HST kaksijakoisena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jme
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jme

Mulla on nyt ollut tässä pari kuukautta taukoa punttaamisesta, opiskelujen ja muiden syiden takija. Nyt ajattelin taas kun olen jakasanut ton penkin, painot ja tangot, käsipainot raahata tuolta ulkoa sisälle, niin aloittaa taas.

Mulla on niin paljon musiikkia ja koulua nyt tässä viikossa, että pakko rajoittaa tuota punttaamisen määrää, joten jakaa se kahteen. HST:tä ajattelin, mutta tietysti myös minulle luuviululle joku massapainoitteinenkin ohjelma olisi hyvä.
Pituutta nyt löytyy 184 ja painoa 68kg. Paino on nousemassa nyt jo hyvää tahtia ylöspäin kun tuo pituuskasvu on jo hellittänyt ja olen ruvennut syömään muutnekin enemmän. 8 kiloa viime syksyltä tullut. Eli silleen olen ihan tyytyväinen. Mutta toisaalta rupeisin haluamaan noita rintoja ja maksimipenkkiä hieman suuremmaksi, kun rinta ei ole vahvin lajini ja penkistä en niinkään tykkää oikein. Hauis on ehkä vahvin lajini.

Uskoisin nyt kuitenkin että kaksijakoisella sitten pärjäisi, oli se sitten HST tai massapainotteinen ohjelma.

Jos saisi vinkkiä tähän. Kotona teen kaikki liikkeet, tähänkin saakka pärjännyt. Eli penkki, painot (totkai), tanko (totkai) ja käsipainot löytyy.

Eli joko HST:tä tai massapainotteista.

Sitten tosta massapainoitteisest, että kuinka usein painoja, toistoja ja muutenkin koko ohjelmaa pitäis vaihtaa?

Kiitän!

Eikös HST ole nimenomaan massapainotteinen ohjelma. Ja HST on yksijakoinen ohjelma (koko kroppa kerralla), eli jos jaat sen kahteen osaan, se ei ole enää varsinaisesti HST.

No, juu siis ei alunperin ollutkaan taroitus jakaa hst:tä kahtia. Anteeksi, tekstini ai väärän käsityksen. Eli juuri tuota myös haen että pari kertaa viikossa kroppa läpi.

MKS sanoi:
Eikös HST ole nimenomaan massapainotteinen ohjelma. Ja HST on yksijakoinen ohjelma (koko kroppa kerralla), eli jos jaat sen kahteen osaan, se ei ole enää varsinaisesti HST.
Viilataas pilkkua, ettei ihan mutua levitellä: HST-ohjelma on nimenomaan massaohjelma, jonka ehdottomia pääperiaatteita ovat mekaanisen lihasjännityksen ja -rasituksen painottaminen kasvun takeena, treenipainojen nousujohteisuus, lihasrasituksen optimoitu frekvenssi (lihasryhmä n. 48h välein) sekä lihasten sopeutumista säätelevän treenaamattomuusjakson (SD, strategic deconditioning) hyödyntäminen. Mitään muuta ei HST ole tai HST voi olla mitä tahansa näiden lisäksi. HST-sivuilla esitetty esimerkkiohjelma valitettavan usein käsitetään Siksi Ainoaksi Oikeaksi tavaksi treenata HST-tyyliin, vaikka erittäin hyvä ohjelma onkin treenitapaa ensimmäistä kertaa kokeileville. Esimerkiksi kaksijakoinen HST-treeni on hyväksikoettu tapa lisätä treenivolyymiä, itse harrastan moista. Jos HST himottaa, suosittelen varauksetta em. sivuilta löytyvien keskusteluforumin FAQ-osioiden lukemista.

Tosin, noilla mitoilla ja tuolla treenihistorialla epäilen ja uskon, että kun vain laitat ravinnon kuntoon ja pyrit treenaamaan koko kroppaa tasaisesti pitäen samalla treenipainot jatkuvassa nousussa, tuloksia tulee, oli ohjelma mikä hyvänsä. Kotisali painoineen voi hyvin riittää aluksi, kunhan vain löydät itsellesi sopivat liikkeet, joilla saat kaikki lihasryhmät käytyä läpi.

Jme sanoi:
Mutta toisaalta rupeisin haluamaan noita rintoja ja maksimipenkkiä hieman suuremmaksi, kun rinta ei ole vahvin lajini ja penkistä en niinkään tykkää oikein. Hauis on ehkä vahvin lajini.

Tiedoksesi vaan että en ole kuullut missään järjestettävän rinta- tai hauiskisoja. Lihakset lihaksina, lihasryhmät lihasryhminä, liikkeet liikkeinä ja lajit lajeina :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom