hyvinkin puhtaasti, mutta viimeisen sarjan viimeisessä toistossa autan hieman keholla. Seuraavassa treenissä sama määrä toistoja saattaakin sitten mennä puhtaasti, ja taas voi lisätä yhden huijaamalla tehdyn.

Olen itse treenannut noin 1.5 vuotta ja olen aina pyrkinyt tekemään liikkeet kunnon liikeradalla. Lihasta on tullut ja paino noussut noin 15 kiloa(rasvaprosentti laskenut samalla). Erottuvuus saisi olla kuitenkin parempi. Tiedän, että kannattaa ensin keskittyä perusmassan kasvattamiseen ym. Voisiko olla että pumppaus toisi enemmän syvyyttä ja erottuvuutta?

PS. Eikö Schwarzenegger ole sanonut että lihasmassaa voi vuodessa tulla noin 2.5 kiloa lisää maksimissaan tuon 10-15 kilon painon nousun jälkeen?

Angle sanoi:
Olen itse treenannut noin 1.5 vuotta ja olen aina pyrkinyt tekemään liikkeet kunnon liikeradalla. Lihasta on tullut ja paino noussut noin 15 kiloa(rasvaprosentti laskenut samalla). Erottuvuus saisi olla kuitenkin parempi. Tiedän, että kannattaa ensin keskittyä perusmassan kasvattamiseen ym. Voisiko olla että pumppaus toisi enemmän syvyyttä ja erottuvuutta?

PS. Eikö Schwarzenegger ole sanonut että lihasmassaa voi vuodessa tulla noin 2.5 kiloa lisää maksimissaan tuon 10-15 kilon painon nousun jälkeen?

Erottuvuutta saat parhaiten, kun rupeat dietille ja poltat ne rasvat niiden lihasten päältä. Sarjapituudet eivät tähän vaikuta.

Kyllä sitä lihaa voi paljon enemmänkin saada vuodessa kuin tuo Arnoltin mainitsema 2,5kg.

Itellä tulee monessa liikkeessä käytettyä pientä vippiä silloin kun teen isoilla painoilla(järkevissä rajoissa siis), sitten pienemmillä painoilla puhtaasti.
Varsinkin aloittelijoiden kannattaa tehdä kaikki puhtaasti niinkuin joku tuolla totesikin.

Järkevissä rajoissa tuo huijaus on ihan hyvä juttu; kehonrakennusta ajatellen.
Monasti saa em. tyylillä todella hyvän tuntuman ja olon treenistä.
Sitten taas toisinaan pitkät ja erittäin puhtaasti tehdyt liikkeet ovat todella hyviä pumpin saamiseksi. Eli vaihdellen myös tuotakin.
..Ihmiskeho tottuu kovin nopeasti kaikkeen..

Mutta toki on liikkeitä joita ei parane tehdä huijaten. Kuten penkissä pomputtelu ja perseirtipenkistätyyli ovat ainoastaan hallaa..

neutraali sanoi:
Itellä tulee monessa liikkeessä käytettyä pientä vippiä silloin kun teen isoilla painoilla(järkevissä rajoissa siis), sitten pienemmillä painoilla puhtaasti.
Varsinkin aloittelijoiden kannattaa tehdä kaikki puhtaasti niinkuin joku tuolla totesikin.
Olenko alottelija kun olen treenannut noin puoltoista vuotta?

Angle sanoi:
Olenko alottelija kun olen treenannut noin puoltoista vuotta?
Ei tuollaista voi tietää pelkän treeniajan perusteella IMHO.
Sinä itse varmaan tiedät sen parhaiten..Vaikkakin sitä monasti luulee olevansa paljon enempi pro kuin onkaan:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lampunjalka sanoi:
Ei tuollaista voi tietää pelkän treeniajan perusteella IMHO.
Sinä itse varmaan tiedät sen parhaiten..Vaikkakin sitä monasti luulee olevansa paljon enempi pro kuin onkaan:D
[mod]Korjasin Quotet :Timba79[/mod]
Joskus voi vähän luulla...ja saakin :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tosta dieetistä, eli jos pudottaa kaloreita ensin noin 200:lla niin mihin asti niitä kannattaa pudottaa? Voiko HIITI:n tehdä treenin jälkeen ja kuinka monta kertaa viikossa?

njoo.. kunhan muistaa että huijausta tekee vain nostossa. laskee raudat sitten hitaasti ja oikealla liikkeellä takaisin.

Meinas perse revetä kun pari jätkää teki haukkapenkissä liikkeitään... Hirvee punnaus hartiat korvissa, ja viimeisissä toistoissa kaveri nosti sormella tangosta kun ei olis muuten noussu, sitten jumalaton hekotus ja naureskelu... Siinä mulla xiitterit...

No eikö tuo kaverin pieni avustus viimisillä toistoilla ole ihan normaalia? Tietenki, jos jo ekalla toistolla tehdään liike miten sattuu , niin olis varmaan aiheellista vähentää painoja.

ps. Itse huijaan.

Cockton sanoi:
ja viimeisissä toistoissa kaveri nosti sormella tangosta kun ei olis muuten noussu...
Ne on niitä pakkotoistoja..

Angle sanoi:
Schwarzenegger Pumping Ironissa huijaa mielestäni aika paljon vai tekeekö Arska liikkeet vain niin nopeasti(pumppaa) ? Arska oli kuitenkin iso, mutta olisiko ollut isompi jos olisi tehnyt liikkeet "paremmin"?

Nokun arskan painot painoivat sen verran enemmän kuin muiden, niin hänen piti selällään pitää itsensä pystyssä :D Jos selkä olis ollut aivan tikkusuorana, olisi painot tippuneet maahan tahi selkä katkennut...

*salilegendaa...*

Back
Ylös Bottom