HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

Onko mitään järkeä tehdä HST:tä esim. ma, to, pe? Sali on keskiviikkoisin ja viikonloppuisin kiinni.
Mun mielestä ei oikein ole. Etenkin 2x15 viikot on ainakin itselle järjettömän raskaita ja tuntuu että se yksi välipäivä palautumiseen ei meinaa riittää.

Tietysti ehkä voisi torstaina käydä heti aamusta salilla ja perjantaina illasta niin voisi EHKÄ toimia.

Mun mielestä ei oikein ole. Etenkin 2x15 viikot on ainakin itselle järjettömän raskaita ja tuntuu että se yksi välipäivä palautumiseen ei meinaa riittää.

Tietysti ehkä voisi torstaina käydä heti aamusta salilla ja perjantaina illasta niin voisi EHKÄ toimia.

Jees, palautuminen on ongelma. Otan nyt kokeiluun niin että käyn maanantaiaamuna ja toinen treeni tiistai-iltana, kolmas perjantaina. Noin päin ei tule sitten tehtyä niitä kahden viikon syklien viimeisiä/raskaimpia treenejä peräjälkeen. Kova halu on päästä HST:tä kokeilemaan niin pakko tyytyä tähän tyyliin. Eilen testasin 5 toiston maksimit, ennen vapun pakollisia juopotteluja torstaina sitten vielä 10-15 toiston maksimit ja ensi viikolla kierto alkuun.

On muuten todella typerää, että tota salia ei pidetä keskiviikkoisin auki. Aktiivinen treenaajaa käy useimmiten nimenomaan ma, ke, pe salilla.

SUNNUNTAI Koko krop.

Kyykky
Mave
penkki
hauis tangolla
ranskalainen
takareidet istuen
etureidet istuen
vasara hauis
pystypunnerrus
alatalja
ylätalja
pohkeet
ranteet
Vatsarutistukset
voimapyörä

TIISTAI Ala krop.

Kyykky
Maastaveto
takareidet istuen
etureidet istuen
pohkeet
prässi
SJMV
hack
jalkojen nosto
vatsarutistukset

TORSTAI Ylä krop.

penkki
mave
ylätalja
alatalja
hauis tangolla
ranteet
pystypunnerrus
ranskalainen
voimapyörä
epäkkäät
vatsarutistukset

LAUANTAI Koko krop.

Kyykky
Mave
penkki
hauis tangolla
ranskalainen
takareidet istuen
etureidet istuen
vasara hauis
pystypunnerrus
ylätalja
alatalja
ranteet
pohkeet
Vatsarutistukset
voimapyörä
---------------------
Homma menee niin että 75%, 80%, 80%, 85% eka viikko ja toinen 90%, 95%, 95%, 100%
---------------------
aika paljon liikkeitä siks sarjamaksimit on katottu niin että varmasti jaksan tehä. kiertojen välissä SD josso tosi kevyttä airobista ja hierontaa.

Mitäs mieltä ootte?

Veikkaan, että kuolet parin viikon sisällä. Joku vakava vamma jos käy hyvä tuuri. Aivan liikaa liikkeitä ja alaselkää rasittavia liikkeitä liikaa ja liian usein.

Ton ohjelman suosittelen heittämään roskakoriin, onko tuo ohjelma vitsi? suosittelen lukemaan HST ketjun läpi ajatuksella ja rupeet vaik sil alkuperäsellä treenailemaan:D

Ota yläkroppa - alakroppa jako

esim
1.Alakroppa
-Kyykky
-Prässi
-SJMV
-Ojennus
-Koukistus
-Pohkeet

2.Yläkroppa
-Kulmasoutu
-Leuat
-Penkki
-Vinopenkki
-Pystypunnerrus
-Hauistanko
-Taljapunnerrus

3.Alakroppa
-Kyykky
-Maastaveto
-Hack-kyykky
-Ojennus
-Koukistus
-Pohkeet

4.Yläkroppa
-Kulmasoutu kp
-Leuat
-Penkki/Vinopenkki
-Viparit maaten
-Viparit sivulle (Olkapäät)
-Hauis kp
-Ranskis

Tässä tällänen ehdotus.

No niinkuin kirjoitin niin sarja maximit on katottu melko löysästi... eli niissä on varaa. Mutta tota alaselkää ittekkin oon miettiny. karsin sitä varmasti.

Niin ja sillä alkuperäisellä hst systeemillä olen treenannut joten suurin piirtein tiedän rajani.mut ei tossa oo kun kolme liikettä enemmän jos vertaa edelliseen hst-systeemiin.

mustakin sä voisit karsia noita liikkeitä,mun mielestä maastavedon jälkeen ei tarvitse tehdä kahta muuta selkäliikettä ja vielä kahta hauisliikettä.parempi pitää homma yksinkertaisena IMO ehram.
itsekkin olen tehnyt kolme kertaa viikossa kyykyn ja kolme kertaa viikossa maven ilman ongelmia,enkä ole mikään superpalautuja,joten siihen pystyy kyllä (tein tosin maven kevyemmin)

Täytyy Upata tätä ketjua. On tämä HST viritelmä niin hyvän tuntuinen ainakin alkuun.

Koko alkuvuoden oli motivaatio erittäin nollissa salilla käynnin suhteen. About kymmenen vuotta on tullut veivattua erilaisia kolmejakoisia ohjelmia ilman kunnolla mietittyjä toisto ja painomääriä. Tuloksetkin ovat olleet sen mukaisia eli vaatimattomia (tosin tuohon 10 vuoteen mahtuu usemman vuoden paussikin)...

Kuukausi sitten alkoi taas tekemään mieli salille ja tällä kertaa mielessä oli ajatuksena saada tavoitteellisempi ja tarkempi ohjelma käyttöön. Ja kuinkas ollakkaan pokasin täältä tämän HST:n.

On makea treenata koko kroppaa kolme kertaa viikossa verrattuna vanhaan kerran viikossa rytmiin. Lisäksi tässä ohjelmassa tuntuu että treenit yhdessä muodostavat kokonaisuuden ja rasitus kehossa lisääntyy pikku hiljaa. Jatkumoa, ei niin kuin ainakin minun kolmejakoiset ohjelmat jotka olivat jokainen treeni oma repäisynsä...

Ja mikä hienointa, saa treenata valmiiksi painoja myöten lasketulla 6 viikon ohjelmalla. Ei tarvitse miettiä paljonko tänään rautaa laitettaisiin tankoon.

Suosittelen kaikille, varsinkin niille joiden harjoittelumotivaatio on ollut hukassa...

...ja linkit ja vinkit ohjelmien tekemisellehän löytyy ketjun alusta.

Oma Paino% tarkoittaa omasta painosta lisättävää prosenttia liikkeen painoon (esim. Kyykky 60%)
Mitä toi meinaa tos laskuri:D kertokaa tyhmälle... Lukemisen ymmärrys on näköjään paska:D

Oma Paino% tarkoittaa omasta painosta lisättävää prosenttia liikkeen painoon (esim. Kyykky 60%)
Mitä toi meinaa tos laskuri:D kertokaa tyhmälle... Lukemisen ymmärrys on näköjään paska:D

Tarkoittaa sitä, että kyykyssä nostat tangon ja levyjen lisäksi 60 % omasta kropastasi. Esim. leuanvedossa prosentti on isompi (luokkaa 80-90 %) ja hauiskäännössä 0 %.

Prosentti vaikuttaa HST-ohjelman porrastukseen.

No eikös siinä nouse jalkateriä lukuun ottamatta koko ukko joka toistolla, joten itse ainakin pyöristäisin tuon 100%:iin kehonpainosta.

Back
Ylös Bottom