Huh huh mitä kusetusta!

Jäi vähän epäselväksi minkälainen toi mittauslaite oli. Oliko se sellanen härpäkkä, mitä ennen sulta kysyttiin pituus, paino ja ikä. Sitten tartut vaan niinkutsutuihin "sarviin". Sitten käsketään olemaan rentona.
Voi olla että puhun tapani mukaan läpiä päähäni, mutta olisiko tämä se laite mikä pistää sähkövirtaa toisesta kädestä toiseen käteen ja laskee sitä kautta rasva%.. Nimittäin muistaakseni tolla mittauksella sähkövirta ei kulje alakroppaan saakka, vaan vyötärölinjan yläpuolella. Täten saaden aikaan paikkaansapitämättömän mittaustuloksen.

Korjatkaa jos menin kauhian paljon vikaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ihan perseestä toi sähkö mittari. Itelläkin näytti 10kg kepeenpänä kun nyt 18,2%, pihdeillä oli jotain 10% tietämillä. En muista tarkkaan. Kaverilla joka on paljon rasvasempi näytti 9,8% toi sähkö vehe. Ei oo tullu mittailtua sen jälkeen kun pisti vaan sapettaa. :)

Viimeks mittasin tollasell Fitness expospossa ja näytti 9,4%, eikä mulla todellakaan ollut noin vähän rasvaa tai mun vatsat oli vaan niin pienet ettein ne näkyny :) .

Ei tällä viikolla ainakaan ollut siinä, mistä sen totuin vielä alkuvuodesta löytämään. Eli joko siirtynyt, tai mennyt kiinni.

PS. sähkömittarin logiikka on sellainen, ettei se ylen luotettava ole, mutta jos oikein olen ymmärtänyt, tulisi sillä tehdä mittaus aina samoissa olosuhteissa, niin ettei juuri ole syöty/juotu/urheiltu tms. Eli tällöin kai mittari on hyödyllinen vain, jos sen omistaa kotona, ja mittauksen voi tehdä esim. aamulla juuri herättyään ja kusen tehtyään?
Jos sen tekee päivällä, voi saada lukeman 11%, käy juomassa reilusti vettä, prosentti heittää 5 pykälää jne.

Samanlaisella laitteella kilpa kehonrakentaja juuri ennen kisoja treenin päätteeksi n.23%.. Voi tosiaan olla, että tuollaisilla rasvoilla ei mitaleille päästä, kuten hän pääsi. :)

On muuten ainakin eräässä Kuopion keskustan luontaistuotekaupassa sellanen tietäjä myyjänä että...Ei sinne kehtaa pidemmäksi aikaa jäädä kattelee jos sattuu jotain hakemaan. Siellä käyneet tietää varmasti tapauksen

Missukka sanoi:
Ihan on pyllystä toi laite... Nyt menee lievästi offtopic mutta kysynpä kun tuli mieleen että missäkähän Joensuussa voisi rasvaprosenttisa mittauttaa? Siis pihdeillä tms. ei noilla epämääräisillä huuhaavekottimilla

BB gymillä ainakin voi mittauttaa, olen itsekkin siellä joskus mitannut :)

Tätä(kin) mittaria kannattaa käyttää niin, että mittaa vakioaikaan, vakiojuomalla, vakioruualla ja vetää tuloksista liukuvaa keskiarvoa(trend line).

Sain kerran 17% tulokseksi hirveässä krapulassa messuilla muistaakseni poliisin mittaamana ja mulla on kaljamaha.

Sähkömittarit on suunniteltu toimimaan urheilua harrastamattomilla ihmisillä, ja se laskee sen perusteella iästä, sukupuolesta (naiset on yleensä "rasvaisempia") ja painosta hypoteettisen rasva%.
Eli, jos urheilet enemmän kuin sohvaperuna, se näyttää aivan päin peppua. Se ei ota huomioon lihaksen osuutta painoon.

Sumppari sanoi:
Apärä: Miks et nostanu paitaa ylös ja kysyny, että missä tässä vatsapalojen päällä se rasva on joka tuolla CLAlla lähtis?

:rolleyes: Sehän tässä nyt vituttaakin, kun en todistanut myyjättärelle että laite on ihan perseestä. Kumma homma kyllä että sain noinkin korkean tuloksen, painoa ei oo kuin n.68-69kg ~175cm varressa. Mittaushetkellä oli kyllä hirvee kusihätä ja olin juuri juonut vettä ja syönyt. Että vaikuttaskohan noi nesteet sitten mitenkä tohon..

Mä itte kävin semmosessa laitteessa joka heitti sen jännitteen koko kehon läpi. Eli pidettiin kiinni semmosista kahvoista ja seisottii paljain jaloin metallien päällä. Sitä ennen viel kostutettii kädet ja jalat. Tämä siis joensuun keskus-sairaalan vieressä olevassa kerrostalossa.. se oli joku ravintoterapeuttimesta.

tossa joku aika sitten koulussa testasin tota ku siellä sitä saa käyttää ilmaseks...
en voinu muuta todeta ku et täys huuhaa juttu! näytti mulle että 14% (oma arvio 10%)
ja kaveri joka samoissa rasvoissa ni sille näytti 4% sillo opettajaki totes et ei toi voi pitää paikkaansa! :curs:

ps. siis kyse siitä laitteesta mistä pidetään kummalki kädel kiinni ja syötetään siihen paino,ikä ja pituus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom