Huijaus DVD-levyjäkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ahvena
  • Aloitettu Aloitettu
Oon tilannu wesellcd:stä cd ja dvd levyjä ennenkin, vaan nyt otin eri merkkiä kuin ennen. Entiset levyt sain kärvenneltyä ilman yhtään lasinalusta, vaan nyt tulleet dvd:t ei oikeen tunnu toimivan.

Lead-in:in kirjoittaminen tuntuu kestävän todella kauan, ja joskus poltto epäonnistuu juuri tässä vaiheessa. Lead-out:in kirjoittaminen myös kestää tolkuttoman kauan, ja viimeistään tässä vaiheessa tulee virheilmoitus. Ilmoitus on sinänsä turha, sillä siinä ei kerrota koskaan tarkempaa syytä. Yhden levyn sain poltettua onnistuneesti, vaikka lead-in ja lead-out vaihe kestikin todella pitkään. Bumerangeja on tullut toista kymmentä, tosin kone väittää niitä täysin tyhjiksi, joten niitä ehkä vielä voi käyttää.

Levyt ovat mallia QP DVD+R 4X 4,7gb. Myös aiemmat levyt olivat +R-levyjä. DVD-asema on Lite-on SOHW-812S. Neron info-tool:in ja pakkauksen mukaan asema tukee +R-levyjä.

Olen päivittänyt aseman firmwaren ja kokeillut eri poltto-ohjelmia ja asetuksia. Ei vaan tunnu toimivan.

Mitäs sanotte, onko levyt huonoja vai mikä mättää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonoja levyjä riittää. En ole QP-merkistä koskaan kuullutkaan, mutta samanlaisia ongelmia on ollut itselläni myös mm. Ritekien kanssa. Yleensä näihin on auttanut polttonopeuden pudottaminen mahdollisimman alhaiseksi.

Verkosta löytyy erinlaisia ohjelmia levyn polttojäljen ym. tutkintaan, kannattaa kokeilla. Ja kannattaa ilmeisesti välttää ko. merkkiä jatkossa :)

Kaikki merkit eivät toimi kaikkien polttajien kanssa. Siksi kannattaakin tarkastaa aihion sopivuus esim. netistä oman polttimen kanssa.

argh sanoi:
Olen itsekin tilaillut samasta paikasta Verbatimin levyjä ja olen ollut tähänasti tyytyväinen... Vielä ei ole yksikään epäonnistunut..

Pitää käydä noi softat ja linkit läpi, kiitoksia. Aiemmat levyt on ollut Ridatan DVD+R:iä ja Micro Median CD-R:iä. Toimineet 100% varmuudella. Näin pienenä mainintana ketjua seuranneille, niin vältytte ongelmani kaltaisilta tilanteilta. Voi tosin olla, että levyni ovat täyttä tavaraa, ja jokin muu mättää. Ilmoittelen jos selviää, ja lisää vinkkejä kiitos, jos mieleen tulee!

Edittiä: Onko verbatimin levyt tosiaan niin hyviä kuin he itse mainostavat?

Itse kun olen Verbatimejä poltellut muutaman sata levyä ja yksikään ei ole vielä epäonnistunut.. Tiedä sitten onko ollut vain hyvää tuuria tai jotain..
Mutta kun olen muita merkkejä kokeillut (Ritek, TDK, maxell, noname-levyjä ja muita merkkejä) niin niissä olen saanut polton epäonnistumaan joissain levyissä..
Asemana on LG GSA-4160RBB.. Ja kun nuo Verbatimit toimivat taatusti 8x-nopeudella niin olen sitten ostellut niitä.. Toivottavasti laatu myös pysyy samana...

Ahvena sanoi:
Ilmoittelen jos selviää

Testasin tuota levyjen tunnistus softaa. Pitäs ollaihan yhteensopivia levyt. Ohjelma antoi koodeja joilla voi hakea tietoa levyistä. Ihan toimiviksi väitettiin levyjä koodienkin perusteella. Mikä lie mättää, pitää poltella pienemmällä nopeudella, jos vaikka auttas.

Ahvena sanoi:
Ohjelma antoi koodeja joilla voi hakea tietoa levyistä. Ihan toimiviksi väitettiin levyjä koodienkin perusteella.

Valitettavasti markkinoilla on myös piraattiaihioita. Niihin on kylmästi kirjoitettu luotettavan levyvalmistajan tuotekoodi, mutta muuten levy on valmistettu vähän miten sattuu. Oilisivatko aihiosi tällaisia? Kokeiles vielä poltella kaverin erimerkkisellä asemalla, josko toimisi paremmin.

Kokeilin polttaa nopeudella 2.4. Nyt toimi. Pakko kai se on uskoa, että vaikka maksimi nopeus on noinkin alhainen, se voi olla silti liikaa. Otanta on vasta yhden levyn luokkaa, joten voipi olla, että sattui toimiva levy. Edelliset levyt oli nelinopeuksisia, mutta ne pystyi käristämään vakaasti kasillakin. Mikä lie, tiiä vaikka polttimeni ei fudaa täysin yksiin nykyisten levyjen kanssa, ja edellisten kanssa se suorastaan rokkas.

No vinkkinä muille, ei kannata olla meikän kaltanen taulapää ja päivittää puolta konetta ja polttimen firmwarea ennen kun on kokeillut polttaa pienemmällä nopeudella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom