HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

Vargas sanoi:
Tämä muakin kiinnostais tietää? tuloksia ja fiiliksiä...
Toinen sykli menossa ja olen tosi tyytyväinen.

Vaikka HST ei keskitykään voiman hakuun, on kaikilla osa-alueilla painot menneet ylöspäin. Jalkoihin lihasta on tullut niin, että sen näki helposti itsekin, ja muiden kommenteista päätellen yläkroppakin on kehittynyt.

Eniten HST:ssä pidän kuitenkin siitä, että lihaksissa on koko ajan - lepopäivinäkin - sellainen mukava energinen "tuntuu että on tullut treenattua" olo kuitenkin ilman jumia. Kokovartalotreeni tuntuu hyvin luontevalta 3-jakoisen repimisen jälkeen, ja progressiosta tulee pidettyä paremmin huolta kun ohjelma on etukäteen kuudeksi viikoksi suunniteltu.

Ensimmäisen viikon 2x15 sarjat ovat aina yllättävän brutaaleja vaikka ne tehdäänkin melkoisilla lelupainoilla. Ensimmäisellä kerralla on usein :urjo: lähellä. Tämän jälkeen kroppa kuitenkin tottuu ja painot nousevat kuin huomaamatta. Kyykky+mave+kulmasoutu kombon kanssa saa tosin olla varovainen. Sillä vetää helposti alaselkänsä ihan juntturaan, ellei pidä huolta siitä, että maksimit on valittu hieman alakanttiin (tai jättää suosiolla maven 1-2 päivänä pois).

Vaikka olenkin HST-treeniin erittäin tyytyväinen, on tämän syklin jälkeen tarkoitus pitää 2 viikon tauko jonka jälkeen kokeilen taas vaihteeksi 3-jakoista. Tarkoitus on ihan vain shokeerata kehoa vähän erilaisella treenillä.

Dippi sanoi:
Toinen sykli menossa ja olen tosi tyytyväinen.

Vaikka HST ei keskitykään voiman hakuun, on kaikilla osa-alueilla painot menneet ylöspäin. Jalkoihin lihasta on tullut niin, että sen näki helposti itsekin, ja muiden kommenteista päätellen yläkroppakin on kehittynyt.

Eniten HST:ssä pidän kuitenkin siitä, että lihaksissa on koko ajan - lepopäivinäkin - sellainen mukava energinen "tuntuu että on tullut treenattua" olo kuitenkin ilman jumia. Kokovartalotreeni tuntuu hyvin luontevalta 3-jakoisen repimisen jälkeen, ja progressiosta tulee pidettyä paremmin huolta kun ohjelma on etukäteen kuudeksi viikoksi suunniteltu.

Ensimmäisen viikon 2x15 sarjat ovat aina yllättävän brutaaleja vaikka ne tehdäänkin melkoisilla lelupainoilla. Ensimmäisellä kerralla on usein :urjo: lähellä. Tämän jälkeen kroppa kuitenkin tottuu ja painot nousevat kuin huomaamatta. Kyykky+mave+kulmasoutu kombon kanssa saa tosin olla varovainen. Sillä vetää helposti alaselkänsä ihan juntturaan, ellei pidä huolta siitä, että maksimit on valittu hieman alakanttiin (tai jättää suosiolla maven 1-2 päivänä pois).

Vaikka olenkin HST-treeniin erittäin tyytyväinen, on tämän syklin jälkeen tarkoitus pitää 2 viikon tauko jonka jälkeen kokeilen taas vaihteeksi 3-jakoista. Tarkoitus on ihan vain shokeerata kehoa vähän erilaisella treenillä.

Kiitti vastauksesta. Mitens toi ylikunto? onko missää vaiheessa tuntunu siltä? Itteä koko hommassa askarruttaa tuo asia.. Eli miten alkava sellainen huomataan/sitten vältetään?

Itsellä on ojentajat selvästi heikommat kuin hauikset, eikä kehitystä ole vuodessa tullut massan suhteen juurikaan, niin mikä olisi HST:n riittävä määrä ojentajatreeniä? Penkki on joka kerta ja pystypunnerrus joka toinen. Pitäisikö näiden lisäksi vielä olla ojentajapunnerruksia taljassa tai käsipainoilla? Jälkimmäinen vain tuntuu hieman turhauttavalta, sillä sitä tuon reilun vuoden tehneenä kehitys on olematonta. Missä vika?

Jeah..Nyt on maksimit testattu ja kaikki painot laskettu kuudelle viikolle...Maanantain pääsee vihdoinkin tykittämään:P..Kovat on odotukset..saa nähä miten Cosmolle käy....Voi olla et on maanantain viel ihan kännissä..mut eihä siin....´,´,´´

Vargas sanoi:
Kiitti vastauksesta. Mitens toi ylikunto? onko missää vaiheessa tuntunu siltä? Itteä koko hommassa askarruttaa tuo asia.. Eli miten alkava sellainen huomataan/sitten vältetään?
Ylikunnosta ei ole ollut ainakaan minulle ongelmaa, vaikka HST:n lisäksi ajan 6 päivää viikossa pyörällä n. 20 km/päivä. Ei ole ollut flunssaa aikoihin ja uni tulee hyvin ilman hikoiluja tai heräilyjä.

Ylikunnon HST syklin aikana välttää varmaan parhaiten ihan perusasioilla: syö hyvin (=ollaan varmasti plussakaloreilla), nukkuu hyvin, hakee todelliset maksimit ja ennen kaikkea pitää kiinni ohjelmasta. Yksi tapa ylikunnon hankkimiseen on se, jos pää ei kestä alun lelupainoja ja menee lisäilemään painoja / sarjoja / erikoistekniikoita ohjelmaan. Kyllähän se ego on kovilla, kun alussa hinkkaa mavea muiden nähden jollain 50% painoilla, mutta kyllä sitä syklin loppupuolella saa sitten taas tosissaan puristaa. Pitää vain uskoa se, että kolme kertaa viikossa tehtävässä kokovaratalotreenissä ei ole tarkoitus repiä itsestään kaikkea irti.

Ainoa ongelma itselle on ollut lähinnä alaselän kesto. Jos siellä jumittaa, niin kannattaa harkita sinne kohdistuvien harjoitusten määrää tai ehkä vyön käyttöä osassa liikkeitä. Muuten jää helposti koko ohjelma kesken.

Alaselkää saattaa helpottaa jos muuttaa mave-treenit samanlaisilla prosenttiosuuksilla tehtäviksi kuin kyykky eli lähtee liikkeelle n.66% eikä 75%. Näin alkupään kahden sarjan treenit ovat kevyempiä. Silloin se tietysti saattaa ottaa vielä enemmän saliegon päälle:)

Itse ennen volyymiohjelmaa tehneenä toteutin HST:tä siten, että tein melkein kokoajan joka toinen päivä, en siis pitänyt tuota parin päivän taukoa aina 3:n reenin jälkeen.
Itselläni ei ilmaantunut minkäänlaisia vaivoja ja tuloksiakin tuli. Liekö tuo volyymireenin tiheisyys ja intensiivisyys lyhyine palautuksineen jne. vaikuttanut, että kroppa kestää hyvin tiheää reeniä. Volyymissäkin ei vipoa vedetä failureen...

Itselläni lähinnä isojen liikkeiden sarjapainot nousivat silmissä, mutta esim. ojentaja/hauis 5 maxit pysyivät samoina junnatessa vipoja 5:n toiston viikkoja. Isoissa liikkeissä 5:n toiston viikoillakin pystyi vielä välillä lisäilemään painoja!

HST käy mielestäni etenkin paljon reenaaville ja kokeneimmille; kropan pitää olla tottunut salireeniin, suoritustekniikat pitää olla OK jne. Ensimmäiseksi ohjelmaksi varmasti liian vaativa.
Uudessa kierrossa aion jättää 15:ta pois, koska aiemmassa ohjelmassani noita junttasin, joten ne eivät palvelleet minua. Niiden päasiallinen tarkoitushan HST:ssä on valmistaa nivelet ym. kovempiin reeneihin.
Ehkä teen vaan 10 ja 6 -viikkoja, vielä en ole päättänyt. SD:n jälkeen liene kuitenkin hyvä ottaa viikko 15 toistoja ja edetä yhden reenin jälkeen maksimeihin...

Siima sanoi:
Itse ennen volyymiohjelmaa tehneenä toteutin HST:tä siten, että tein melkein kokoajan joka toinen päivä, en siis pitänyt tuota parin päivän taukoa aina 3:n reenin jälkeen.
Itselläni ei ilmaantunut minkäänlaisia vaivoja ja tuloksiakin tuli. Liekö tuo volyymireenin tiheisyys ja intensiivisyys lyhyine palautuksineen jne. vaikuttanut, että kroppa kestää hyvin tiheää reeniä. Volyymissäkin ei vipoa vedetä failureen...

Itselläni lähinnä isojen liikkeiden sarjapainot nousivat silmissä, mutta esim. ojentaja/hauis 5 maxit pysyivät samoina junnatessa vipoja 5:n toiston viikkoja. Isoissa liikkeissä 5:n toiston viikoillakin pystyi vielä välillä lisäilemään painoja!

HST käy mielestäni etenkin paljon reenaaville ja kokeneimmille; kropan pitää olla tottunut salireeniin, suoritustekniikat pitää olla OK jne. Ensimmäiseksi ohjelmaksi varmasti liian vaativa.
Uudessa kierrossa aion jättää 15:ta pois, koska aiemmassa ohjelmassani noita junttasin, joten ne eivät palvelleet minua. Niiden päasiallinen tarkoitushan HST:ssä on valmistaa nivelet ym. kovempiin reeneihin.
Ehkä teen vaan 10 ja 6 -viikkoja, vielä en ole päättänyt. SD:n jälkeen liene kuitenkin hyvä ottaa viikko 15 toistoja ja edetä yhden reenin jälkeen maksimeihin...
Mulla toinen viikko alkamassa: 13-10-6 toistoilla, paremmalta tuntuu ku 15-10-5, mutta ei sen suurempaa eroa

Since 1988 sanoi:
Mulla toinen viikko alkamassa: 13-10-6 toistoilla, paremmalta tuntuu ku 15-10-5, mutta ei sen suurempaa eroa

Oon vaan miettiny, et tossa tulee aika paljon ziggzagg-ilmiötä...

Siima sanoi:
Oon vaan miettiny, et tossa tulee aika paljon ziggzagg-ilmiötä...
Totta, mutta jos nostaa painoja 4% välein niin ei niiinkään pahasti. Silti jossain liikkeissä vähän hämää jos 13-10 toistojen painot HYvin lähellä toisiaan: yleensä siis 2 treeniä putkeen sammoilla painoilla esim. 25-25-30-30-35-35:piis:

Nyt on ekat 2 viikkoo takana HST:stä. Kävin eilen repaseen ton viimeisen 15rep treenin eli maksimireenin. On tänään ollu aika surkia olo, meinas päivällä laattaa lentää. Kävin melko myöhään illalla eli periaatteessa salilta suoraan nukkuun. Huomena uusiks :kippis1:

JaMa sanoi:
Nyt on ekat 2 viikkoo takana HST:stä. Kävin eilen repaseen ton viimeisen 15rep treenin eli maksimireenin. On tänään ollu aika surkia olo, meinas päivällä laattaa lentää. Kävin melko myöhään illalla eli periaatteessa salilta suoraan nukkuun. Huomena uusiks :kippis1:
Sama mulla ajallisesti: treeni loppu vasta klo 20000 (lue: myöhään mulle, tavallisesti käyn heti aamusta), joten tässä ei kyllä koko yönä tuu varmaan uni silmään. Huomena taas töihin prkl..!

Näin..

Elikkä kummalla sitä tiukkaa (;)) lihasmassaa tulee enemmän lisää?

Tietysti se on jokaisen henk.koht. ominaisuuksista kiinni, mutta kuitenkin..

Tarkoitus siirtyä 1-jakoiseen, 3xviikossa ohjelmaan, ja tavoitteena on hankkia lihasmassaa luiden ympärille. (179/69)

Kummalla on kokemusten ja kuulopuheiden mukaan tullut enemmän massaa?

Valitettavasti karu totuus on taas se että sitä valmista ja parasta ohjelmaa ei voi tietää,on vaan kokeiltava ja etsittävä se paras:). Itsellä nyt ollut 2kk "kultainen kuusikko" käytössä ja ainakin voimaa tuntuu tarttuvan,lihasmassasta ei voi sanoa kun ei 2kk:ssa niin paljoa tapahdu kun en ihan rookie enää ole.

Testaa molempia. Ei tässä mitään loppuelämän munkkivaloja tarvi tehdä. Itse valitsisin HST:n noista. Kato järkevämmin suunniteltu progressio, beibi.

HST. Siinä on jo valmis progressio (joskin lineaarinen) ja tulosta ei voi olla saamatta kunhan liikkeet valitaan viksusti. Arnoldin ohjelmassa nyt on vähän hassu liikevalikoima ja minkään sortin jaksotusta ei ole, tosin voishan tossakin joka neljännen tai viidennen viikon ottaa kevyesti tai jotain.

Niin siis maksimit testataan kaikki ennen kierron aloittamista, siis 15&10&5 toistoa?
Ja siitä sitten painamaan(ko?)..

Miten nyt, onko tullut uusia kokemuksia, onko lihasta tarttunut? :)

wnb sanoi:
Niin siis maksimit testataan kaikki ennen kierron aloittamista, siis 15&10&5 toistoa?
Ja siitä sitten painamaan(ko?)..

Miten nyt, onko tullut uusia kokemuksia, onko lihasta tarttunut? :)

Joo, testaa ne KAIKKI ja pidä pieni tauko..itse pidin pari päivää ja sitten mentiin...eka reeni siis 75%:lla 15 maxista...

Back
Ylös Bottom