Dopey
Easy like Sunday morning
Re: Re: liikkeet..
HST:n koko idea on tiheä treenifrekvenssi, ja submaksimaalinen ponnistustaso yli 2/3 ajasta. Jos ei oo tuota kokeillut niin on vaikea hahmottaa että tällä lailla voi tosiaan treenata. Haycockin ohjeethan on että lihaskivustakin (DOMS) huolimatta pusketaan sarjat läpi suunnitellusti.
Olkapäille oon itse suosinut levytankopunnerrusta seisten (military press) joka kerta 2 sarjaa: toi on hyvä liike HST:ssä koska negatiivivaiheessa voi ottaa jalat messiin (push press) eikä tartte avustajia. Itse oon yleensä vaihdellut maastavetoa ja kyykkyä vuorotreeneissä, mutta vaan siksi että oon koittanut panostaa yläkroppaan noilla HST-sykleillä enemmän. Ei oo mitään syytä, miksei mavea voisi puskea joka treenissä.
Originally posted by Sakkeus
Vaikken hst:tä oo tehnykkään niin ihmetyttää mave joka treenissä, samoin pystypunnerrus käsipainoilla joka treenissä. Voihan tuo toimiakin mutta ite ottasin selänojennuksen kakkospäivänä ja pystypunnerruksen kakkospäivältä kokonaan pois. Ja soudut ja leuat/ylätalja puuttuu kokonaan. Muuten ihan ok esimerkki. Pitää muistaa että mave on lähinnä lantio-, perse- ja reisiliike eikä niinkään alaselkäliike, puhumattakaan koko selän liikkeestä, vaikka se selkään käykin.
HST:n koko idea on tiheä treenifrekvenssi, ja submaksimaalinen ponnistustaso yli 2/3 ajasta. Jos ei oo tuota kokeillut niin on vaikea hahmottaa että tällä lailla voi tosiaan treenata. Haycockin ohjeethan on että lihaskivustakin (DOMS) huolimatta pusketaan sarjat läpi suunnitellusti.
Olkapäille oon itse suosinut levytankopunnerrusta seisten (military press) joka kerta 2 sarjaa: toi on hyvä liike HST:ssä koska negatiivivaiheessa voi ottaa jalat messiin (push press) eikä tartte avustajia. Itse oon yleensä vaihdellut maastavetoa ja kyykkyä vuorotreeneissä, mutta vaan siksi että oon koittanut panostaa yläkroppaan noilla HST-sykleillä enemmän. Ei oo mitään syytä, miksei mavea voisi puskea joka treenissä.

? Oon kuitenkin samaa mieltä suurilta osin kanssasi. Itse varmaankaan en tee ollenkaan hauiskääntöä ja ojentajapunnerruksia tai muita isolaatioliikkeitä käsille, koska ojentajat hoitelee esim pena tai dippi ja hauiksen esim vastaoteylätalja. Mutta näin siksi että kädet kehittyvät yleensä noin paremmin hyvin tiheän frekvenssin ohjelmilla (lihas 3-6 kertaa viikossa), sen sijaan alaselän massa EI kehity paremmin mavella vaan selänojennuksella. On minullakin yli kymmenen vuoden kokemus alaselänkin massan kasvattamisesta, ja oon oppinut ihan tarpeeksi asioista sekä lukemalla että paljon kuulemalla kokeneempien bodareilden kuin myös ammattilaisbodareiden mielipiteitä jotta uskallan väittää että asia on näin.